• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Lilindski

Hej alla grymma mammor! har varit inne och tjuvkikat lite hos er, väntar nämligen också ett junibarn - men 2015. Så ville veta vad jag hade att vänta och så hittade jag er tråd Tack för alla era tips, har redan lagt till flera i en "bra att ha"-mapp. Stor kram till er allihopa, vad fint att ni fortfarande stöttar varandra, hoppas på samma sammanhållning i "min" tråd om ett år  

• soffipropp1987
    Lilindski skrev 2014-12-01 13:47:33 följande:

Hej alla grymma mammor! har varit inne och tjuvkikat lite hos er, väntar nämligen också ett junibarn - men 2015. Så ville veta vad jag hade att vänta och så hittade jag er tråd smile1.gif Tack för alla era tips, har redan lagt till flera i en "bra att ha"-mapp. Stor kram till er allihopa, vad fint att ni fortfarande stöttar varandra, hoppas på samma sammanhållning i "min" tråd om ett år smile1.gif  

Vad kul att höra! Du har en underbar tid att se fram emot (för det mesta iallafall)! Förra julen satt jag och min sambo och tänkte att "Tänk nästa år när vi har en bebis på julafton". Tiden går då himla fort och snart sitter du där med din bebis och firar jul! Lycka till :)
  • Lilindski
    soffipropp1987 skrev 2014-12-01 14:36:26 följande:
    Vad kul att höra! Du har en underbar tid att se fram emot (för det mesta iallafall)! Förra julen satt jag och min sambo och tänkte att "Tänk nästa år när vi har en bebis på julafton". Tiden går då himla fort och snart sitter du där med din bebis och firar jul! Lycka till :)
    Tack för uppmuntrande ord, hoppas verkligen jag kan sitta vid jul och tänka just så.. Men först ett KUB på onsdag, hua, så nervös, hoppfull och negativ om vartannat och tiden sneeeeglar sig fram. Jaja, ni vet vad jag pratar om, ni har ju alla varit där, med oron och hoppet inför ett UL
  • nica
    Lilindski skrev 2014-12-01 17:22:01 följande:

Tack för uppmuntrande ord, hoppas verkligen jag kan sitta vid jul och tänka just så.. Men först ett KUB på onsdag, hua, så nervös, hoppfull och negativ om vartannat och tiden sneeeeglar sig fram. Jaja, ni vet vad jag pratar om, ni har ju alla varit där, med oron och hoppet inför ett UL

Lycka till De ska säkert gå bra!
  • nica

Idag var de bvc och min lilla tjej har växt pp bra 6, 4kg och 62cm hon var lite lite febrig nu efter vaccinet.

Idag försökte hon sig på att krypa igen, så stolt!

Hoppas ni haft en bra dag

• soffipropp1987
    nica skrev 2014-12-01 20:37:41 följande:

Idag var de bvc och min lilla tjej har växt pp bra 6, 4kg och 62cm smile1.gif hon var lite lite febrig nu efter vaccinet.

Hoppas ni haft en bra dag smile1.gif

Hihi så liten :)

Ludwig fattar inte ens att han kan stödja på armarna när han ligger på mage, sen har han ju något kilo mer att bära på ;)
  • Kela1981
    nica skrev 2014-12-01 20:37:41 följande:

Idag var de bvc och min lilla tjej har växt pp bra 6, 4kg och 62cm smile1.gif hon var lite lite febrig nu efter vaccinet.

Hoppas ni haft en bra dag smile1.gif

Då är våra nästan lika stora :) A är också 62 cm men väger 6,6 kg :) pluttisar!
  • Kela1981
    Lilindski skrev 2014-12-01 17:22:01 följande:
    Tack för uppmuntrande ord, hoppas verkligen jag kan sitta vid jul och tänka just så.. Men först ett KUB på onsdag, hua, så nervös, hoppfull och negativ om vartannat och tiden sneeeeglar sig fram. Jaja, ni vet vad jag pratar om, ni har ju alla varit där, med oron och hoppet inför ett UL smile1.gif
    Det kommer att gå jättebra ska du se! Lycka till :)
  • Gulas

Ahh jag blir galen på dessa språng! Han är totalt omöjlig att natta, bara skriker och ska absolut inte sova. Är vaken från 18-23 och är så trött så han knappt orkar hålla upp ögonen. Enligt appen har han inte ens gått in i språnget än så hoppas verkligen inte det blir värre. På dagarna går det bra, somnar lätt i vagnen om vi är ute och går, somnar lätt även på andra ställen. Men just kvällarna är omöjliga. Sambon hota med att vi inte ska skaffa fler barn, men han hinner nog glömma hur det är snart ;)

• Axo
    Gulas skrev 2014-12-02 00:14:17 följande:

Ahh jag blir galen på dessa språng! Han är totalt omöjlig att natta, bara skriker och ska absolut inte sova. Är vaken från 18-23 och är så trött så han knappt orkar hålla upp ögonen. Enligt appen har han inte ens gått in i språnget än så hoppas verkligen inte det blir värre. På dagarna går det bra, somnar lätt i vagnen om vi är ute och går, somnar lätt även på andra ställen. Men just kvällarna är omöjliga. Sambon hota med att vi inte ska skaffa fler barn, men han hinner nog glömma hur det är snart ;)

Du har inte möjlighet att ha vagnen inne så kan du ju testa att natta i den och sen flytta över till sängen efter en stund?

Så fick mina föräldrar göra när de var barnvakt åt våran stora grabb när han var mindre.
Svar på tråden Junibebisar 2014