• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Kela1981

Woohoooo! I natt sov hon i sin egen säng! Första gången på typ en vecka så den här förkylningen går nog åt rätt håll, för hennes del i alla fall ;) Min verkar ta fart nu istället :/

I går började hon klappa händerna. Först med knutna händer men sen efter ett tag så öppnade hon dom och klappade på riktigt. Så himla gulligt för det låter ju inget när hon slår ihop sina små knubbiga händer :)

• Asjak

Tizi oj har du oxå en snabb tjej :)

Kela vad skönt att höra att hon är på bättringsväg, hoppas du oxå är det snart!

Här var vi på baby cafe igår och öppna förskolan idag, är så himla skönt att få prata med andra mammor samt att Isabelle älskar andra bebisar (Alice hade inte riktigt samma känsla för Isabelle ;)

Nu till helgen har vår kommun barnloppis med massa kläder och leksaker, så hoppas ja hittar lite sommarkläder och skor och även leksaker!

• soffipropp1987

Ikväll åkte jag till en vän som hade pomp de lux party. Jättekul och jätteskönt att träffa mammorna utan barn och tänka lite på sig själv... Tills sambon ringde och sa att L inte går att trösta och att han gråter så mycket så att han kräks. Kommer hem och ungen och pappan är fulla med kräk, hunden också. Tillslut får jag honom lugn och det är så mycket kräk att vi behövde plocka fram badbaljan. Då blir det fart i pojken och han tjuter av lycka när han ser baljan! Ett snabbt men intensivt bad, på med pyjamas och i med lite ny gröt i magen, han hade verkligen tömt sig när han grät..

Gör era barn det? Gråter så mycket så att dom kräks? Man måste ju vara riktigt riktigt ledsen för att det ska bli så. :( sen somnade han riktigt gott!

• Asjak

Men usch stackars er, när du äntligen får egen tid och pappan som måste kännt sig otillräcklig.

Isabelle har aldrig gjort så, men jag har hitills bara lämnat henne för att åka till affären etc så är inga långa stunder

• nica

ellami ang talet så "pratar" hon inte så mycket hat blivit nån gång Papa och mamma och ätaa men mest är de bara massa höga ljud och testar rösten typ:-P

Kela jag har fått hem skorna nu, dom var supersöta på men som var inte så hårda så som lära gå skor kanske som inte är toppen men som prydnadsko går de fin fint :-P de är super gulligt när dom klappar händerna

Asjak hoppas du hittat något själv har jag gett upp loppisar då jag bara blivit besviken varje gång. ( många som säljer fläckiga kläder eller tat överpriser.)

Soffipropp så jobbigt så har jag inte haft de med min lilla men vet när hon hade sin mamma period att hon var väldigt ledsen när jag inte var hos henne.

Nu tjatar min stora grabb om att vi ska gå upp och äta så de blir att fixa kaffe så man vaknar till

• Kela1981

Hur viktigt är det egentligen att dom börjar med lära gå skor? Försökte läsa mig till något som kunde hjälpa mig men det verkar som att många använt det och lika många har inte använt det. Känns drygt att betala 5-600 spänn för ett par dojjor bara för att det ska vara så. Vad jag förstod så rekommenderar man att barnen lär sig gå barfota först innan man ens tänker tanken att sätta på dom skor för att foten ska bli så stark som möjligt. Skorna gör ju att dom inte behöver använda musklerna i foten på samma sätt. Tror inte att Alice kommer att gå på riktigt förrän det är ok att gå barfota i gräset så jag tror inte att vi kommer att använda lära gå skor alls utan gå direkt på vanliga istället.

Hur tänker ni?

• Kela1981

I morgon ska vi på besök på dagiset där Alice ska börja och det ska bli jättespännande. Då tänker jag ju att man så småningom ska försöka vänja henne vid mat och sovtider som hon kommer att ha där för att övergången ska gå så smidigt som möjligt. Har fått reda på att dom äter lunch runt kvart över elva och sen sover dom middag efter det. Problemet är nu att Alice i dagsläget sover 3 ggr per dag och sovstunder runt lunch är nästan alltid den kortaste :/ Hur ska man bära sig åt för att fasa in henne i andra rutiner? Har provat att tvinga henne att bara sova två gånger per dag men det blir fullkomlig katastrof! Är hon för trött så vill hon dessutom inte äta så då blir det riktig kaos :( Jag tycker att hon borde vilja vara uppe längre stunder nu men enligt Bvc så är det bara att låta henne bestämma själv och att hon kommer att reglera det så småningom men jag känner mig helstressad över att hon sover hela tiden :(

• Asjak

Nica du var då morgonpigg :)!

Jag har aldrig vart på denna loppisen, är tydligen väldigt stort och dom har det två gg om året, får se om ja hittar ngt.

Kela oj redan titta på dagiset, jag får magsår bara ja tänker på att lämna min där :)

Isabelle är nästan tvärt om och ofta omöjlig att söva, funderar på att snart bara låta henne sova en gg om dagen.

Här har lilla näsan börjat rinna på henne så är en förkylning på gång här med.

• nica

Kela, de med att skorna ska vara " hårda" är väl mest för att de ska vara lite stabilare så de inte trampar fel och vrickat foten gissar jag iaf.

jag tycker iofs att tösen verkar stå stabilt med de skorna hon har nu och tror jag kör på de.

Hon går mer och mer för varje dag, som max har hon gått 8 steg utan att sätta sig på rumpan

Asjak jag är inte morgonpigg men mina barn är haha

sen har jag en grabb som ska till skolan så tyvärr kan man inte ligga och dra sig:-P

Min lilla loppa sover oftast bara en gång och har gjort ett tag...så jag har haft de väldigt enkelt Och kan tyvärr inte komma med något tips:-/

• Kela1981

Oj, hoppas det inte var Alice som smittade henne :(

Jag avundas er som har barn som sover en gång om dagen. Det är ett jäkla hattande här hemma. Mellan sovstunder och matningar så hinner vi knappt något annat och jag är så jäkla trött på det nu. Får vänta tills vi är friska och sen får jag försöka lista ut en väg ut ur detta sovande :)

Svar på tråden Junibebisar 2014