• Rainbow gg

Varför vänder du inte på varorna?

Jag jobbar i en butik där det vid bandet vid kassan står på en stor fin lapp att man ska vända streckkoden mot sig. Trotts detta så vänder nästan ingen på sina varor, vilket gör att jag måste göra det, vilket i sin tur gör att jag får ont i axlar och rygg- särskilt efter att jag fått vända ett 20-tal stora tunga varor.
    Det har kommit till en punkt där jag nu tackar alla kunder som vänt sina varor rätt samtidigt som jag får impulser (som jag inte genomför) att ta alla felvända varor riktigt långsamt.
    Det vi fått lära oss om dessa felvända varor är att inte lyfta något, vilket i princip alltid är omöjligt när man måste vända och vrida. Man får ha ont med andra ord.

Varför vänder inte DU dina varor rätt och, snälla, kan du göra det i fortsättningen?

• Svar på tråden Varför vänder du inte på varorna?
  • WilliamsMom
    pica pica skrev 2014-07-09 12:39:27 följande:

Att lägga varorna så att streckkoden hamnar åt rätt håll är faktiskt inte svårt eller jobbigt alls! När vi handlar, oavsett om det är en vara eller om det är storhandling, så lägger vi allt med streckkod som man ska. Man lär sig ju också var streckkoden sitter på varorna, t.ex på mjölken. 

Folk som inte gör så är förmodligen lata och/eller korkade.

Jag är varken lat eller korkad, jag har aldrig tänkt på det bara.

Jag tror inte att folk i allmänhet är korkade eller lata bara för att de inte ställer varorna åt "rätt håll".

Att uttala sig så som du, är däremot väldigt korkat.
  • alla har olika åsikter

Jag vänder alltid på varorna och har alltid gjort. Tycker att det hör till en god uppfostran , speciellt när deg brukar sitta lappar om det. :)

• Bambusa

Urs så irreterande å hamna bakom nån dryg person som ställer en vara och vänder å vrider sen seegt ställer upp nästa vara... då häller jag upp mina varor i en hög typ, eller byter kö..

• Sheltiegirl
    Bambusa skrev 2014-07-09 13:00:59 följande:

Urs så irreterande å hamna bakom nån dryg person som ställer en vara och vänder å vrider sen seegt ställer upp nästa vara... då häller jag upp mina varor i en hög typ, eller byter kö..

Varför är alla så stressade och otåliga idag??? Gnäller du på den stackars kassörskan som måste försöka reda ut ditt slarv på snabbast & smidigast sätt också?

Om man jämför, hur många gånger i veckan handlar en genomsnittlig Svensson mot hur många kunder en kassörska måste ta hand om per dag? Det är väl ändå inte för mycket begärt att vara schysst mot sina medmänniskor.
  • Moonis

Lite OT men såg att någon försökte få sina kunder att le och jag uppskattar verkligen när man får trevligt bemötande för jag brukar alltid le och hälsa när jag börjar lägga upp varorna.
    Fast det va en grej som verkligen inte muntrade upp hon bakom kassan och det va när vi köpte avloppsrensare, sån som suger sig fast. Ville skoja lite och sög fast den i bandet men hon hade verkligen noll humor och gav inte ens det minsta leendet Tungan ute Min kille hjälpte henne naturligtvis att ta bort den men visst, hon hade kanske en dålig dag men lite trist ändå.

• Froststar
    Michael 310 skrev 2014-07-08 22:53:03 följande:
    Håller med helt om jag betalat 150kr för en halvdassig lunch och ett litet glas dricka så anser jag inte att det är mitt jobb att städa ubdan.
    Mm. Så nästa gång kommer du att få betala 200 kronor för en halvdassig lunch och ett litet glas dricka för att de inkluderar merkostnaden det blir då personalen får städa efter dig. Smart va?

Eller så kan man låta bli att äta och svina ner på sådana ställen där självrensning gäller. Gör det någon annanstans så slipper vi andra betala mer för att du inte orkar städa upp din egen skit. Win-win
    Min avatar speglar känslorna jag får då jag läser genomsnittliga FL-ares inlägg
  • MuppinCowboy
    Bambusa skrev 2014-07-09 13:00:59 följande:

Det är väl människor som inte kan tänka på andra och som fnyser irriterat som är dryga? Iallafall så är det så jag och många med mig ser det.

Pröva att le nästa gång mot människor så ska du se att det känns bättre och att människor oftast ler tillbaks, ja utom dom som är dryga förstås men även dom kan behöva gläje och artighet, antingen mer för dom kan inte ha allt för roliga liv.

Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    s0me1ne skrev 2014-07-08 19:30:11 följande:

Skulle aldrig falla mig in att göra det av fri vilja, jag slänger upp varorna på bandet. Inte mitt jobb att slå in dem i kassan, butiken som vill ha mina pengar, jag betalar dem för att göra det. 

Allt mer blir mer och mer automatiserat i butikerna och de lägger över mer och mer av sina arbetsuppgifter mig på utan att sänka priserna. Så jag vägrar, pallar man inte med det som personal får man byta jobb. 

Dina föräldrar måste vara otroligt stolta över att att ha uppfostrat en sådan empatisk och fin människa

Dumhet diskriminerar inte
  • Majken 410
    MuppinCowboy skrev 2014-07-09 15:22:47 följande:
    Dina föräldrar måste vara otroligt stolta över att att ha uppfostrat en sådan empatisk och fin människa

"ja utom dom som är dryga förstås men även dom kan behöva gläje och artighet, antingen mer för dom kan inte ha allt för roliga liv" 

dumt att vara dryg efter en sån kommentar. :D 

• Speakers Corner
    pica pica skrev 2014-07-09 12:39:27 följande:

Att lägga varorna så att streckkoden hamnar åt rätt håll är faktiskt inte svårt eller jobbigt alls! När vi handlar, oavsett om det är en vara eller om det är storhandling, så lägger vi allt med streckkod som man ska. Man lär sig ju också var streckkoden sitter på varorna, t.ex på mjölken. 
    Folk som inte gör så är förmodligen lata och/eller korkade.

Eller har muskelsjukdom och/eller nersatt syn.
    Du ska inte vara så snabb på att döma andra, du känner inte deras motiv eller liv.

Svar på tråden Varför vänder du inte på varorna?