Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Haha måste dela med mig av detta, Ludwigs kusin pojke 3,5 år utbrister detta när vi bytte blöja på L. "Har Ludwig snopp? Jag trodde inte att tjejer brukade ha det." Haha som vi skrattade!! Dom hade inte pratat om att han va en pojke :D
Tack tjejer för svaren.
Febern kröp upp till 39,5 och hon ville knappt äta någon välling alls ikväll så jag gav henne alvedon i hopp om att hon får sova lite ordentligt nu och sen äta lite senare. Hon måste ju ha vätska tänker jag.
Det enda hon har gjort idag har varit att sova i min famn så hon är inte direkt som vanligt :(
Vi håller tummarna för att hon mår bättre i morgon :)
Men stackars lilla Alice :(
Hoppas att hon snabbt kryar på sig!!
Amalian klart att de är viktigt med bra skor men tänkte att jag kanske kunde hitta bra skor som inte kosta jäklar massa:-P sen kavat vet jag är bra (har haft de till mina pojkar men hittar bara från stl 19 när jag tittat.
Hittade skor på en sida som heter gogglisar eller något sånt, så beställde där ifrån så får jag se om dom är bra
Måste ju berätta att min kära galna lilla söta dotter har tagit sina första steg <3 tiden går alldeles för snabbt, var är våra bebisar?
Hur är det med alla? Vi har hittat en liten förkylning som hittat oss:-/
Nica oj här går det undan!! Vilken duktig tjej, jag har hört att det inte är bra att dom går så tidigt då dom inte är mogna för det egentligen,att dom ramlar o slår sig mer?
Min tjej lär vara övermogen för hon kan inte ens sätta sig upp själv ännu :D
Var det bra priser på den sidan Nica? Känns så drygt att lägga ut massa pengar på skor som dom kanske använder i en månad och då typ 3-4 ggr. Samtidigt så vill man ju inte sätta vad som helst på deras små fötter :(
Alice har börjat hasa/krypa överallt och har även listat ut hur man sätter sig upp. Så nu kasar hon fram till allt hon kan och reser sig upp. Hon tror att hon kan gå själv men det blir platt fall varje gång ha ha ha...tur dom har vaddering i rumpan ;)
Däremot så vägrar hon att sova själv :( Nu när hon har haft feber så har hon fått sova inne hos mig och nu kan man knappt lägga henne i egen säng. Blir väl att träna om henne på att somna själv nu när vi nästan är friska. Ser inte direkt fram emot det :/
Asjak, hon tar emot med händerna när hon trillar så hon är väldigt duktig på att undvika skada sig allt för mycket. Motoriskt ät hon väldigt långt fram men jag märkes på språket att de inte riktigt kommit igång ännu. Kan ju tänka mig att din lilla är en jäkel på att babbla istället?
Kela, de var bra priser och frakten ingick i priset så de var ju inte helt fel
bör få skorna nån gång i vecka så får se vad jag tycket om dom då:-P
Min lilla somnar bredvid mig i sängen har inte orkat ta kampen att få henne att somna själv sen tycker jag de är mysigt också så de dröjer nog ett tag innan jag ska ta den kampe:-P
Var på babycafé idag, Cassie var inte ett dugg intresserad av de andra barnen tror att de var för lugna för att de skulle vara roligt. Hon är ju van vid brödrarnas stim och stoj. Fick recept på fruktpure kan ju vara värt att testa
Nu har vi övat och övat med ordet lampa så nu när vi frågar vart är lampan? Tittar han upp mot taket, letar med blicken efter lampa och pekar med hela handen :D så gulligt!
Min är också motoriskt långt fram och alltid varit, han kan dock inte gå än och är inte intresserad av att gå med oss alltså när vi håller i händerna. Då sätter han sig bara ner, vägrar ta ett enda steg :P men han går själv med lära gå vagnen, runt bordet, mellan bordet och soffan, ställer sig upp mot en stol och knuffar den fram så han går med den liksom. Hur vet man om de är sena med talet? Han babblar ju konstant men det är inga ord, såklart? Förutom mama och baba (pappa) det kan han säga och vet vad det betyder :)
Grattis till graviditeten Ellami, spännande! :)
Min lilla kan numera ta några steg själv. Hon vill gärna gå men helst när man håller i ena handen. Släpper vi och hon märker att hon går själv så får hon panik o sätter sig :)
På tal om skor har min plutt kavat i både stl 19 som sitter jättebra nu och ett par i stl 20 som kommer passa bra om bara nån månad skulle jag tro. Fötterna växer såå fort på dom små så jag skulle inte köpt några skor under stl 19 med hård sula :)