• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • jessi84

Åhh, nu blir jag tveksam om jag kan fortsätta med den. Har bara tagit 1 tablett och 2 tabletter innehåller: Men varför rekommenderar de då denna tablett?

A-vitamin

350 µg

44

- varav betakaroten

1,8 mg

*
  • jessi84

Jag äter redan folsyra drygt 500 mg (det där konstiga tecknet som finns på denna nedanför vid 300) eller vad det. Kan man få i sig för mycket folsyra? Dessa innehåller även (M Mamma för gravida och ammande)

Folsyra

300 µg

150
  • LyckligMalin
    Nallebjörnis skrev 2014-07-04 22:33:52 följande:
    Aj då förstår jag. Lider med dig. Kram
    Tack snälla!!! Kram
  • Tjollahopp
    jessi84 skrev 2014-07-05 21:05:24 följande:

Jag äter redan folsyra drygt 500 mg (det där konstiga tecknet som finns på denna nedanför vid 300) eller vad det. Kan man få i sig för mycket folsyra? Dessa innehåller även (M Mamma för gravida och ammande)

Folsyra

300 µg

150
    µg - mikrogram

Om ja inte har helt fel nu....
  • jessi84
    Tjollahopp skrev 2014-07-05 21:14:56 följande:
    µg - mikrogram

Om ja inte har helt fel nu....
    Mmmm, kan nog vara det. Men vet då om det är allt för fel att äta dem (bild)? En kompis som väntar barn äter dem och de på hälsobutiken där jag handla dem rekommendera dem.
  • jessi84

Detta står det på livsmedelsverket:

A-vitamin behövs för att graviditeten ska utvecklas normalt och för barnets syn. Får man däremot i sig stora mängder tidigt i graviditeten misstänks det kunna ge en viss ökad risk för fosterskador. Gravida som tar kosttillskott, till exempel i form av multivitaminer, bör inte äta mer än 1 milligram A-vitamin per dagsdos som kosttillskott annat än om det ordinerats av läkare.

Nu kommer jag ej ta dem mer förrän jag pratat med min BM om det.

• jessi84

Hitta detta nu:

Hur mycket behöver vi?

Behovet av vitamin A varierar med bland annat ålder och kön. Rekommendationen per dag är:

700 mikrogram för kvinnor

900 mikrogram för män

800 mikrogram för gravida

1200 mikrogram för ammande
  • Therese 84
    BinniBoo skrev 2014-07-05 17:27:17 följande:

Hoppar in här.. har BF 25/2 enligt beräkningar men kommer garanterat gå över tiden och föda i mars så lika bra att vara med här från början :)

Gällande FB grupp.. om man gör gruppen hemlig så kan icke medlemmar inte hitta gruppen om de så söker efter den. Bättre med att göra gruppen hemlig än att namnge den nåt konstigt för då kan ens vänner se i sitt nyhetsflöde vad man har skrivit i gruppen i alla fall..

Jo, men måste inte gruppen vara sluten för att vi ska kunna gå med i den? Om den är hemlig så kan vi väl inte gå med i den eller hur funkar det?
  • BinniBoo
    Therese 84 skrev 2014-07-05 21:33:32 följande:
    Jo, men måste inte gruppen vara sluten för att vi ska kunna gå med i den? Om den är hemlig så kan vi väl inte gå med i den eller hur funkar det?
    När vi gjorde en BF februari grupp på fb så blev man vän med den som skapat gruppen som la till en i den. Svårare än så är det inte :)
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • carro90
    jessi84 skrev 2014-07-05 21:24:20 följande:
    Mmmm, kan nog vara det. Men vet då om det är allt för fel att äta dem (bild)? En kompis som väntar barn äter dem och de på hälsobutiken där jag handla dem rekommendera dem.

Förstår inte riktigt varför du ska hålla på o ta massa tabletter. Ät bara ren folsyra o sen en vanlig allsidig kost enligt tallriksmodellen o riktigt med frukt o grönt så behöver det inte tramsas med tabletter med så o så mycket av varje ämne... 
Svar på tråden Bf mars 2015