• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • nica
    soffipropp1987 skrev 2014-12-10 20:56:10 följande:

Lindrar det i halsen? Nu har jag fått i honom mat iaf. Haha på det sjukaste sättet!! Jag la honom i spjälsängen o stoppade i nappen, när han hade lugnat sig och kommit till ro tog jag ut nappen och hävde mig över sängen. Haha måste sett sjukt kul ut. Sambon trodde att jag skojade när jag berättade det för honom :D rätt mör i armarna efter detta!

Alvedon hjälper iaf mot värken. ..skönt han fick i sig mat till sist
  • Axo
    nica skrev 2014-12-10 20:30:53 följande:

Hoppas de gått bra för lilla Malte.

Ja, nu kan han andas ordentligt igen och nu fick ni en remiss till barnmottagningen för astmautredning.

Har lagt honom i babysittern nu så jag hoppas att han kan sova lite bättre i den när han kan halvsitta istället. Det är verkligen inte lätt att vara liten och förkyld!
  • nica
    Axo skrev 2014-12-10 21:43:49 följande:

Ja, nu kan han andas ordentligt igen och nu fick ni en remiss till barnmottagningen för astmautredning.

Har lagt honom i babysittern nu så jag hoppas att han kan sova lite bättre i den när han kan halvsitta istället. Det är verkligen inte lätt att vara liten och förkyld!

Stackars liten <3

Skönt aTT han mår bättre och att dom tar de på allvar.
  • Axo
    nica skrev 2014-12-11 03:38:56 följande:

Stackars liten <3

Skönt aTT han mår bättre och att dom tar de på allvar.

Vilken natt! Han sov jättebra i babysittern, antagligen för att han har kunnat halvsitta upp.
  • nica
    Axo skrev 2014-12-11 07:17:00 följande:

Vilken natt! Han sov jättebra i babysittern, antagligen för att han har kunnat halvsitta upp.

Så skönt att han fått sova bra och att de är bättre med honom
  • soffipropp1987
    Axo skrev 2014-12-11 07:17:00 följande:
    Vad skönt!! Min son som "bara" är förkyld sover också halvsittande. Sover jättebra!
  • Axo
    soffipropp1987 skrev 2014-12-11 12:21:00 följande:

Vad skönt!! Min son som "bara" är förkyld sover också halvsittande. Sover jättebra!

Att jag inte kommer det tidigare! Då hade jag kanske sluppit vara vaken 1-3 timmar/natt med en ledsen bebis.
  • soffipropp1987
    Axo skrev 2014-12-11 12:39:08 följande:
    Att jag inte kommer det tidigare! Då hade jag kanske sluppit vara vaken 1-3 timmar/natt med en ledsen bebis.
    Ja det är så typiskt att man ska komma på det så sent!
  • soffipropp1987

Min pojke är så frustrerad, ligger han på mage så blir han arg bär han inte når saker. Sitter han i gåstolen blir han arg för att han inte kommer någonstans. Byter man blöja är det bara gråt och skrik. Någon som känner igen detta beteende??

• LovaViola
    Mira76 skrev 2014-12-09 11:17:26 följande:
    Ja jag hoppas det ordnar till sig.. Ska försöka justera det lite genom att gå upp tidigare samt hoppa över vilan på kvällen.. Får se om det går. Innerst inne känns det som hon sover som bäst mellan 24-06 och att hon inte är redo för nattsömn innan tolv..jag läste någonstans att det är den tiden som är "natt" för många bebisar. Sover ditt barn bra när hon väl sover?
    Ja precis, man kan ju försöka att justera lite. Tror väl att det kommer ordna till sig så småningom också :)

När hon väl sover så är det så olika hur hon sover och vaknar.. Ena natten kan hon sova jättebra med bara typ två uppvak, andra nätter kan det vara massa små uppvak då hon är gnällig el ledsen. Ingen natt är typ den andra lik..
Svar på tråden Junibebisar 2014