Anonym (bio) skrev 2014-06-07 09:25:07 följande:
för att bonusmammor måste anpassa sig kanske? Oftast är barnen så söta och gulliga tills de egna barnet är påväg, och då är dom jobbiga uttröttande varelser och allt man gjort med barnen innan slutar man med tvärt, för nu har man ju ett eget barn som skall ha all fokus. Vill man ha en hellre familj där mab kan fokusera på enbart bebisen och graviditeten så skaffa inte barn med någon som redan har. Dom barnen förtjänar inte att bli annorlunda behandlade för att de får ett nytt syskon. Med de sagt tycker jag självklart att pappan skall ta sitt ansvar och inte dumpa av det på ts. vill tillägga att jag verkligen inte gillar härskartekniker och påhopp. Ser inte meningen med att trycka ner andra människor så snälla förklara för mig vad du får ut av det?
Jag menade inte att vara elak, men jag stör mig på arga inlägg som trampar på dem som redan ligger (ts), samt inte förstår enkel logik. Pappan ska inte lasta över ansvaret på TS, skriver du. Men det är ju just det han gör om han sällan äg hemma? Det är ju just det som är TS problem? Och som kanske har fungerat hjälpligt när det "bara" var varannan vecka, men på heltid blir situationen ohållbar för ts. Och nej, även bonusbarn tvingas ofta anpassa sig till förändringar. Allt kan inte vara som det alltid har varit, särskilt inte som bonusföräldrar kan tröttna och när som helst gå ut genom dörren och försvinna ur barnens liv. Det kan inte bioföräldrarna på samma sätt. En bonusfamilj ÄR mindre stabil och mer utsatt än en biofamilj, det går inte att komma ifrån! Bioföräldrar vill ofta att det ska fungera som det alltid har gjort, eller som det var en kärnfamilj. För sent upptäcker dem att det inte håller... Visst, jag tycker också synd om barnen om TS bara drar, MEN samtidigt kan jag förstå TS. Ingenstans har hon heller skrivit att hon har "gullat" med dem tidigare men nu inte vill veta av dem. Bara att det har blivit för mycket.