• Anonym (Inte min)

Byter han bajsblöja?

Byter pappan till erat barn bajsblöja nån gång? 
    Eller blöja öht? 
    Min fästman kan byta nån kissblöja när jag inte är i närheten, men han vägrar bajsblöja.. Dock har det aldrig varit nån bajsblöja än när jag inte har varit i närheten, så är han själv så har han ju inget val, men av ren bekvämlighet antar jag så får jag byta den när jag är nära.. 
    Hon är 4 månader nu nästan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-03 23:57
    Jag kan ju tillägga att han är jättebra med henne annars, det är främst han som matar och leker tex.
    Just bajsblöjorna gillar han bara inte att ta.
    På BB tog han dock alla blöjor, han var snabb att säga " Åh, jag vill byta!! " när första blöjan skulle bytas :)

• Svar på tråden Byter han bajsblöja?
  • Anonym (fler än mig)

Just nu byter han nog fler bajsblöjor än vad jag gör eftersom jag oftast lyckas med att få bajset på toan istället. Yngsta är 9 mån.

• Anonym (loka)
    Ejin skrev 2014-08-03 23:06:08 följande:

Givetvis. Hade aldrig skaffat barn med en sån tönt Som inte är vuxen nog att byta blöja på sitt eget barn. Fjanterier på hög nivå. Blir allergisk av att ens läsa nått sånt här.

• sextiotalist
    Anonym (Skitpappa.) skrev 2014-08-04 09:29:35 följande:

En sån "man" och "pappa" hade åkt ut direkt!!!

Även om han hade haft andra kvaliteter, jag hade åkt ut direkt eftersom min sambo tog alla spyor eller.

Alltså, hänger man upp sig på att byta bajsblöjor, då har man inte nog så mycket att bygga upp sitt förhållande med.

Min sambo bytte inga bajsblöjor, men han torkade utan problem upp spyor, han är en suverän pappa och jag lovar, vår tonåring har en väldigt tight relation med sin pappa, utan att han bytt en enda bajsblöja (vad jag vet i varje fall)
  • Sweet Sofia
    Ejin skrev 2014-08-04 08:23:59 följande:

Konstigt att i alla sådana här trådar är de alltid pappor som kräks av att byta blöja. Men aldrig någonsin har jag hört talas om en mamma som spyr över sina ungars bajs. Vad hade ni gjort då? Avsagt er fl ledigheten från första dagen.

Och om båda spyr? Adopterat bort ungen? Skaffat en nanny som bara bytte blöjor? Jag är uppriktigt nyfiken.

Jag spyr och är mamma. Pappan är det som byter nästan alla bajsblöjor här.
  • Anonym (poop)
    Sweet Sofia skrev 2014-08-04 10:22:28 följande:

Jag spyr och är mamma. Pappan är det som byter nästan alla bajsblöjor här.

Vad gör du om du är ensam med barnet? Låter du barnet gå med bajsblöjan tills pappan kommer hem? Är ni föräldralediga tillsammans?
  • sextiotalist
    Anonym (poop) skrev 2014-08-04 10:26:11 följande:
    Vad gör du om du är ensam med barnet? Låter du barnet gå med bajsblöjan tills pappan kommer hem? Är ni föräldralediga tillsammans?
    Troligen spyr hon, jag spydde när jag torkade spyor
  • Olympia

Man tycker ju att mannen kunde sagt innan graviditeten att han inte tänkte befatta sig med bajsblöjor, så hade ts vetat att hon fick byta dessa själv.
    Alternativt skaffa en pappa till barnet som är villig att byta blöjor.

• chrissepisse

Ja, det har han gjort med alla tre barnen. Vårt liv hade inte fungerat om han hade vägrat att byta bajsblöjor eller torka bajsiga rumpor eftersom det hade inneburit att han aldrig hade kunnat vara själv med barnen. Att vara så låst hade knäckt mig fullständigt. Det är en sak att ta det om båda ändå är hemma, men att inte kunna lämna mannen själv med barnen tills de klarar sig själv på toaletten hade jag inte fixat.

• mirri83

Ja, min man byter blöja precis som jag. Ibland har jag dock jädrigt svårt för bajslukten o då tar han hand om det. Men tror vi delar ganska lika. Fast han jobbar ju så jag gör ju mest på dagarna, men då tar han kvällar...

Svar på tråden Byter han bajsblöja?