Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Ellami hon får ersättning, men det finns väl socker i bröstmjölken oxå?
Usch stackar
Jag och min kille diskutera lite om språket när dom är så små när dom börjar prat...Vår lilla börja igår med da da så jag undrar hur långt i språket era små har kommit, någon som sagt första ordet ännu? ![]()
Måste ju "skryta" lite om mitt lilla monster också som börjat som smått att gå lite lite mot möbler ![]()
Fast bröstmjölk är nyttigt och enbart bra på alla sätt.. är ju liksom inte sötat med sockersocker :P har iaf läst en studie som säger att det inte finns nån risk för tänderna att amma på natten som med ersättning, tvärtom dödar bröstmjölk de bakterier som orsakar karies ellernåt och dessutom hamnar mjölken rätt i halsen till skillnad från om man dricker från flaska. Men vet att bvc/tandläkare här brukar säga att det inte är bra för tänderna men de har inget belägg för det vad jag vet :P
Skönt med hela nätter..! Grattis ;)
Här är det mamama och babababa hela dagarna och bäbäbä med tungan ute :)
Har inte läst något om bröstmjölk vs ersättning men jag känner en som ammade mycket tills barnet va över ett år pga att barnet inte drack något annat och hon fick massor av karies pga det. Nu vet jag inte hur mycket hon har ammat på natten eller så men det va iaf pga bröstmjölken för hon gav inget annat med socker i.
Här är det mamama och babababa hela dagarna och bäbäbä med tungan ute :)
Har inte läst något om bröstmjölk vs ersättning men jag känner en som ammade mycket tills barnet va över ett år pga att barnet inte drack något annat och hon fick massor av karies pga det. Nu vet jag inte hur mycket hon har ammat på natten eller så men det va iaf pga bröstmjölken för hon gav inget annat med socker i.
Nu minsann tror jag det kan vara en tand på g i lillemans mun! Annars vet jag inte varför han helt plötsligt matvägrar, enbart amning funkar. Han gallskriker i panik så fort han tar första skeden mat sen vill han inte ha mer.. Nån som känner igen detta?
kellymom.com/health/baby-health/tooth-decay/
Snabb googling så hittade jag detta ang amning och tänder.. Men hittar jag studien jag en gång läste för några månader sen ska jag länka den, den var riktigt bra.
Nu minsann tror jag det kan vara en tand på g i lillemans mun! Annars vet jag inte varför han helt plötsligt matvägrar, enbart amning funkar. Han gallskriker i panik så fort han tar första skeden mat sen vill han inte ha mer.. Nån som känner igen detta?
kellymom.com/health/baby-health/tooth-decay/
Snabb googling så hittade jag detta ang amning och tänder.. Men hittar jag studien jag en gång läste för några månader sen ska jag länka den, den var riktigt bra.