• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • LillLouise84
    Lejonhierta skrev 2014-09-05 06:11:30 följande:

Vad märkligt, jag bara ringer till "min" bm-mottagning och säger vad jag behöver så vidarebefordrar dom det till min bm som sedan fixar recept alt remiss. Inte varit något bekymmer alls, vare sig med lergiganet, primperanet eller foglossningsbälte.

Hmm tänk vad enkelt det är på andra ställen. Här är allt så segt, vi får även bara ett ul och det i v 18. Och för det måste vi åka 12 mil enkel resa. Ibland vill jag flytta till en större ort
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-09-05 07:08:54 följande:
    Hmm tänk vad enkelt det är på andra ställen. Här är allt så segt, vi får även bara ett ul och det i v 18. Och för det måste vi åka 12 mil enkel resa. Ibland vill jag flytta till en större ort
    Ibland skulle man önska att landstinget gjordes om lite så att det inte hänger på i vilken kommun/stad man bor i. Att samma sak ska gälla överallt...

Här får vi inte heller göra något mer UL än det i v.18-19. Om man har en blödning kan man om man har tur få komma till gyn och kolla, men det är inte så säkert.
  • snö 81

Nu blev jag nästan chockad :)

Hade kontakt med gyn igen pga mina symptom på UVI'n jag har. Och jag ska få komma på koll till gyn nästa vecka på tisdag. Längtar och är samtidigt dönervös...

• LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-09-05 08:35:26 följande:

Hade kontakt med gyn igen pga mina symptom på UVI'n jag har. Och jag ska få komma på koll till gyn nästa vecka på tisdag. Längtar och är samtidigt dönervös...

Men vad skönt att få kolla upp det, plus att få se vad som gömmer sig där inne
  • Skumbollen
    snö 81 skrev 2014-09-05 08:35:26 följande:

Ser där ja! Hon vakna till liv tillslut! Hoppas du får kika på pyret som kompensation för sin klantighet. Vi skall göra vårt kub-ul på tisdag så vi går väl se om vi har samma bf sen :)
  • Lola8200
    snö 81 skrev 2014-09-04 15:30:10 följande:

Hur tidigt kan man höra med en doppler?

Vi hörde i vecka 13...när vi provade igår hittade vi inget..men så kan det ju vara med dopplers..ibland hör man nada
  • snö 81
    Skumbollen skrev 2014-09-05 15:54:12 följande:
    Ser där ja! Hon vakna till liv tillslut! Hoppas du får kika på pyret som kompensation för sin klantighet. Vi skall göra vårt kub-ul på tisdag så vi går väl se om vi har samma bf sen :)
    Ja det är tur att dom låter mig komma. Fick brev från läkaren idag med namnet på exakt vilken bakterie jag har och när jag googlade på den så visar det sig att det är GBS jag har.

Typ inte alls det bästa att få när man är gravid. Antingen får man missfall eller att fostret för i magen. Alternativt att bebisen kan smittas vid förlossning och få blodförgiftning, hjärnhinneinflammation eller lunginflammation. Eller så går allt alla tiders utan komplikationer.

Svårt att inte oroa sig :(
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-09-05 21:06:16 följande:

Ja det är tur att dom låter mig komma. Fick brev från läkaren idag med namnet på exakt vilken bakterie jag har och när jag googlade på den så visar det sig att det är GBS jag har.

Typ inte alls det bästa att få när man är gravid. Antingen får man missfall eller att fostret för i magen. Alternativt att bebisen kan smittas vid förlossning och få blodförgiftning, hjärnhinneinflammation eller lunginflammation. Eller så går allt alla tiders utan komplikationer.

Men fy du borde väl få antibiotika omgående eller?
  • Skumbollen
    snö 81 skrev 2014-09-05 21:06:16 följande:

Missade hon GBS? Det är ju det hon skall leta efter... Kanske skall byta barnmorska?
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-09-05 21:46:41 följande:
    Men fy smile4.gif du borde väl få antibiotika omgående eller?
    Jag fick antibiotika i tisdags, men det var först efter andra urinprovet. Så jag har haft detta i ca en månad.