Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hur tänker ni kring julkallappar till era små barn? Vi har bara köpt lite småsaker och istället sätter vi över en större summa pengar än vanligt till lillans sparkonto.
Hej!
Hoppas det är ok att jag gör ett inhopp här..jag har en dotter född i mitten av juni. Hon har förskjutit dygnet väldigt och somnar inte förrän kl 24. Sen sover hon till kl 10 med ett par uppvak. Men det börjar bli jobbigt att inte ha någon tid att varva ner på kvällen, och inte ha en minut tid på tu man hand med sambon..Om jag lägger henne tidigare sover hon en halvtimma och är sedan jättepigg igen.
Så..tänkte höra om någon här har samma problem?
När lägger sig era små och hur sover de?
Hej!
Hoppas det är ok att jag gör ett inhopp här..jag har en dotter född i mitten av juni. Hon har förskjutit dygnet väldigt och somnar inte förrän kl 24. Sen sover hon till kl 10 med ett par uppvak. Men det börjar bli jobbigt att inte ha någon tid att varva ner på kvällen, och inte ha en minut tid på tu man hand med sambon..Om jag lägger henne tidigare sover hon en halvtimma och är sedan jättepigg igen.
Så..tänkte höra om någon här har samma problem?
När lägger sig era små och hur sover de?
Åh, förkyld bebis som bara gråter, det blir ju bara värre i näsan på honom då. Tillslut slutade han och blev relativt fri i näsan så han tog napp och då däckade han på direkten. Har typ byggt upp en ställning i hans säng så att han nästan sitter upp. Hoppas denna natten blir lite okej iallafall... Hade planerat in en tripp till Gekås imorgon med min mamma men det kanske vi får skjuta upp då. Tar ju bara 30 min dit så vi kan ju åka lite när vi vill. Så det va dagens gnällis :)
Vi ska flytta om en vecka och jag kom på nu att vi inte adressändrat. Loggade in med mobilt bankid och skrev med sambon plus bebis i samma eftersom vi alla är skrivna på samma adress nu också. Är man under 26 ska ju eftersändningen kosta 195kr men det stod att vi skulle betala 450kr.. Bläää jag blir så trött! Får väl ringa och tjata på dem när räkningen väl kommer sen.
Det var mitt gnäll för idag :)
Vi ska flytta om en vecka och jag kom på nu att vi inte adressändrat. Loggade in med mobilt bankid och skrev med sambon plus bebis i samma eftersom vi alla är skrivna på samma adress nu också. Är man under 26 ska ju eftersändningen kosta 195kr men det stod att vi skulle betala 450kr.. Bläää jag blir så trött! Får väl ringa och tjata på dem när räkningen väl kommer sen.
Det var mitt gnäll för idag :)
Haft en jobbig natt först har min kära lilla bebis någon typ av separations fas så så fort jag lägger henne när hon somnat vaknar hon och skriker, tar upp henne så hon ligger på mig och hon somnar på två röda. Efter att till sist fått henne att sova i sin säng och fått sova ert par timmar kommer min 4 åring och har 40 graders feber och fryser massor trots filt och täcke :-/
Stora grabben ska snart till skolan sen blir de en lugn dag med de andra små trollen
Igår blev Malte 6 månader! Helt sjukt vad fort tiden går. Jag har redan varit hemma ett helt år, vet inte vart tiden har tagit vägen.
Just nu är det snorigt och hostigt här hemma. Båda barnen är förkylda och nattsömnen är ju sådär
önskar mig en hel natts sömn i julklapp! Tyvärr funkar det inte att hans pappa tar honom på kvällen eller natten så jag får snällt vara vaken.
Testade att gå ner och lägga mig i soffan en natt förra veckan, tog tio minuter sen var det gallskrik, gav dem tio minuter till innan jag gick upp och tog honom. Då tystnar han direkt och somnar så snällt. Dumma bebis! Tur att han är så söt
[quote=74488347][quote-nick]hurtänktedunu skrev 2014-12-08 21:22:26 följande:[/quote-nick]Så är vår också. förr somnade hon 02 nu 00 mer. men å andra sidan så är det bra för om hon somnade som andra barn kl 19 skulle mannen knappt få någon tid med henne. men jag har gjort så att vi går upp tidigare. efter några dagar somnar hon tidigare. jag lyckades ju justera 2 timmar. :D[/quote
Skönt att höra att man inte är ensam om att ha en nattuggla! Vad bra att du kunde justera det lite, det är min plan nu..Idag gick vi upp 9 istället för 10, vet inte vem som var tröttast, jag eller gumman..
Hur mycket justerade du varje dag? Vet inte om jag ska göra det drastiskt eller gradvis..
Här somnas det också sent! Kring elva ibland halv tolv. Och det blir ju ingen ensamtid för mig heller eftersom att jag går och lägger mig samtidigt som henne för annars orkar jag inte! Hon sover ju då oftast till 09.30-10.00.. Men man kan nog justera det där lite och försöka få henne att inte sova en stund på kvällen, men då får man istället en övertrött bebis.. Tja det löser väl sig så småningom tänker jag.