• Anonym (Inte min)

Byter han bajsblöja?

Byter pappan till erat barn bajsblöja nån gång? 
    Eller blöja öht? 
    Min fästman kan byta nån kissblöja när jag inte är i närheten, men han vägrar bajsblöja.. Dock har det aldrig varit nån bajsblöja än när jag inte har varit i närheten, så är han själv så har han ju inget val, men av ren bekvämlighet antar jag så får jag byta den när jag är nära.. 
    Hon är 4 månader nu nästan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-03 23:57
    Jag kan ju tillägga att han är jättebra med henne annars, det är främst han som matar och leker tex.
    Just bajsblöjorna gillar han bara inte att ta.
    På BB tog han dock alla blöjor, han var snabb att säga " Åh, jag vill byta!! " när första blöjan skulle bytas :)

• Svar på tråden Byter han bajsblöja?
  • Vinterankan

Jag avskyr bajsblöjor och har tyckt det varit jättejobbigt att byta när barnen varit nyfödda. Men man får ju skärpa till sig och ta sitt ansvar, bara för att den andra inte tycker det är lika äckligt så betyder det ju inte att den tycker det är kul. Jag har sluppit bajsblöjorna de första 2-3 dagarna men sedan har pappan sagt att jag för skärpa mig och då har jag gjort det.

• sextiotalist

Min sambo gjorde det inte om det inte var tvunget. Han fixade det inte utan spydde, däremot så har han utan problem tagit hand om spyor, vilket jag inte fixade.

• Anonym (L)

Vår dotter är 2 månader och vi byter båda två. Jag helammar så pappan tar de flesta blöjorna nu när vi är lediga. Jag tar dock alla på natten då jag ändå är vaken. Vi har även en treåring, samma under den blöjperioden.

• mammaSöt

Självklart! han byter alla typer av blöjor. han hjälper även till vid kräksjuka, blodiga sår eller tar med barnen till sjukbesök.

• Rikard

Vilken idiot! Naturligtvis byter men alla sorters blöjor på sitt barn.

• Anonym (e)

Nej det gör han inte, han fixar det inte. Han har varit jätteduktig och försökt massor men han kräks av det. En gång nästan rakt på lillan.
    Men han gör andra saker så det känns inte så viktigt.

• Ejin

Konstigt att i alla sådana här trådar är de alltid pappor som kräks av att byta blöja. Men aldrig någonsin har jag hört talas om en mamma som spyr över sina ungars bajs. Vad hade ni gjort då? Avsagt er fl ledigheten från första dagen.

Och om båda spyr? Adopterat bort ungen? Skaffat en nanny som bara bytte blöjor? Jag är uppriktigt nyfiken.

• sextiotalist
    Ejin skrev 2014-08-04 08:23:59 följande:

Konstigt att i alla sådana här trådar är de alltid pappor som kräks av att byta blöja. Men aldrig någonsin har jag hört talas om en mamma som spyr över sina ungars bajs. Vad hade ni gjort då? Avsagt er fl ledigheten från första dagen.

Och om båda spyr? Adopterat bort ungen? Skaffat en nanny som bara bytte blöjor? Jag är uppriktigt nyfiken.

Min sambo har tre barn och kräkts vid samtliga blöjbyten. Jag fixade inte spyor och spydde när jag tog hand om dessa.
    Så min sambon fixade alla spyor och jag bajsblöjorna.
    Man självklart, var vi ensamma hemma så var vi så illa tvungna att fixa det själv.
    Men likväl, jag spydde när jag skulle fixa spyor, sambon spydde när han fixad bajsblöjor.
  • Anonym (e)
    Ejin skrev 2014-08-04 08:23:59 följande:

Ingen aning, alla är väl olika? Jag har själv flera saker som jag inte "tål".
  • Anonym (Skitpappa.)

En sån "man" och "pappa" hade åkt ut direkt!!!

Svar på tråden Byter han bajsblöja?