• Anonym (Inte min)

Byter han bajsblöja?

Byter pappan till erat barn bajsblöja nån gång? 
    Eller blöja öht? 
    Min fästman kan byta nån kissblöja när jag inte är i närheten, men han vägrar bajsblöja.. Dock har det aldrig varit nån bajsblöja än när jag inte har varit i närheten, så är han själv så har han ju inget val, men av ren bekvämlighet antar jag så får jag byta den när jag är nära.. 
    Hon är 4 månader nu nästan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-03 23:57
    Jag kan ju tillägga att han är jättebra med henne annars, det är främst han som matar och leker tex.
    Just bajsblöjorna gillar han bara inte att ta.
    På BB tog han dock alla blöjor, han var snabb att säga " Åh, jag vill byta!! " när första blöjan skulle bytas :)

• Svar på tråden Byter han bajsblöja?
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (poop) skrev 2014-08-04 10:26:11 följande:
    Vad gör du om du är ensam med barnet? Låter du barnet gå med bajsblöjan tills pappan kommer hem? Är ni föräldralediga tillsammans?
    Jag spyr. Jag käkar medicin som gör mig väldigt illamående och luktkänslig (tänk graviditetsillamående) och kan inte bara skärpa till mig. Således byter min sambo så fort han kan. Vi är oftast hemma tillsammans och löser det således på det sättet. 

Och jo, jag är alltså mamman.
  • Anonym (pappa gör det)

Jag själv har jättesvårt för det och gör det bara om jag absolut måste. Min make däremot har inga problem alls med det och byter alltid om han är tillgänglig.

• Sweet Sofia
    Anonym (poop) skrev 2014-08-04 10:26:11 följande:

Vad gör du om du är ensam med barnet? Låter du barnet gå med bajsblöjan tills pappan kommer hem? Är ni föräldralediga tillsammans?

Jag byter.... men klädnypa för näsan och hoppas att jag inte spyr. Är inte f-ledig längre.
  • Ejin
    Anonym (Mamman) skrev 2014-08-04 11:18:49 följande:
    Jag spyr. Jag käkar medicin som gör mig väldigt illamående och luktkänslig (tänk graviditetsillamående) och kan inte bara skärpa till mig. Således byter min sambo så fort han kan. Vi är oftast hemma tillsammans och löser det således på det sättet. 

Och jo, jag är alltså mamman.
    Men i ditt fall handlar det ju om en medicinsk orsak. Det är en helt annan sak.
  • Anonym (Mamman)
    Ejin skrev 2014-08-04 12:16:10 följande:
    Men i ditt fall handlar det ju om en medicinsk orsak. Det är en helt annan sak.
    Egentligen inte. Kräks man så kräks man. Det är ju inte reflex man styr över. 
  • nevermind
    sextiotalist skrev 2014-08-04 10:16:04 följande:
    Även om han hade haft andra kvaliteter, jag hade åkt ut direkt eftersom min sambo tog alla spyor eller.

Alltså, hänger man upp sig på att byta bajsblöjor, då har man inte nog så mycket att bygga upp sitt förhållande med.

Min sambo bytte inga bajsblöjor, men han torkade utan problem upp spyor, han är en suverän pappa och jag lovar, vår tonåring har en väldigt tight relation med sin pappa, utan att han bytt en enda bajsblöja (vad jag vet i varje fall)
    Är det för att han mår fysiskt dåligt av bajs så förstår jag givetvis. Men om det bara är larv går han bort.
  • sextiotalist
    nevermind skrev 2014-08-04 14:48:04 följande:
    Är det för att han mår fysiskt dåligt av bajs så förstår jag givetvis. Men om det bara är larv går han bort.
    Jag brydde mig inte ens om att se detta som ett problem, för mig hade orsaken inte spelat någon roll. Nu visste jag att ha spydde (han hade förvarnat mig, två barn sedan tidigare) och han visste att jag spydde av spyor. Så det föll sig naturligt.
    Men var jag bortrest, så fixade han det givetvis (och när sonen blev lite äldre och kunde prata fick redogörelse hur pappa kräktes)
  • Anonym (Inte min)
    Olympia skrev 2014-08-04 10:53:03 följande:

Man tycker ju att mannen kunde sagt innan graviditeten att han inte tänkte befatta sig med bajsblöjor, så hade ts vetat att hon fick byta dessa själv.
    Alternativt skaffa en pappa till barnet som är villig att byta blöjor.

Jo då, det sa han, eller ja, han sa " Du får ta dom flesta bajsblöjorna så du vet " .
    Det sa han när jag var gravid så jag visste vad jag hade att vänta mig. 
    Ser det inte som ett problem att jag får ta bajsblöjorna hittils, har vänner vars killar är likadana och det tycker inte jag ändrar hur han är som pappa i övrigt :) 
  • fluu

Han byter nästintill alla bajsblöjor då jag är ordentligt äckelmagad...

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Byter han bajsblöja?