• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Asjak

Tror inte det va Alice, tycker alla går och snorar och hostar nu överallt!

Gubben har valt att sova på soffan inatt för Isabelle sover bara i vår säng och hon har sparkat mig hela natten till idag och vaknat och gnytt, så han behövde få sova om han ska kunna ta henne en natt i helgen.

• soffipropp1987

Förkylning här också, den vill verkligen inte ge med sig. Både jag och L har haft det i två veckor nu! Inatt va det dessutom katastrof, så ledsen och det hjälpte inte att lyfta upp. Det kan bara bli bättre som tur är :)

• ellami

Kela, hur länge klarar hon av att va vaken och hur länge sover hon när hon väl somnat?

Jag avundas alla barn som öht sover bra ;) här är både dagar och nätter en kamp. På dagen sover han två gånger, förmiddag och eftermiddag. Problemet är att han är svårsövd och när han väl somnar sover han 20-30 max 40 minuter åt gången. Sen måste man söva om honom. Han vaknar inte utvilad utan gråter och gnuggar sig i ögonen. Jag kan hålla på att söva om honom tre gånger under en ynka timme. Frustrerande. Funderar också på att försöka införa ett längre sovpass men är rädd att han kommer sova lika lite då åt gången och då blir det ju ännu värre..

Här har lillen hostat hela natten. Han har en jättekonstig hosta som suttit i sen en månad tillbaka då han var förkyld. Den försvinner ibland och oftast får han hostattacker när han sover på dagen. Men inatt hostade han 3 h i streck och bara grät. Så jobbigt för oss alla.

Ang skor så kan man nu köpa läragå för 359 kr :) jag gjorde en beställning igår, tycker det var ett dunderpris! Sportamore har rea 100 kr på dem + att det finns en rabattkod som ger 10% rabatt. Och fri frakt!

• Asjak

Fy vad jobbigt alla har det nu på natten :(

Isabelle var inget undantag hon va ledsen och hostade och näsan bara rann.

Idag ska vi testa en sovning på dagen och se hur det går.

• Kela1981

Ellami: hon klarar 2,5-3 timmar max men på morgonen vill hon gärna sova tidigare. Varje tillfälle kan vara allt från 30 min till 1,5 timme. I morse sov hon 1,5 timme innan jag väckte henne för vi skulle på besök på dagis och nu sover hon igen. På natten somnar hon vid 19 och sover till 06 ca med ungefär 4-7 uppvak däremellan.

Dagiset vi har fått plats på är jättefint och personalen verkar så himla gulliga. Dom är ute mycket med barnen och jobbar mycket med musik och färg och form. Tummen upp för det i mina ögon. Känns skitbra på ren svenska ;) Inskolning under 2 veckor så barnen hinner vänja sig långsamt så det blev perfekt planerat med när jag ska börja jobba. Nu gäller det bara att få rätt på sömnen så ska det nog ordna sig :D

• ellami

Uscha jag har åkt på influensan :( är sängliggandes hela dagen med feber, huvudvärk, värk i hela kroppen och ingen ork alls. Tur att det är helg men hur gör man imorgon då mannen måste iväg? :/ lille skrutten har också åkt på detta men han är betydligt piggare än jag trots feber, snuva och hosta :(

• soffipropp1987
    ellami skrev 2015-03-22 18:11:14 följande:

Uscha jag har åkt på influensan :( är sängliggandes hela dagen med feber, huvudvärk, värk i hela kroppen och ingen ork alls. Tur att det är helg men hur gör man imorgon då mannen måste iväg? :/ lille skrutten har också åkt på detta men han är betydligt piggare än jag trots feber, snuva och hosta :(

Oj vad jobbigt! Är det så att du inte kan ta hand om lillen så kan väl mannen vabba? Eller ta föräldrarpenning?

Här har vi haft gnäll från kl 15 och framåt, kille som har en tand som ska igenom tror jag, en powernap mellan 18.45-19 fick han sen i med lite gröt i magen och sen blev det läggdags. Otroligt lätt att lägga honom, vilket va väldigt skönt! Hopps han kan sova gott inatt...
  • Asjak

Kela det dagiset låter underbart!!

Ellami jag har oxå som du att gubben ska jobba imorgon, så har bunkrat upp med ipren,strepsils och te.

Soffipropp hur många tänder har han nu? Här är bara två nere än så länge.

Måste få skryta om min duktiga tjej, som jag misstänkte så hoppar hon över krypandet och har idag börjat hoppa framåt på rumpan genom att ta sats med högerbenet,så sött <3

Och idag började hon dessutom klappa händerna! Allt på en gång.

Vad kan era små säga?

Isabelle kan mamma,baa ba (pappa), vov (hund), hej,oj.

Håller på att träna titta,lampa,katt :)

• nica

Ellami kry på dig din stackare!

Soffipropp så jobbigt att han reagerar då mycket på tänderna min lilla har fått igenom sina första två men har inte varit särskilt gnällig.

Asjak så duktig hon är loppan här säger inte så mycket, väldigt mycket ljud men inte några ord. Dock så går hon en hel del nu

Kela så skönt att dagis verkar bra

Idag tog mannen dottern så jag fick "sovmorgon "

Asjak, Kela ni har inte lust att ses något nu i veckan?

• soffipropp1987

Han har bara tre, två nere en uppe, den andra där uppe är det som är på väg och man kan riktigt se hur den spänner där under tandköttet.

Här säger L bara mamma om han är trött och gnällig. Lampa säger han pah och så tror jag att han säger Didde (Ludde). Ga säger han till hunden som heter Egon. Han har sagt pappa några gånger också. Det är bara vilda gissningar jag gör men han försöker upprepa orden jag säger :)

Svar på tråden Junibebisar 2014