• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • nica
    ellami skrev 2014-11-28 15:11:07 följande:

Tyvärr.. Mina föräldrar bor för långt bort. Svärföräldrarna är upptagna med ett eget väldigt sjukt barn. Mina vänner har egna småbarn. Men snart kommer mannen hem och jag har nog aldrig varit så desperat efter att ha honom här!

Vet hur jobbigt de kan vara. Styrkekramar! Hoppas ni får en bra natt denna natten.
  • Kela1981
    Axo skrev 2014-11-28 09:02:28 följande:

Inte nog med att malte är jätteförkyld med hosta och massa snor, nu trillade han ner från soffan också smile4.gif

Känner mig som världens sämsta mamma..

Det händer ALLA! Jag bara väntar på när det ska hända här hemma. Du är ändå världens bästa mamma för din Malte <3
  • Kela1981

Nu hoppas jag verkligen att A håller sig frisk ett tag! Hon har fortfarande lite hosta kvar men annars mår hon mycket bättre.

Det märks så himla tydligt att hon har gått in i nästa språng! Så fort jag går lite längre ifrån henne så börjar hon gnälla och gråta. Ännu mer klängig än innan och äter inte speciellt bra alls. Dessutom är hon konstant trött känns det som. Dom säger ju att dom ska få längre och längre vakenperioder men hon är uppe i absolut max 2 timmar fortfarande, ofta bara 1-1,5 sen vill hon sova igen. Försöker aktivera henne så hon är uppe längre men hon vill bara vara i famnen när hon är så trött så det funkar inte direkt :( Börjar fundera på om det är något galet med henne :(

• soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-11-28 17:47:33 följande:

Nu hoppas jag verkligen att A håller sig frisk ett tag! Hon har fortfarande lite hosta kvar men annars mår hon mycket bättre.

Det märks så himla tydligt att hon har gått in i nästa språng! Så fort jag går lite längre ifrån henne så börjar hon gnälla och gråta. Ännu mer klängig än innan och äter inte speciellt bra alls. Dessutom är hon konstant trött känns det som. Dom säger ju att dom ska få längre och längre vakenperioder men hon är uppe i absolut max 2 timmar fortfarande, ofta bara 1-1,5 sen vill hon sova igen. Försöker aktivera henne så hon är uppe längre men hon vill bara vara i famnen när hon är så trött så det funkar inte direkt :( Börjar fundera på om det är något galet med henne :(

Det är inget fel på henne, Ludwig vill inte heller vara vaken mer än 2 timmar, sen blir han trött o måste bäras. Nu har han varit vaken i 3 timmar och det är verkligen katastrof, jättesvårt att få honom att somna.
  • smalljey
    ellami skrev 2014-11-28 13:14:42 följande:

Jag har sovit totalt en timme inatt/imorse. Haft bebis i famnen större delen av natten. Är det verkligen normalt att de sover SÅ dåligt när de är förkylda/snoriga? Han vaknade var tionde minut och grät. Just nu ligger vi i sängen och jag känner hur hela rummet snurrar. Nätterna innan var heller inge bra och nu en sån här natt totalt utan sömn - jag mår inte alls bra.. Är rädd för att jag ska svimma å är ensam hemma med bebis!

Hur har det gått för dig? Vet precis hur du mår. Nu har jag tack vare att jag själv varit sjuk och haft ont i ryggen fått väldigt mkt hjälp nattetid av sambon, morföräldrar och morbror så jag känner mig ganska i balans för en gångs skull. Men jag vet hur långt ner jag faller efter en natt utan sömn när man redan är så utmattad. Blir riktigt deprimerad och känner inte igen mig själv alls och allt känns helt hopplöst. Men på nåt sätt härdar man ju ut ändå, kommer aldrig nånsin gnälla inför en utmaning i livet efter detta maraton. Så, hur tungt det än känns så kommer du må bättre imorrn. Härda bara ut och hoppas du får sova inatt! Massa kärlek från en trasig mamma till en annan <3
  • smalljey

Till nåt positivt, jag skrev ju igår att min lilla älskling äntligen rörde sig framåt och nu när hon hajat det så går det med en jäkla fart när man lägger nåt en bit ifrån henne som hon vill ha. Jäkla målinriktad liten tjej haha! Så jäkla sött när hon drar sig fram med sina små armar <3

• Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-11-28 18:32:54 följande:
    Det är inget fel på henne, Ludwig vill inte heller vara vaken mer än 2 timmar, sen blir han trött o måste bäras. Nu har han varit vaken i 3 timmar och det är verkligen katastrof, jättesvårt att få honom att somna.
    Åh vad skönt att höra att det finns fler trötta bebisar. Känns som alla jag pratar med har bebisar som är uppe i 3 timmar åt gången :/

Hoppas han somnat nu och att du får vila armar och rygg lite :) Alice har somnat och jag hoppas att det är för natten :)
  • Kela1981
    smalljey skrev 2014-11-28 19:12:47 följande:

Till nåt positivt, jag skrev ju igår att min lilla älskling äntligen rörde sig framåt och nu när hon hajat det så går det med en jäkla fart när man lägger nåt en bit ifrån henne som hon vill ha. Jäkla målinriktad liten tjej haha! Så jäkla sött när hon drar sig fram med sina små armar <3

Åh vad roligt!!!

Alice drar in benen under sig och skjuter ifrån men kommer ingenstans för hon har huvudet i marken fortfarande ha ha ha :)
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2014-11-28 20:05:19 följande:
    Åh vad skönt att höra att det finns fler trötta bebisar. Känns som alla jag pratar med har bebisar som är uppe i 3 timmar åt gången :/

Hoppas han somnat nu och att du får vila armar och rygg lite :) Alice har somnat och jag hoppas att det är för natten :)
    Japp nu sover han för natten :) Hoppas vi båda får en god natts sömn du o jag! Alla andra också förstås speciellt ellami.
  • Åttiotalist

Min prinsessa är jätteförkyld och hostar mest hela tiden. Får knappt sova något. Egentligen skulle vi åkt till London den här helgen som vi alltid gör och köper alla julklappar men vi bokade om biljetterna till nästa helg istället. För jobbigt att åka iväg när lillan inte mår bra.

Svar på tråden Junibebisar 2014