Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Tyvärr.. Mina föräldrar bor för långt bort. Svärföräldrarna är upptagna med ett eget väldigt sjukt barn. Mina vänner har egna småbarn. Men snart kommer mannen hem och jag har nog aldrig varit så desperat efter att ha honom här!
Inte nog med att malte är jätteförkyld med hosta och massa snor, nu trillade han ner från soffan också ![]()
Känner mig som världens sämsta mamma..
Nu hoppas jag verkligen att A håller sig frisk ett tag! Hon har fortfarande lite hosta kvar men annars mår hon mycket bättre.
Det märks så himla tydligt att hon har gått in i nästa språng! Så fort jag går lite längre ifrån henne så börjar hon gnälla och gråta. Ännu mer klängig än innan och äter inte speciellt bra alls. Dessutom är hon konstant trött känns det som. Dom säger ju att dom ska få längre och längre vakenperioder men hon är uppe i absolut max 2 timmar fortfarande, ofta bara 1-1,5 sen vill hon sova igen. Försöker aktivera henne så hon är uppe längre men hon vill bara vara i famnen när hon är så trött så det funkar inte direkt :( Börjar fundera på om det är något galet med henne :(
Nu hoppas jag verkligen att A håller sig frisk ett tag! Hon har fortfarande lite hosta kvar men annars mår hon mycket bättre.
Det märks så himla tydligt att hon har gått in i nästa språng! Så fort jag går lite längre ifrån henne så börjar hon gnälla och gråta. Ännu mer klängig än innan och äter inte speciellt bra alls. Dessutom är hon konstant trött känns det som. Dom säger ju att dom ska få längre och längre vakenperioder men hon är uppe i absolut max 2 timmar fortfarande, ofta bara 1-1,5 sen vill hon sova igen. Försöker aktivera henne så hon är uppe längre men hon vill bara vara i famnen när hon är så trött så det funkar inte direkt :( Börjar fundera på om det är något galet med henne :(
Jag har sovit totalt en timme inatt/imorse. Haft bebis i famnen större delen av natten. Är det verkligen normalt att de sover SÅ dåligt när de är förkylda/snoriga? Han vaknade var tionde minut och grät. Just nu ligger vi i sängen och jag känner hur hela rummet snurrar. Nätterna innan var heller inge bra och nu en sån här natt totalt utan sömn - jag mår inte alls bra.. Är rädd för att jag ska svimma å är ensam hemma med bebis!
Till nåt positivt, jag skrev ju igår att min lilla älskling äntligen rörde sig framåt och nu när hon hajat det så går det med en jäkla fart när man lägger nåt en bit ifrån henne som hon vill ha. Jäkla målinriktad liten tjej haha! Så jäkla sött när hon drar sig fram med sina små armar <3
Till nåt positivt, jag skrev ju igår att min lilla älskling äntligen rörde sig framåt och nu när hon hajat det så går det med en jäkla fart när man lägger nåt en bit ifrån henne som hon vill ha. Jäkla målinriktad liten tjej haha! Så jäkla sött när hon drar sig fram med sina små armar <3
Min prinsessa är jätteförkyld och hostar mest hela tiden. Får knappt sova något. Egentligen skulle vi åkt till London den här helgen som vi alltid gör och köper alla julklappar men vi bokade om biljetterna till nästa helg istället. För jobbigt att åka iväg när lillan inte mår bra.