• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • FruA78

SRMmamma: Jag kommer bara ta de två blodprov som jag tog i början av utredningen, Tsh och äggreserven. Så det verkar vara olika vilka prover som görs beroende klinik.

• SecretlyMe
    eagle87 skrev 2015-09-17 11:54:32 följande:

Hej vad skönt att allt var ok O du ska få ta om provet. Jag tror bara prover togs för tidigt O progestron nivåer inte var höga nog.

Secretly me lycka till idag

Uppdatering om mig: tempen sjönk igår O bruna spottings O mensvärk nu så även detta försök misslyckat. Vi står ju i kö för ivf och har tid runt april. Men jag vill lyckas naturligt innan men orkar liksom inte med samma skit varje månad vitaminer äl test tempa. Secretly du frågade om jag testat hemma metoder ja jag har testat allt typ bisolvon rosenrot bidrottninsgele andra vitaminer agnus castus sperm meets egg plan u name it.

Vi har iaf bokat in en konsultation på Englands bästa fertilitets klinik zita west clinic för second opinion då vi just nu blivit stämplade som oförklarligt barnlösa

De 8/10 så längtar dit O hoppas på mer svar

Tack! :)

Skönt att ni ändå har en backup utifall det inte skulle funka fram till april. Men det gör det säkert! :)

Hoppas ni får bättre svar på den kliniken.
  • SRMmamma87

Verkar som många av oss som är kvar börjar utredas/vänta på ivf nu. Känns ändå härligt att ha er tjejer, mitt i allt detta snurr. 

• SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-09-17 13:04:47 följande:

Verkar som många av oss som är kvar börjar utredas/vänta på ivf nu. Känns ändå härligt att ha er tjejer, mitt i allt detta snurr. 

<3
  • SecretlyMe

Nu är vi hemma efter mötet.

Hon påpekade mitt bmi, som ligger över gränsen på 30. Jag talade om att jag haft kontakt med pt för kost- och träningsschema och hittills gått ner i vikt sedan dess. Men det verkar som att vi får hjälp ändå, med målet att jag fortsätter gå ner i vikt.

Jag kommer ta blodprov på måndag, dag 22 i cykeln. Även sambon ska ta blodprov. Därefter, om mensen kommer, ska jag meddela dom så att jag får tid för äggledarspolning. Sambon kommer få brev om spermieprov framöver.

Vi fick även med oss broschyrer om barnlöshet och ivf. Hoppas att vi aldrig, aldrig kommer få nyheten om att vi inte kan få några barn.

Gjorde även ett vul och hon såg fina äggblåsor i båda äggledarna, vilket var väldigt positivt :)

• SRMmamma87
    SecretlyMe skrev 2015-09-17 15:04:25 följande:

Nu är vi hemma efter mötet.

Hon påpekade mitt bmi, som ligger över gränsen på 30. Jag talade om att jag haft kontakt med pt för kost- och träningsschema och hittills gått ner i vikt sedan dess. Men det verkar som att vi får hjälp ändå, med målet att jag fortsätter gå ner i vikt.

Jag kommer ta blodprov på måndag, dag 22 i cykeln. Även sambon ska ta blodprov. Därefter, om mensen kommer, ska jag meddela dom så att jag får tid för äggledarspolning. Sambon kommer få brev om spermieprov framöver.

Vi fick även med oss broschyrer om barnlöshet och ivf. Hoppas att vi aldrig, aldrig kommer få nyheten om att vi inte kan få några barn.

Gjorde även ett vul och hon såg fina äggblåsor i båda äggledarna, vilket var väldigt positivt :)

Vad bra att ni får hjälp! Vi verkar ligga ganska i fas med utredningarna. 
  • FruA78

Secretlyme: vad skönt att ni kan få hjälp nu och inte behöver vänta.

• SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-09-17 16:01:02 följande:

Vad bra att ni får hjälp! Vi verkar ligga ganska i fas med utredningarna. 

Hur långt har ni kommit?
  • SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-09-17 19:33:40 följande:

Secretlyme: vad skönt att ni kan få hjälp nu och inte behöver vänta.

Åh, jag önskar det vore sant. Vänta är det vi kommer behöva göra. Efter alla prover och provsvar ligger vi åtminstone två-tre månader fram i tiden. Jag gissar på att vi får våra svar i januari, december brukar vara en fullsatt månad. Det beror även på vad proverna säger ; upptäcks inga fel kommer vi fortsätta som vanligt - inget planerat bebisbakande eftersom vi jobbar på relationen, och upptäcks fel vet jag inte om jag orkar med några behandlingar förrän vi är mer trygga och stabila med varandra. Jag sätter inte ett barn till världen när relationen inte är rock hard, det vore extremt orättvist mot mig, min sambo och barnet.

Men jag är lättad. Nu får vi veta. Men barn, det får vi nog vänta på länge till..