Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Att amma nattetid är inte dåligt för tänderna :) däremot kan ju ersättning/välling vara det. Dock är min plutt FORTFARANDE tandlös.. Men åh vad jag vill sluta amma natt också.. Han ammar ju inte för att han är hungrig tror jag utan för att somna om. En vacker dag (natt) ska jag också ta kampen! Men han lär vara hysterisk :(
Jag har också svårt att få i min pojk vatten. Flaska tar han inte så har introducerat pipmugg men det går sådär. Han dricker lite under och efter måltiden men inga större mängder alls :/ känns som att det mesta hamnar på kläderna haha.
Ni som fortfarande ammar - hur ofta ammar ni? Hur ser era matrutiner ut ungefär?
Ringde BVC i dag för att se om hon kunde erbjuda något nytt att testa men hon sa att jag nog redan hade provat alla knep :/ Däremot så sa hon att jag skulle prova ge välling på kvällen istället för gröt så behöver jag inte vara orolig för att hon får för lite vätska även om hon inte dricker till maten. Det har varit lögn att försöka byta gröt mot välling innan men ikväll drack hon en hel flaska :) Yay!!! Sen sa hon bara att jag skulle fortsätta erbjuda och att det ska lossna till slut. Klen tröst nu men jag har väl inget annat att göra. Gav henne en pipmugg med lite vatten till middagen och då försökte hon dricka själv men träffade såklart inte rätt. Känns väl som att intresset finns där i alla fall fast hon verkar inte vilja ha mammas hjälp ha ha ha.... Jag kanske trugar lite väl mycket, dags att ta ett steg tillbaka och låta henne utforska själv ;)
Tack för era svar <3
Ellami hur märkte ni att han hade allergin?
Nica usch stackars båda dina barn, det gör ju ont oxå :( hoppas medicinen verkar fort
Min lilla är fortfarande dålig och nu är jag dessutom sjuk igen, brukar aldrig bli sjuk men är nog sömnbristen som gör sitt.
Ellami hon får ersättning, men det finns väl socker i bröstmjölken oxå?
Usch stackar
Åhh nu skickades det när ja inte va klar :)
Stackars liten, jag är så glad att vi sluppit kolik och magknip här!
Igår natt slutade vi mata och inatt sov hon heeeeela natten från 23-08.... Aldrig hänt!!!!
Hon gnydde två ggr vid 5 men vaknade inte.
Jag själv kunde ju inte sova haha för ja e så van att vakna 4-5 ggr per natt :)
Ska köpa en lott idag!
Igår natt slutade vi mata och inatt sov hon heeeeela natten från 23-08.... Aldrig hänt!!!!
Ska köpa en lott idag!
Jag och min kille diskutera lite om språket när dom är så små när dom börjar prat...Vår lilla börja igår med da da så jag undrar hur långt i språket era små har kommit, någon som sagt första ordet ännu?
Måste ju "skryta" lite om mitt lilla monster också som börjat som smått att gå lite lite mot möbler
Ska köpa en lott idag!
Jag och min kille diskutera lite om språket när dom är så små när dom börjar prat...Vår lilla börja igår med da da så jag undrar hur långt i språket era små har kommit, någon som sagt första ordet ännu?
Måste ju "skryta" lite om mitt lilla monster också som börjat som smått att gå lite lite mot möbler
Tack Nica och Kela!
Jag tror oxå det tar ett tag innan man sover själv hela nätterna :)
Nica min lilla säger mammamama sedan drygt en månad och pratar massor, låter som hon har diskussioner med sig själv :)
Haha jag njuter av lugnet här då min inte kan sätta sig själv ens