• Anonym (Inte min)

Byter han bajsblöja?

Byter pappan till erat barn bajsblöja nån gång? 
    Eller blöja öht? 
    Min fästman kan byta nån kissblöja när jag inte är i närheten, men han vägrar bajsblöja.. Dock har det aldrig varit nån bajsblöja än när jag inte har varit i närheten, så är han själv så har han ju inget val, men av ren bekvämlighet antar jag så får jag byta den när jag är nära.. 
    Hon är 4 månader nu nästan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-03 23:57
    Jag kan ju tillägga att han är jättebra med henne annars, det är främst han som matar och leker tex.
    Just bajsblöjorna gillar han bara inte att ta.
    På BB tog han dock alla blöjor, han var snabb att säga " Åh, jag vill byta!! " när första blöjan skulle bytas :)

• Svar på tråden Byter han bajsblöja?
  • Ejin

Givetvis. Hade aldrig skaffat barn med en sån tönt Som inte är vuxen nog att byta blöja på sitt eget barn. Fjanterier på hög nivå. Blir allergisk av att ens läsa nått sånt här.

• Helenmedh

Haha ja! Han har säkert bytt fler än mig. Nu under sommaren då vi båda är hemma så kör vi med varannan gång ungefär. Aldrig varit några problem och skulle han ha det skulle jag kasta en blöja i huvudet på honom. Bådas barn - bådas ansvar. MED ALLT. 

• Anonym (nej)
    Korpen skrev 2014-08-03 22:50:45 följande:
    Jag blir "glad" att det finns nån som överhuvudtaget vill ha en sån "man"......
    En "sån" man, vad menar du med det?
    Jag visste exakt vem jag gifte mig med och vem jag skaffade barn tillsammans med. En helt underbar man. Snäll, rolig, generös,  ser till att hans familj har allt den behöver, hittar på roliga utflykter, ser till att allt funkar när jag jobbar och ser till att jag får sova när jag kommer hem efter nattjobb. Tar dottern när jag vill träffa vänner ensam m.m
    Så att han inte byter blöjor och lägger största ansvaret på mig om dottern när vi alla är tillsammans (om jag inte är upptagen med matlagning eller liknade) gör mig faktiskt ingenting.
  • hurtänktedunu

Självklart. Och min man är från en kultur där kvinnor a egentligen tar hand om barnen men det hindrar honom inte på något sätt. Skulle nästan tippa på att han nu under sin 6 veckors semester bytt fler blöjor än vad jag har gjort

• Anonym (ehh?)
    Anonym (nej) skrev 2014-08-03 23:11:14 följande:
    En "sån" man, vad menar du med det?
    Jag visste exakt vem jag gifte mig med och vem jag skaffade barn tillsammans med. En helt underbar man. Snäll, rolig, generös,  ser till att hans familj har allt den behöver, hittar på roliga utflykter, ser till att allt funkar när jag jobbar och ser till att jag får sova när jag kommer hem efter nattjobb. Tar dottern när jag vill träffa vänner ensam m.m
    Så att han inte byter blöjor och lägger största ansvaret på mig om dottern när vi alla är tillsammans (om jag inte är upptagen med matlagning eller liknade) gör mig faktiskt ingenting.
    Fast det där gör väl alla pappor som är "bra" män?
    Min gör det iallafall och jag skulle tycka att det var förargligt om han inte ens kunde byta en bajsblöja! :O 
  • Anonym (nej)
    Anonym (ehh?) skrev 2014-08-03 23:23:47 följande:
    Fast det där gör väl alla pappor som är "bra" män?
    Min gör det iallafall och jag skulle tycka att det var förargligt om han inte ens kunde byta en bajsblöja! :O 

Har jag sagt att han inte kan byta en bajsblöja? Nej.
    Han gör det inte om jag eller någon kvinnlig släkting är i närheten (om vi inte är upptagna med någonting annat viktigt). Är han ensam med dottern så sköter han henne exemplariskt.
    Han är uppväxt med att män inte tar hand om barnen. Han gör mycket som många i hans släkt aldrig skulle göra. Åh då har han bara vart i Sverige i 3 år hittills.
    Åh eftersom det inte stör mig så finns det inget problem.

• Sweet Sofia

Jepp, det gör han. Är snarare jag som inte byter bajsblöjor. ....

Svar på tråden Byter han bajsblöja?