Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hade en bättre natt än förväntat, va uppe en gång för att lyfta upp och trösta annars har det räckt med nappen 2-3 gånger. Han bjöd även på en timmes sovmorgon idag :)
Igår fick min lilla tös hål i öronen. Hon var så duktig och gick över snabbare än med vaccinationerna. Nu är hon precis som vanligt och mer vild än tam. ;)
Igår fick min lilla tös hål i öronen. Hon var så duktig och gick över snabbare än med vaccinationerna. Nu är hon precis som vanligt och mer vild än tam. ;)
Idag blir dottern 5 1/2 månad och ska på läkare kontoll
min storange grabb blir 6 år!
tiden går sjukt snabbt .
Grabben på 4 är feberfri och alla i familjen mår rätt bra nu, hoppas de håller sig så trött på sjukdomar nu:-/
Hur mår ni andra och dom små?
Hurtänktedunu???? Så att säga..
Så gör man bara inte! Tänk på infektionsrisken! Det kliar under läkningsprocessen, bebisen kommer med all säkerhet att riva o klia i örhängena. En bebis förstår inte innebörden, inte jag heller för den delen.. Jag jobbar i vården o ser tyvärr för mycket!
Så gör man bara inte! Tänk på infektionsrisken! Det kliar under läkningsprocessen, bebisen kommer med all säkerhet att riva o klia i örhängena. En bebis förstår inte innebörden, inte jag heller för den delen.. Jag jobbar i vården o ser tyvärr för mycket!
Idag blir dottern 5 1/2 månad och ska på läkare kontoll
min storange grabb blir 6 år!
tiden går sjukt snabbt .
Grabben på 4 är feberfri och alla i familjen mår rätt bra nu, hoppas de håller sig så trött på sjukdomar nu:-/
Hur mår ni andra och dom små?
Vi har lite sjukstuga här hemma. Pojken är förkyld och jag har halsont. Hoppas inte han har det... Dessutom är det typ storm ute, regnar som bara den så det blir inga barnvagnspromenader idag :( synd för han somnar så bra i vagnen. Så det blir väl att jag får vagga honom till sömns alla gånger idag.
för att dom inte pillar på det i den åldern. hon märker inte av dom på samma sätt och hon minns det inte sen. lättare med en liten än med en typ 5 åring.
sessan4 jag är väl medveten om riskerna då jag själv är sjuksköterska på en akut/barnakutmottagning.
Och hon rör inte örhängena. verkar inte störa henne alls. hon kliar inte och verkar inte ha ont i dom när man gör rent dom heller. infektionsrisk finns i alla åldrar oavsett när man väljer att ge dom. Man kan liksom aldrig vara säker. Men en 5-åring pillar garanterat mer än va en 5-månaders gör utan tvekan. Hon har inte kommit åt dom en enda gång än så länge. Som sagt hon verkar inte ens veta att dom är där.
Gjorde mindre ont än vaccinet verkar det som då hon grät 20 sekunder på sin höjd. sen var hon lika glad igen.
Så jag är väl medveten om vad vi gör och riskerna med det. Och jag ser inget problem med det faktiskt. Inte som att jag skär av ett finger direkt.