• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Asjak

Kela hon har mollipect slemlösande sedan innan, han sa att det finns inget annat han kan erbjuda så vi fortsätter med det.

Axo oj är han lite kräsen :) min kusins barn vägrade burkmat så hon fick laga all mat varje gg..

Soffipropp smart liten kille :) det va en här igår och köpte vår baby säng, hon skulle ha om 8 veckor... Puuuh glad att det inte var jag :)

Vi längtar efter en liten till men just nu avvaktar vi lite då vi har sån sömnbrist så vi passar på att njuta av vår lilla stjärna

• Kela1981

Ikväll har vår sessa somnat i sängen för första gången :) Jag la ner henne och satt och vaggade sängen lite, hade en hand på hennes mage och sa shhhhh typ miljoner gånger :) Lite gråt och skrik men mindre än vad jag väntat mig faktiskt :) Hoppas nu hon sover heeeela natten ;)

• Juronjaure
    Kela1981 skrev 2015-02-05 20:36:32 följande:

Ikväll har vår sessa somnat i sängen för första gången :) Jag la ner henne och satt och vaggade sängen lite, hade en hand på hennes mage och sa shhhhh typ miljoner gånger :) Lite gråt och skrik men mindre än vad jag väntat mig faktiskt :) Hoppas nu hon sover heeeela natten ;)

Fantastiskt! Hoppas det fortsätter så. jag försökte få min unge att somna i sängen igår, som vanligt blev hon mer och mer upprörd och jag stod inte ut med att höra henne skrika särskilt länge. Nä, jag får väl kånka runt på ungen tills hon flyttar hemifrån helt enkelt. Blir nog bra ;)
  • Kela1981
    Juronjaure skrev 2015-02-05 23:12:35 följande:
    Fantastiskt! Hoppas det fortsätter så. jag försökte få min unge att somna i sängen igår, som vanligt blev hon mer och mer upprörd och jag stod inte ut med att höra henne skrika särskilt länge. Nä, jag får väl kånka runt på ungen tills hon flyttar hemifrån helt enkelt. Blir nog bra ;)
    Ha ha ha....ja, det trodde jag att jag skulle behöva också. Hade världens plan på hur jag skulle göra med musik och grejer men det blev ju inte av ha ha ha.... Hoppas det går lika smidigt ikväll :)
  • Amalian83

Vi sänkte sängen för ett par dagar sedan. Trodde det skulle kännas konstigt, men oj så mycket lugnare jag känner mig. Det var som att det blev en mer riktig säng för henne. Hon är långt från att kunna sätta sig upp själv, men rätt vad det är så listar hon ut det.

• Kela1981

Ha ha ha snacka om att man är trötta föräldrar! Vi gick o la oss halv nio båda två igår :D

• nica
    Kela1981 skrev 2015-02-07 07:21:20 följande:

Ha ha ha snacka om att man är trötta föräldrar! Vi gick o la oss halv nio båda två igår :D

Hur gick nattningen igår?

Ska försöka mig på att få min lilla att somna i sin säng när hon är frisk. Dock svårare när dom stället sig upp så fort man lägger henne i sängen.

Jag lyckades hålla mig uppe till tio sen gav jag upp
  • Kela1981
    nica skrev 2015-02-07 07:37:30 följande:

Hur gick nattningen igår?

Ska försöka mig på att få min lilla att somna i sin säng när hon är frisk. Dock svårare när dom stället sig upp så fort man lägger henne i sängen.

Jag lyckades hålla mig uppe till tio sen gav jag upp

Jo det gick faktiskt jättebra! Hon hade svårt att komma till ro och vaknade några gånger så jag fick gå in igen, men inget skrik eller gråt alls. jag var helt chockad. När jag först la henne så somnade hon på 15 min! Men sen vaknade hon som sagt ett par gånger till.

Jag kände att jag ville sängträna henne innan hon har lärt sig ställa sig upp för då tror jag det blir lite knepigare. Men det behöver ju inte bli det :) Viktigaste tror jag är att man gör på ett sätt som man tror på själv och inte bara tar någon metod ur en bok hur som helst. Lycka till med nattandet :)
  • Amalian83

Kela: enig i att man måste tro på det man gör själv och med sunt förnuft kommer man långt, men det är inte alltid lika lätt för alla att känna sig lika trygg på det man gör och då kan en bok med tips och råd vara bra.

Skönt att din bebis börjat lära sig att sova i sängen. Det blir så mycket bättre och mer sammanhängande sömn för bebisen då tror jag!

• Kela1981
    Amalian83 skrev 2015-02-07 09:04:54 följande:

Kela: enig i att man måste tro på det man gör själv och med sunt förnuft kommer man långt, men det är inte alltid lika lätt för alla att känna sig lika trygg på det man gör och då kan en bok med tips och råd vara bra.

Skönt att din bebis börjat lära sig att sova i sängen. Det blir så mycket bättre och mer sammanhängande sömn för bebisen då tror jag!

Visst kan det vara bra att få tips o vägledning av en bok. Det var kanske fel uttryckt av mig :) Menade mest att många kanske känner sig pressade att få sitt barn att somna själv och då kanske provar en metod som man inte fullt ut tror på bara för att "inte vara sist i mammagruppen" eller nåt ;)

Det är så himla mycket jämförelser bland mammor och barn så det kan vara svårt att ignorera och se till sig själv och sina förutsättningar.

Tycker det är helt fantastiskt att det inte förekommer alls i denna gruppen och att vi kan stötta varandra istället <3
Svar på tråden Junibebisar 2014