• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • soffipropp1987
    nica skrev 2014-12-13 09:04:07 följande:

Jag hade planerat in kalas i morgon för min stora grabb...men de verkar som jag får ställa in då han fått vattenkoppor smile4.gif

Jag ska jobba lite nu tull jul och nyår och mår sjukt dåligt över att jag ska lämna dottern. Jag litar på hennes pappa men jag har svårt att vara utan henne:-P

Åh nej, vad tråkigt med vattenkoppor! Hur går det med lillan då?

Åh jag förstår hur du känner dig. Jag skulle själv tycka det va jobbigt bara att lämna till pappan.
  • Axo

Skönt att få lite draghjälp när det har kommit typ 10 cm blötsnö i natt!

• Amalian83
    nica skrev 2014-12-13 09:04:07 följande:

Jag hade planerat in kalas i morgon för min stora grabb...men de verkar som jag får ställa in då han fått vattenkoppor smile4.gif

Jag ska jobba lite nu tull jul och nyår och mår sjukt dåligt över att jag ska lämna dottern. Jag litar på hennes pappa men jag har svårt att vara utan henne:-P

Är det första gången du ska vara borta från henne flera timmar? Jag har varit inom jobbet fyra gånger a fyra timmar plus varit på ett par fester och ett par middagar. Max fyra timmar då också. Jag upplever det som enklare och enklare. Jag börjar jobba 40% i januari och känner mig relativt lugn inför det, kanske just tack vare att jag varit borta från henne redan.

Försök se det positiva med att vara på jobbet. Äta lunch i lugn och ro, gå på toa i lugn och ro, dricka varmt kaffe etc. Dessutom händer det väl ganska mycket på de flestas jobb att tiden går fort.
  • nica

Soffipropp - tror inte vattenkoppor ska vara nån fara om.hon får, sen har hon ju haft de så en mindre sak att behöva gå igenom; -)

Amalian - har varit utan henne max 1 timme. Tror de är extra jobbigt då jag bara har mina pojkar varannan vecka. Där jag jobbar är de inget som heter ta de lugnt när man jobbar till julen tyvärr:-P men tiden lär gå fort

• nica
    Axo skrev 2014-12-13 12:09:35 följande:

Skönt att få lite draghjälp när det har kommit typ 10 cm blötsnö i natt!

Inget kul med blöt snö. ..ser iofs mysigt ut. Skönt att du har så bra hjälp
  • Axo
    nica skrev 2014-12-13 14:58:50 följande:

Inget kul med blöt snö. ..ser iofs mysigt ut. Skönt att du har så bra hjälp

Det är superfint så länge man slipper vara ute i det!

Igår var jag tvungen att hoppa in och jobba en sväng så jag var hemifrån 9 timmar. jätteskönt att lämna två snoriga barn hemma, men samtidigt lite jobbigt eftersom Malte just nu är väldigt mammig. Tyckte det var perfekt att jobba en dag så nu funderar jag på om jag ska jobba en dag i veckan så får min man vara hemma istället.
  • nica
    Axo skrev 2014-12-13 15:26:26 följande:

Det är superfint så länge man slipper vara ute i det!

Igår var jag tvungen att hoppa in och jobba en sväng så jag var hemifrån 9 timmar. jätteskönt att lämna två snoriga barn hemma, men samtidigt lite jobbigt eftersom Malte just nu är väldigt mammig. Tyckte det var perfekt att jobba en dag så nu funderar jag på om jag ska jobba en dag i veckan så får min man vara hemma istället.

Man "vänjer" sig att lämna iväg dom små bara jobbigt i början.
  • nica

Min kära dotter har börjat med 3 läskig sak. ( hon han sitta med ännu inte så stabilt så jag kan lämna henne)

Nu när hon står på alla 4 har hon börjat försöka sätta sig upp.

• Axo
    nica skrev 2014-12-13 18:35:08 följande:

Man "vänjer" sig att lämna iväg dom små bara jobbigt i början.

Jag har inga problem att vara ifrån barnen på det sättet, jag har varit borta en hel del och längta över dem till pappan, men just nu är Malte så mammig så pappa duger inte riktigt på kvällen. Sen fick jag jobba längre än väntat, räknade med att sluta runt fem, men kom inte iväg förrän sju och sen en timmes resväg i snöoväder.
  • Kela1981
    nica skrev 2014-12-13 18:37:12 följande:

Min kära dotter har börjat med 3 läskig sak. ( hon han sitta med ännu inte så stabilt så jag kan lämna henne)

Nu när hon står på alla 4 har hon börjat försöka sätta sig upp.

phpNDIn6l53788.jpg

Här går det undan!!! Snart får du jaga henne överallt ;)

A sitter också fast vingligt så jag kan inte lämna henne. Hon har börjat ta sig från sittande till krypställning men hamnar ändå på mage till slut för hon inte fattar att hon ska stå på knäna ha ha ha tröga unge :D
Svar på tråden Junibebisar 2014