• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Amalian83

Uff vad min tjej sover oroligt de första timmarna efter nattning. Hon gråter och skriker i sömnen. Ingen ide att lägga sig förrän hon lugnat sig för natten. Usch stackars liten med mardrömmar flera timmar varje kväll :(

• smalljey

Men alltså på riktigt...majskrokarna?! Köpte en påse igår när jag såg att ni hade såna. Hon har den i max 10 sekunder sen är den uppäten...? Hur gör ni med dem?

• Axo
    smalljey skrev 2014-11-29 12:51:20 följande:

Men alltså på riktigt...majskrokarna?! Köpte en påse igår när jag såg att ni hade såna. Hon har den i max 10 sekunder sen är den uppäten...? Hur gör ni med dem?

Samma här, Malte slukar de jättefort, bara den sista lilla kladdiga biten kvar!

Jag brukar lägga upp tre-fyra stycken på bordet så brukar han vara nöjd 10 minuter
  • Kela1981

Alice tar inte någon mat alls och stoppar i munnen själv :( På sked ska det serveras i hennes fall. Wtf?!? Har provat majskrokar, rån, banan, gurka hon bara håller dom och släpper efter ett tag. Om jag tar hennes hand och för till munnen för att visa henne så grinar hon illa och vänder bort huvudet! Får erkänna att jag är lite besviken :(

• Amalian83

Åh jag är såååå feg med min tjej. Sitter som en hök över henne när hon äter majskroken. Låter henne inte pilla med någon mat, trots att jag vet att det är bra för henne.

Får skärpa mig

• smalljey

Åh herregud, hon sov från 02.30 till 07.10!!! Första gången ever hon sovit så många timmar!! Nu känner jag mig riktigt hoppfull att det kan bli ordning på henne

• Kela1981
    smalljey skrev 2014-11-30 07:54:31 följande:

Åh herregud, hon sov från 02.30 till 07.10!!! Första gången ever hon sovit så många timmar!! Nu känner jag mig riktigt hoppfull att det kan bli ordning på henne smile2.gif

Åh vad härligt! Nu vänder det ska du se :)
  • nica

Min duktiga lilla tjej

Min mellersta grabb brände sig på armen igår när vi bakade som tur är blev de "bara" rött och ömt.

Smalljey - så skönt att du fått en bra natt, hoppas de håller i sig

Kela- trist att hon inte är lika ivrig med maten som du vill men de kommer nog snart min lilla tigger värre än hunden när vi äter:-P

Amalian- hur vet du de är mardrömmar? Visste inte som kunde drömma mardrömmar nu så jobbigt
  • Kela1981
    nica skrev 2014-11-30 11:01:46 följande:

phpQsP6Lm15765.jpg

Min duktiga lilla tjej smile1.gif

Min mellersta grabb brände sig på armen igår när vi bakade smile4.gif som tur är blev de "bara" rött och ömt.

Smalljey - så skönt att du fått en bra natt, hoppas de håller i sig smile1.gif

Kela- trist att hon inte är lika ivrig med maten som du vill men de kommer nog snart smile1.gif min lilla tigger värre än hunden när vi äter:-P

Amalian- hur vet du de är mardrömmar? Visste inte som kunde drömma mardrömmar nu så jobbigt smile4.gif

Åh vad duktig hon är!!!
  • Axo
    nica skrev 2014-11-30 11:01:46 följande:

Min duktiga lilla tjej

Min mellersta grabb brände sig på armen igår när vi bakade som tur är blev de "bara" rött och ömt.

Smalljey - så skönt att du fått en bra natt, hoppas de håller i sig

Kela- trist att hon inte är lika ivrig med maten som du vill men de kommer nog snart min lilla tigger värre än hunden när vi äter:-P

Amalian- hur vet du de är mardrömmar? Visste inte som kunde drömma mardrömmar nu så jobbigt

Wow vad duktig hon är!!

Någon mer som har problem att hålla fötterna varma? Spelar ingen roll om han har varma strumpor, tossor och fötterna invirade i filt så är han kall när vi kommer in. Likadant inne, då är han också kall om fötter och händer.
Svar på tråden Junibebisar 2014