• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • snö 81
    Skumbollen skrev 2014-09-05 21:47:58 följande:
    Missade hon GBS? Det är ju det hon skall leta efter... Kanske skall byta barnmorska?
    Vet inte vart man ska hitta någon bra barnmorska. Har redan bytt sedan missfallet i mars. Helst skulle jag vilja gå på specmödra
  • snö 81
    Skumbollen skrev 2014-09-05 15:54:12 följande:
    Ser där ja! Hon vakna till liv tillslut! Hoppas du får kika på pyret som kompensation för sin klantighet. Vi skall göra vårt kub-ul på tisdag så vi går väl se om vi har samma bf sen :)
    Kul! Hoppas allt ser bra ut och att du får bra siffror.

Jag kommer säkert inte få någon datering på min koll på tisdag utan bara få se om allt ser bra ut.
  • LillLouise84

I natt låg jag vaken mellan två och tre och hade så ont i magen. Många tankar snurrade i huvudet. Men nu när jag klev upp var det onda borta, men jag har världens dunderstora mage. Den måste ha typ exploderat fram under natten att det var det som gjorde så ont. Idag är dagen då jag ska berätta för mina föräldrar, nervöst då mina föräldrar inte är några barnälskare och morsan kan inte vara tyst

Så ikväll kommer hela min släkt att veta om det

• Skumbollen
    snö 81 skrev 2014-09-06 07:27:26 följande:
    Vet inte vart man ska hitta någon bra barnmorska. Har redan bytt sedan missfallet i mars. Helst skulle jag vilja gå på specmödra
    Nu vet jag ju inte vart du bor, kanske har ni bara en mvc om inte så hade jag bytt igen till en annan och varit tydlig med vad som gått fel tidigare. Människan har en inbyggd instinkt att bräda andra så den nya bm kommer säkerligen vara på tårna om inte annat :)
  • snö 81
    Skumbollen skrev 2014-09-07 15:35:28 följande:
    Nu vet jag ju inte vart du bor, kanske har ni bara en mvc om inte så hade jag bytt igen till en annan och varit tydlig med vad som gått fel tidigare. Människan har en inbyggd instinkt att bräda andra så den nya bm kommer säkerligen vara på tårna om inte annat :)
    Vi har flera MVC här. Har till och med bytt vårdcentral för att byta barnmorska. Ska prata med henne nästa gång jag ska dit och säga att jag ska kräva att gå gå till specmödra regelbundet och göra UL. En kollega fick göra det när hon var gravid
  • Skumbollen
    snö 81 skrev 2014-09-07 15:44:37 följande:
    Vi har flera MVC här. Har till och med bytt vårdcentral för att byta barnmorska. Ska prata med henne nästa gång jag ska dit och säga att jag ska kräva att gå gå till specmödra regelbundet och göra UL. En kollega fick göra det när hon var gravid
    Vad bra att det funkar så hos dig, jag går ju spec mvc här i Göteborg och här är de dem som bestämmer vilka de "tar sig an" efter bm eller läkare skickat remiss. Men oavsett så hålls väl alltid de med GBS under uppsikt?
  • chikita124

Jag har med GBS men så lågt värde att de inte ger antibiotika förrän 10 dagar innan

BF jag är i v.14 skall göra kub på tisdag o redan fått info att de kommer starta mig v.38

Kännar mig lugn o trygg...

Hjärtat slog v.9 så förhoppningsvis är allt bra på tisdag med..

• snö 81
    chikita124 skrev 2014-09-07 18:17:44 följande:

Jag har med GBS men så lågt värde att de inte ger antibiotika förrän 10 dagar innan

BF jag är i v.14 skall göra kub på tisdag o redan fått info att de kommer starta mig v.38

Kännar mig lugn o trygg...

Hjärtat slog v.9 så förhoppningsvis är allt bra på tisdag med..

Ok, så dom har lovat dig att bli igångsatt?!

Det ska jag prata med min barnmorska om när jag ska dit nästa gång. Blev igångsatt med dottern och det hade jag helst velat slippa, men men
  • snö 81
    Skumbollen skrev 2014-09-07 18:08:53 följande:
    Vad bra att det funkar så hos dig, jag går ju spec mvc här i Göteborg och här är de dem som bestämmer vilka de "tar sig an" efter bm eller läkare skickat remiss. Men oavsett så hålls väl alltid de med GBS under uppsikt?
    Jo, jag hoppas att dom håller koll på mig fortsättningsvis.
  • Mimipig
    LillLouise84 skrev 2014-09-02 10:55:46 följande:
    Jag blir så sur på att man inte får göra kubtest i hela landet. Vi som bor norr om dalälven vi behöver inte samma kontroller och sjukvård som resten av landet. Där jag bor har de under de senaste 15 åren stängt 2 förlossningar och pratar om att stänga en tredje. smile4.gif
    Fy så orättvist! Passa på och rösta på ett annat parti i landstingsvalet.