Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Håller med Kela det är ju skillnad på skrik och skrik, är det panik så tar jag ju upp henne direkt men är det bara att hon är trött så vaggar jag och scccchhhar.
Inatt var katastrof, hon va ledsen i en och en halv timme.... Jag höll på att bli knäckt.
Men till slut somnade hon bredvid mig.
Idag var det öppna förskolan, alltid så roligt men vi fick gå tidigt för hon va så trött :)
Vår lilla har haft massor av mardrömmar i natt. Vaknat av skrik och gråt men är nästan inte vaken :( Öppnade wonder weeks för första gången på länge och såg att hon precis gått in i ett nytt språng som kantas av just mardrömmar :( 30 dagar ska språnget vara och jag som tyckte att vi precis börjat få så lugnt och skönt! Man ska aldrig slappna av för då kommer något runt hörnet ha ha ha...
Hur har ni andra? Märker ni av sprången fortfarande?
Vår lilla har haft massor av mardrömmar i natt. Vaknat av skrik och gråt men är nästan inte vaken :( Öppnade wonder weeks för första gången på länge och såg att hon precis gått in i ett nytt språng som kantas av just mardrömmar :( 30 dagar ska språnget vara och jag som tyckte att vi precis börjat få så lugnt och skönt! Man ska aldrig slappna av för då kommer något runt hörnet ha ha ha...
Hur har ni andra? Märker ni av sprången fortfarande?
Kela jag som försöker ta mig igenom nätterna som det är nu och så släpper du en atom bomb att dom ska igenom ett språng nu hahaha ja behöver lugnande :)
Maken sover på soffan sen en vecka tillbaka så han orkar jobba.
Tur att våra små är så söta så dom är värda det.
Bråkade nästan igår med en mamma på ÖF, vi pratade förlossningar o en av mammorna sa att hon alltid drömt om tre barn men inte vet om hon vågar fler efter en skräck förlossning som slutade i 3 timmmars operation o två liters blod förlust.
Då sa jag att jag hoppas att det i te avskräcker henne om hon verkligen vill ha fler barn och att hon skulle prata med sin BM om KS om det är ngt hon skulle kunna tänka sig.
Då hoppade den andra mamman på mig för hon hade fått göra två akuta snitt och jag hade ingen aning hur traumatiskt d va o hur ont d gjorde och vilken sorg d va för henne m KS.. Att ja inte skulle prata om d som om d var en lätt väg.
Herregud tagga ner jag gjorde sj akutsnitt och varför skrämma upp en stackars mamma som vart m om ngt fruktansvärt o kanske inte vågar skaffa fler barn? Blev såå förbannad.
Ha ha ha....sorry Asjak, men det var väl lika bra att släppa bomben ;)
Vad var det för korkad jävla morsa? Alla upplever väl saker annorlunda och ett akut snitt är väl annorlunda mot ett planerat? Jag gjorde själv ett planerat snitt och ja det är klart att man har vansinnes ont efteråt men även det är ju individuellt. Dumma människansom springer omkring och skrämmer upp folk i onödan! Mitt alternativ var att föda i säte och det skrämmer mig mer än alla snitt i världen :/ Hoppas dock på en vaginal förlossning om vi skulle ha ett barn till. Känner att jag var helt handikappad efter snittet så jag gick miste om en massa bebislycka pga smärtan i min egen kropp :(
Oj Kela börjar ni fundera på en till?
Visst va det ni som bara skulle ha ett barn :) ?
Jag va super nöjd med mitt snitt men oxå väldigt handikappad efter iaf i två veckor för det gjorde så ont, men det va klart värt det <3
Oj Kela börjar ni fundera på en till?
Visst va det ni som bara skulle ha ett barn :) ?
Jag va super nöjd med mitt snitt men oxå väldigt handikappad efter iaf i två veckor för det gjorde så ont, men det va klart värt det <3
Kela jag fattar att du blev förbannad hade jag också blivit om man försöker lugna nån och en annan skrämmer upp den andra personen.
Min lilla verkar inte tåla sin medicin så ska ringas vc när de öppnar. Hon bajsade så mycket igår att de fräter på hela rumpan och underligt och bara skrek så ont hon hade
Ang. Barn så har jag ju 17 månader mellan mina äldsta och de är kämpigt men man var inne i de så på något sätt var de lättare. Skiljer 4 år på lillan och mellan grabben och man glömmer mycket.
Kela jag fattar att du blev förbannad hade jag också blivit om man försöker lugna nån och en annan skrämmer upp den andra personen.
Min lilla verkar inte tåla sin medicin så ska ringas vc när de öppnar. Hon bajsade så mycket igår att de fräter på hela rumpan och underligt och bara skrek så ont hon hade ![]()
Ang. Barn så har jag ju 17 månader mellan mina äldsta och de är kämpigt men man var inne i de så på något sätt var de lättare. Skiljer 4 år på lillan och mellan grabben och man glömmer mycket.