• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Axo

Så häftigt att de verkligen börjar kolla på vad man gör och försöker härma. I helgen satt jag och mamma och fikade på Ikea och Malte satt i mitt knä. Han försökte verkligen göra allt för att få tag i min kaka och äta den själv!

Samma igår när han badade. Han satt i badbaljan och då tog jag hans hand och plaskade med. Sen satt han i 15 minuter och plaskade med händerna!

Ska också köpa majskrokar nu!

• Tizi

Lilla E gillar oxå majskrokar, det finns majskorvar oxå, likadana fast helt raka och alltså inte krokiga :) Brukar varva mellan att ge henne majskrokar o smörgåsrån när hon sitter i matstolen.

• Tizi

Samma här hemma ikväll. Lillan plaska massa i badbaljan efter vi att vi gjort det.

Min tallrik får jag oxå ha stenkoll på nu om hon sitter i knät när jag äter. Igår dunka hon ner hela näven i maten snabbt som attan så det flög mat över bordet och idag fick hon tag i en mozzarellaboll från min sallad :) Hon hann dock inte stoppa den i munnen som tur var :)

Axo skrev 2014-11-25 21:15:51 följande:

Så häftigt att de verkligen börjar kolla på vad man gör och försöker härma. I helgen satt jag och mamma och fikade på Ikea och Malte satt i mitt knä. Han försökte verkligen göra allt för att få tag i min kaka och äta den själv!

Samma igår när han badade. Han satt i badbaljan och då tog jag hans hand och plaskade med. Sen satt han i 15 minuter och plaskade med händerna!

Ska också köpa majskrokar nu!

• nica

Min lilla prinsessa fick smaka majsbågar idag och totalt tok älskade dom

Idag blir hon 5 månader och jag kan inte förstå var tiden tar vägen.

Vad hade ni tänkt köpa i julklapp till era små?

• soffipropp1987
    nica skrev 2014-11-26 19:37:48 följande:

Min lilla prinsessa fick smaka majsbågar idag och totalt tok älskade dom smile1.gif

Idag blir hon 5 månader och jag kan inte förstå var tiden tar vägen.

Vad hade ni tänkt köpa i julklapp till era små?

Oj, jag har köpt alldeles för mycket saker. Kläder, böcker, bitring och någon leksak.

Vad kul att majskrokarna va en hit!
  • ellami

Lillkillen har plaskat i baljan sen han var superliten :P han älskar verkligen vatten. Blir helt vild så fort han kommer ner i baljan, helt galet! Slår med armar och ben så det stänker och skjuter ifrån med all styrka mot baljan så han slår i huvudet på andra sidan om man inte håller i honom ordentligt, försöker göra akrobatkonster, skriker glatt och har sig. Hälften av vattnet hamnar utanför baljan när vi badar honom så mycket som det stänker av allt plaskande och stoj :D superroligt men trött i armarna blir man! Ser fram emot att han kan sitta lite stadigare i den själv.

• Axo

Nu har vi fått spendera kvällen på akuten med en liten som inte kunde andas ordentligt. Kortison, inhalering och lite adrenalin och nu låter han mycket bättre! Bara hoppas att natten blir lugn och att vi slipper åka in fler gånger.

• Kela1981

Har haft en liten febrig tjej här hemma idag. Vaccineringen igår satte spår idag. På grund av det så har hon ju sovit större delen av dagen så nu ikväll när febern lagt sig är hon superpigg :/ Skönt att slippa febern men det hade varit najs om hon hade velat sova snart :)

Angående julklappar så tänker vi bara köpa något litet :)

• nica
    Axo skrev 2014-11-26 22:16:50 följande:

Nu har vi fått spendera kvällen på akuten med en liten som inte kunde andas ordentligt. Kortison, inhalering och lite adrenalin och nu låter han mycket bättre! Bara hoppas att natten blir lugn och att vi slipper åka in fler gånger.

Usch då kan de vara förkylnings astma eller? Min kusins båda barn har de och vet hur kämpigt hon haft de.

Krya på och hoppas verkligen de är mycket bättre idag!
  • nica

Har haft funderingar på att köpa gåstol men är lite kluven om de:-P största grabben använde gåstol och älskade den sen andra grabben ville inte alls sitta i en men lärde sig gå och krypa väldigt tidigt. ..kan man prova gå stolar i affären?

Köpte en hoppgunga igår till henne men hon drunknade i den :-P

Svar på tråden Junibebisar 2014