Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
för att dom inte pillar på det i den åldern. hon märker inte av dom på samma sätt och hon minns det inte sen. lättare med en liten än med en typ 5 åring.
sessan4 jag är väl medveten om riskerna då jag själv är sjuksköterska på en akut/barnakutmottagning.
Och hon rör inte örhängena. verkar inte störa henne alls. hon kliar inte och verkar inte ha ont i dom när man gör rent dom heller. infektionsrisk finns i alla åldrar oavsett när man väljer att ge dom. Man kan liksom aldrig vara säker. Men en 5-åring pillar garanterat mer än va en 5-månaders gör utan tvekan. Hon har inte kommit åt dom en enda gång än så länge. Som sagt hon verkar inte ens veta att dom är där.
Gjorde mindre ont än vaccinet verkar det som då hon grät 20 sekunder på sin höjd. sen var hon lika glad igen.
Så jag är väl medveten om vad vi gör och riskerna med det. Och jag ser inget problem med det faktiskt. Inte som att jag skär av ett finger direkt.
Soffipropp, axo - här är riktigt trist väder också
vi har "bara" lite förkylning så känns nästan som friska om man jämför hur de varit :-P
Jaha, nu sitter jag och väntar på farfar som kommer och hämtar den stora sen blir det en tur till akuten med Malte igen
självklart tycker alla olika. och det är tur det :D
Jaha, nu sitter jag och väntar på farfar som kommer och hämtar den stora sen blir det en tur till akuten med Malte igen
Har en bebis som antagligen har ont i halsen, han vill inte äta och när han väl börjar suga så hinner det inte rinna till innan han börjar skrika... Gah! Vad gör man?!
Såg att jag postat 3 ggr samma inlägg, hmm skulle på att internet på mobilen krånglade :-P
Soffipropp kan du inte ge honom flytande Alvedon eller något så han kan få i sig lite mat stackaren.
Såg att jag postat 3 ggr samma inlägg, hmm skulle på att internet på mobilen krånglade :-P
Soffipropp kan du inte ge honom flytande Alvedon eller något så han kan få i sig lite mat stackaren.