Bf mars 2015
Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)
Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)
Åhh, nu blir jag tveksam om jag kan fortsätta med den. Har bara tagit 1 tablett och 2 tabletter innehåller: Men varför rekommenderar de då denna tablett?
Jag äter redan folsyra drygt 500 mg (det där konstiga tecknet som finns på denna nedanför vid 300) eller vad det. Kan man få i sig för mycket folsyra? Dessa innehåller även (M Mamma för gravida och ammande)
Jag äter redan folsyra drygt 500 mg (det där konstiga tecknet som finns på denna nedanför vid 300) eller vad det. Kan man få i sig för mycket folsyra? Dessa innehåller även (M Mamma för gravida och ammande)
Detta står det på livsmedelsverket:
A-vitamin behövs för att graviditeten ska utvecklas normalt och för barnets syn. Får man däremot i sig stora mängder tidigt i graviditeten misstänks det kunna ge en viss ökad risk för fosterskador. Gravida som tar kosttillskott, till exempel i form av multivitaminer, bör inte äta mer än 1 milligram A-vitamin per dagsdos som kosttillskott annat än om det ordinerats av läkare.
Nu kommer jag ej ta dem mer förrän jag pratat med min BM om det.
Hitta detta nu:
Behovet av vitamin A varierar med bland annat ålder och kön. Rekommendationen per dag är:
Hoppar in här.. har BF 25/2 enligt beräkningar men kommer garanterat gå över tiden och föda i mars så lika bra att vara med här från början :)
Gällande FB grupp.. om man gör gruppen hemlig så kan icke medlemmar inte hitta gruppen om de så söker efter den. Bättre med att göra gruppen hemlig än att namnge den nåt konstigt för då kan ens vänner se i sitt nyhetsflöde vad man har skrivit i gruppen i alla fall..