• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • tillklaras

12 veckor:) Stort grattis till en liten människa!!

Jag är i v 31 med tvillingarna-en pojke och en flicka. Stor som ett hus och väldigt trött. De kommer med ks i början av november:)

Milie skrev 2015-09-15 22:46:35 följande:

När jag skrev sist (20:e juni) var jag på BF+2, hon kom några dagar senare, den 25:e. Hon är snart 12 veckor. Hur går det för dig?

• tillklaras

Så jäkla mycket lycka till!! :)

SRMmamma87 skrev 2015-09-16 11:03:55 följande:

Idag ska vi på första mötet för utredningen. Hoppas på ombokning av diverse tester tex. Vul och spolning, samt öppenhet från läkaren om vad vi kan göra tex. Hormoner.

Önska oss lycka till är ni snälla. <3 Uppdaterar när vi varit där.

• SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-09-16 11:03:55 följande:

Idag ska vi på första mötet för utredningen. Hoppas på ombokning av diverse tester tex. Vul och spolning, samt öppenhet från läkaren om vad vi kan göra tex. Hormoner.

Önska oss lycka till är ni snälla. <3 Uppdaterar när vi varit där.

Lycka till :)
  • SecretlyMe

Imorgon ska vi till KK. Känns väldigt skönt men jag misstänker att vi inte kommer få någon hjälp ännu. Därför har jag skippat blodproverna oxå. Jag väger 9kg över bmi-gränsen ännu trots att jag gått ner 7,5kg redan. Vi får se vad dom säger. :) Annars ger jag nog upp helt i det här med barn och lägger min energi och fokus på allt annat. Som relationen bla. Vi har pratat och samtalat mycket kring allting, men sanningen är ju att barn faktiskt inte står på kartan igen, riktigt än. Efter det som hände så är tilliten fruktansvärt tärd, vi behöver jobba på det.

• SRMmamma87

Precis kommit hem från gyn. Gjorde VUL och prostata undersökning, samt fick svar på blodprover. Allt såg bra ut, förutom att mina progesteron-värden låg något lågt, samt att hon inte tyckte äggblåsorna var riktigt så stora som de borde på dag 12. Ska ta om blodprov för progesteron på dag 24 denna gången (eftersom jag tog på dag 21 förra gången och då räknar de med att man har ÄL dag 14, men jag har dag 17). Ser det bra ut, görs spolning. Ser det bra ut kommer vi hamna i IVF kön. 

• SRMmamma87

Med något låga världen så låg de på 21,7 tror jag. 30 och över är önskvärt, men har man ingen ägglossning alls kan de ligga på 5. Vi får se med nya blodproven.

• FruA78

Secretleyme: lycka till idag hos läkaren. Hoppas att ni kan få hjälp. Bra jobbat med viktnedgången.

• SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-09-17 11:20:22 följande:

Secretleyme: lycka till idag hos läkaren. Hoppas att ni kan få hjälp. Bra jobbat med viktnedgången.

Åh, tack så mycket! Vad glad jag blir av dina lyckönskningar. Återkommer senare idag :)
  • eagle87
    SRMmamma87 skrev 2015-09-16 16:09:20 följande:

Precis kommit hem från gyn. Gjorde VUL och prostata undersökning, samt fick svar på blodprover. Allt såg bra ut, förutom att mina progesteron-värden låg något lågt, samt att hon inte tyckte äggblåsorna var riktigt så stora som de borde på dag 12. Ska ta om blodprov för progesteron på dag 24 denna gången (eftersom jag tog på dag 21 förra gången och då räknar de med att man har ÄL dag 14, men jag har dag 17). Ser det bra ut, görs spolning. Ser det bra ut kommer vi hamna i IVF kön. 

Hej vad skönt att allt var ok O du ska få ta om provet. Jag tror bara prover togs för tidigt O progestron nivåer inte var höga nog.

Secretly me lycka till idag

Uppdatering om mig: tempen sjönk igår O bruna spottings O mensvärk nu så även detta försök misslyckat. Vi står ju i kö för ivf och har tid runt april. Men jag vill lyckas naturligt innan men orkar liksom inte med samma skit varje månad vitaminer äl test tempa. Secretly du frågade om jag testat hemma metoder ja jag har testat allt typ bisolvon rosenrot bidrottninsgele andra vitaminer agnus castus sperm meets egg plan u name it.

Vi har iaf bokat in en konsultation på Englands bästa fertilitets klinik zita west clinic för second opinion då vi just nu blivit stämplade som oförklarligt barnlösa
    De 8/10 så längtar dit O hoppas på mer svar