• Anonym (Inte min)

Byter han bajsblöja?

Byter pappan till erat barn bajsblöja nån gång? 
    Eller blöja öht? 
    Min fästman kan byta nån kissblöja när jag inte är i närheten, men han vägrar bajsblöja.. Dock har det aldrig varit nån bajsblöja än när jag inte har varit i närheten, så är han själv så har han ju inget val, men av ren bekvämlighet antar jag så får jag byta den när jag är nära.. 
    Hon är 4 månader nu nästan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-03 23:57
    Jag kan ju tillägga att han är jättebra med henne annars, det är främst han som matar och leker tex.
    Just bajsblöjorna gillar han bara inte att ta.
    På BB tog han dock alla blöjor, han var snabb att säga " Åh, jag vill byta!! " när första blöjan skulle bytas :)

• Svar på tråden Byter han bajsblöja?
  • cirkusmusen
    Anonym (nej) skrev 2014-08-03 22:40:28 följande:

Min man byter inga blöjor överhuvud taget om jag eller nån kvinnlig släkting finns i närheten. Är han själv med dotter så sköter han allt galant.
    Min man är dock inte svensk och uppväxt i en kultur där männens ända jobb är att försörja sin familj. Männen tar inte hand om barnen.
    Så i stället för att jämföra honom med alla "perfekta" pappor där ute som hjälper till med allt, så är jag bara glad för det som han faktiskt gör och hur långt han faktiskt har kommit från hur han va uppväxt.

Så då antar jag att han försörjer dig? För det har han också lärt sig?
  • fluu
    Ejin skrev 2014-08-04 08:23:59 följande:
    Konstigt att i alla sådana här trådar är de alltid pappor som kräks av att byta blöja. Men aldrig någonsin har jag hört talas om en mamma som spyr över sina ungars bajs. Vad hade ni gjort då? Avsagt er fl ledigheten från första dagen.
    Och om båda spyr? Adopterat bort ungen? Skaffat en nanny som bara bytte blöjor? Jag är uppriktigt nyfiken.
    Min svärmor är nästintill sådan. Det är sällan hon kräkts på riktigt av en bajsblöja, men hon mår otroligt dåligt vid varje byte. Svärfar tog helt enkelt alla bajsblöjor när han var hemma, annars var det ju bara att göra det och hålla god min.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Sommarlöv

Självklart byter han blöjor, oavsett vad de innehållet. Det är ju hans barn liks mycket som mina.

• Anonym (man)

Hur kommer det att gå när din sambo är fl? Väldigt konstigt att ett flertal pappor har svårt med bajsblöjor i samma umgängeskrets- känns väldigt omoget.

• Anonym (Va?)
    Anonym (Inte min) skrev 2014-08-04 19:11:17 följande:

Jo då, det sa han, eller ja, han sa " Du får ta dom flesta bajsblöjorna så du vet " .

Det sa han när jag var gravid så jag visste vad jag hade att vänta mig. 

Ser det inte som ett problem att jag får ta bajsblöjorna hittils, har vänner vars killar är likadana och det tycker inte jag ändrar hur han är som pappa i övrigt :) 

Varför ställde du frågan då?
  • Anonym (Va?)
    Anonym (nej) skrev 2014-08-03 23:53:58 följande:

Har jag sagt att han inte kan byta en bajsblöja? Nej.

Han gör det inte om jag eller någon kvinnlig släkting är i närheten (om vi inte är upptagna med någonting annat viktigt). Är han ensam med dottern så sköter han henne exemplariskt.

Han är uppväxt med att män inte tar hand om barnen. Han gör mycket som många i hans släkt aldrig skulle göra. Åh då har han bara vart i Sverige i 3 år hittills.Åh eftersom det inte stör mig så finns det inget problem.

Vad är det för en kultur ala 1800-tal? Min man kommer också från en kultur som HADE det så som du beskriver kanske två generationer tillbaka. Men redan hans pappa bytte blöjor och hjälpte till med matlagningen hemma. Min man gör ännu mer än så. Detta kallas evolution, varje generation är annorlunda, växer, inser och förstår. Nu när även kvinnorna arbetar så är det ganska självklart att även männen ska bidra lika mycket i hemmet. Tycker inte din man det?
  • Tess1990

behöver en blöja bytas, så byter man blöjan
    förstår inte problemet? eller behovet av att tjafsa, eller att bara ena byter

är man två föräldrar så är man två som byter blöja! 

det är en skitig blöja, bajsblöja tar något längre tid, men shit it
    finns inget mer underbart (eller jo, men just i det här avseendet) än att se sitt barn bli nöjd med en ny ren blöja

• Anonym (Ruter dam)

Min man planerade och sparade semester och var ledig tillsammans med mig 2.5 månader när vår son föddes. Under den tiden ammade jag och sov och försökte träna mig i form igen medan han bytte alla blöjor.

Man får det som man förhandlar sig till här i livet, är du inte nöjd- förhandla bättre!

Svar på tråden Byter han bajsblöja?