• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Axo
    soffipropp1987 skrev 2014-11-28 07:09:22 följande:

Vilken natt.... Sen halv två har jag inte sovit någonting. Liten kille som inte legat stilla och så drar han ut nappen, sen skriker han för att han inte har någon napp. Smart kille det där :(

Det är då man börjar fundera på om det är lagligt att tejpa fast nappen och binda ihop händerna
  • Axo

Inte nog med att malte är jätteförkyld med hosta och massa snor, nu trillade han ner från soffan också

Känner mig som världens sämsta mamma..

• nica
    Axo skrev 2014-11-28 09:02:28 följande:

Inte nog med att malte är jätteförkyld med hosta och massa snor, nu trillade han ner från soffan också

Känner mig som världens sämsta mamma..

Usch vet hur de är, de händer alla! Tänk inte så olyckor händer du är ingen dålig mamma för de. Och eftersom du skriver här har de ju gått bra
  • nica

Känns som de flesta bebisar är förkylda nu, en trist sak med höst och vinter. :-\

I morgon blir de lite julbakande med mina små troll mysigtmysigt när aöla julgrejer kommer fram nu när de är så mörkt och dystert ute.

• soffipropp1987
    Axo skrev 2014-11-28 09:00:14 följande:
    Det är då man börjar fundera på om det är lagligt att tejpa fast nappen och binda ihop händerna smile5.gif
    Haha ja tanken har ju slagit mig mer än en gång...

Usch, stackarn. En olycka händer ju så lätt, du är världens bästa mamma ändå :)
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-11-28 08:03:07 följande:
    Usch hoppas han sover en längre stund nu på morgonen så du får en chans att vila lite :)

Han kanske ska lära sig att ta ut och sätta i nappen själv, halvvägs där då ju ;)
    Jaha ja han försöker iaf stoppa i den igen, med mindre bra resultat. Blir dessvärre en långpromenad för mamman och sov för bebisen nu på förmiddagen. Vi satsar på god sömn i eftermiddag :)
  • Amalian83

En fantastisk uppfinning hade ju varit en vagn på räls som man kan montera upp i hemmet. I vår lägenhet kan man gå genom tre rum i cirkel (om ni förstår hur jag menar). Där hade jag gärna haft en vagnräls där man kunde låta vagnen gå och man själv kan sova samtidigt som bebisen.

• ellami

Jag har sovit totalt en timme inatt/imorse. Haft bebis i famnen större delen av natten. Är det verkligen normalt att de sover SÅ dåligt när de är förkylda/snoriga? Han vaknade var tionde minut och grät. Just nu ligger vi i sängen och jag känner hur hela rummet snurrar. Nätterna innan var heller inge bra och nu en sån här natt totalt utan sömn - jag mår inte alls bra.. Är rädd för att jag ska svimma å är ensam hemma med bebis!

• nica
    ellami skrev 2014-11-28 13:14:42 följande:

Jag har sovit totalt en timme inatt/imorse. Haft bebis i famnen större delen av natten. Är det verkligen normalt att de sover SÅ dåligt när de är förkylda/snoriga? Han vaknade var tionde minut och grät. Just nu ligger vi i sängen och jag känner hur hela rummet snurrar. Nätterna innan var heller inge bra och nu en sån här natt totalt utan sömn - jag mår inte alls bra.. Är rädd för att jag ska svimma å är ensam hemma med bebis!

Men har du ingen du kan ringa som kan r

Hjälpa dig några timmar så du kan få vila?
  • ellami
    nica skrev 2014-11-28 14:26:27 följande:
    Men har du ingen du kan ringa som kan r

Hjälpa dig några timmar så du kan få vila?
    Tyvärr.. Mina föräldrar bor för långt bort. Svärföräldrarna är upptagna med ett eget väldigt sjukt barn. Mina vänner har egna småbarn. Men snart kommer mannen hem och jag har nog aldrig varit så desperat efter att ha honom här!
Svar på tråden Junibebisar 2014