• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SecretlyMe

Nostalgity, hör av dig så fort som möjligt till gyn/läkare och förklara hur det ligger till. Om det finns någon möjlighet att göra ultraljud. Annars kan de säkerligen hjälpa dig vad gällande dagar, när ägglossning troligtvis skedde och ev befruktning.

Hur skulle medicinen skada ev embryo? Eller ägg? Även om du blev befruktad vid medicinering så har inte det befruktade ägget någon koppling till ditt blod. Det får det först i v 6, har jag för mig. Före dess lever den på gulkroppen (om jag inte minns fel). Är du säker på att läkaren inte menade att du inte får ta medicin när du ÄR gravid? Hoppas det går bra för dig!

• Nostalgity
    SecretlyMe skrev 2015-09-11 23:42:48 följande:

Nostalgity, hör av dig så fort som möjligt till gyn/läkare och förklara hur det ligger till. Om det finns någon möjlighet att göra ultraljud. Annars kan de säkerligen hjälpa dig vad gällande dagar, när ägglossning troligtvis skedde och ev befruktning.

Hur skulle medicinen skada ev embryo? Eller ägg? Även om du blev befruktad vid medicinering så har inte det befruktade ägget någon koppling till ditt blod. Det får det först i v 6, har jag för mig. Före dess lever den på gulkroppen (om jag inte minns fel). Är du säker på att läkaren inte menade att du inte får ta medicin när du ÄR gravid? Hoppas det går bra för dig!

Tack för svaret! Ska kontakta dom på måndag så får jag hoppas de kan ge mig en tid.

Det läkaren sagt är att jag inte får vara under medicinering vid tillverkningen pga celldelning etc blir allvarligt skadat men att ägget kan fästa ändå.
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity

Var på toa nyss, färskt blod. Vad kan det betyda?

Varit gravid flera ggr och aldrig fått något blod.

• Lizzie09
    SecretlyMe skrev 2015-09-11 16:02:52 följande:
    Hej! :)

Vi försöker inte med barn just nu, med tanke på det som hänt. Vi har däremot kommit överens om att göra fertilitetsutredningen ändå. Vi jobbar mer på relationen nu, men vi får se hur det blir i framtiden :) <3
    Hoppas allt blir bra för er! När börjar utredningen? :)
  • Lizzie09
    Nostalgity skrev 2015-09-12 09:30:38 följande:

Det är förhoppningsvis en ofarlig blödning, jag håller tummarna hårt för dig att det avtar och att allt kommer gå bra <3
  • SecretlyMe
    Lizzie09 skrev 2015-09-12 10:18:06 följande:

Hoppas allt blir bra för er! När börjar utredningen? :)

Vi hade tid den 25/8 men blev förflyttat till 17/9. Fick hem remisser till blodprov men inte tagit några ännu. Av anledningen att jag vill träffa och prata med dom först eftersom jag fortfarande har för högt bmi och vill veta om vi fortfarande kan få hjälp eller om jag måste gå ner i vikt först. Har hittills gått ner 7,5kg så får se vad dom säger :)
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-09-12 09:30:38 följande:

Det kan betyda missfall.. Har du ont? I värsta fall blev du gravid under medicinering och kroppen märker det på att celldelningen inte funkar som den ska och därför stöter ut det.

I bästa fall är det en ofarlig blödning, eventuellt pga sköra slemhinnor. Har ni nyligen haft sex, så att det kan vara ett samband? Annars är det bara vänta och se :/ Hoppas det går bra <3
  • FruA78

Nostalgi: oj vilken jobbig situation du är i. Hoppas att allt kommer att gå bra. Tänker på dig! <3

• Nostalgity
    SecretlyMe skrev 2015-09-12 11:10:03 följande:

Det kan betyda missfall.. Har du ont? I värsta fall blev du gravid under medicinering och kroppen märker det på att celldelningen inte funkar som den ska och därför stöter ut det.

I bästa fall är det en ofarlig blödning, eventuellt pga sköra slemhinnor. Har ni nyligen haft sex, så att det kan vara ett samband? Annars är det bara vänta och se :/ Hoppas det går bra <3

Nej, ingen smärta alls. Vi har inte haft sex nyligen heller. Måste ju vara ännu en större anledning te å få ett ul såhär tidigt?
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-09-12 14:10:47 följande:

Nej, ingen smärta alls. Vi har inte haft sex nyligen heller. Måste ju vara ännu en större anledning te å få ett ul såhär tidigt?

På ul brukar det synas runt v6, men man kan se en gulkropp tror jag, innan dess. Annars kan man be om blodprov.