• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • tillklaras

:) oki!

Mf var samma cykel som op var, ett par dagar innan. Jag blev gravid med tvillingarna direkt efter op trots att de gjort ingrepp. Min bm sa att kroppen brukar vara mer benägen att behålla ev grav efter ett mf. För mig stämde det:)

eagle87 skrev 2015-10-29 13:31:53 följande:

Hej

Nej ja provat trots att jag redan har egen äl de hjälpte inte. Den månad ja blev gravid va utan medecin :) undrade bara för du ska få tvillingar. Tack ändå :))

Ditt missfall var de innan tvilling graviditet lr va de innan din första graviditet? Hur många veckor va du?

• miamarina84
    SRMmamma87 skrev 2015-10-28 21:17:28 följande:

<3 Du har ju hängt här i tråden ett tag nu, vill du inte stå med i BIM-listan? Skriv i så fall din info, så lägger jag till dig.

Tack. Jag hänger lite här o lite där i trådarna, får en dipp i försöker hålla mig borta, går sisådär ;) bim den 23 november.
  • SRMmamma87
    miamarina84 skrev 2015-10-29 20:16:05 följande:

Tack. Jag hänger lite här o lite där i trådarna, får en dipp i försöker hålla mig borta, går sisådär ;) bim den 23 november.

Ålder och antal barn och tidigare försök?
  • Lizzie09
    knaappeen skrev 2015-10-29 09:07:10 följande:
    Är det en vanlig "husläkare"? Enligt fertilitetsläkare så är allt under 2 bra. Vanliga läkare säger att 2-3 är bra. Min läkare ringde o sa att der var lågt o att jag skulle ändra dosen, berättade att jag var gravid då sa han helt plötsligt :Ja men ojdå då kan du ligga kvar på denna dos och komma tillbaka i slutet av 1a trimestern och kolla då den går upp ibland.
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
    När jag gjorde tester för ett år sedan så hade jag ett tsh på 3,0, är det för högt då? :S
  • happylife
    Lizzie09 skrev 2015-10-30 12:44:40 följande:

När jag gjorde tester för ett år sedan så hade jag ett tsh på 3,0, är det för högt då? :S

Jag har googlat sönder internet på detta med tsh och läst trådar.

Verkar som att högst 2 är optimalt om man ska bli gravid... Men allmänläkare sätter gränsen vid 4. Sjukt!
  • knaappeen
    happylife skrev 2015-10-29 11:59:04 följande:

Yes husläkare! Känner mig jämt trött o orkeslös därför dom kolla. Men som sagt Sa dom normalt, kan man bli trött av att ha 2.2 i tsh? Fritt t4 va 11

Det är väldigt individuellt , vissa mår bäst på 2 vissa under 2 men över 1 osv.
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Lizzie09
    happylife skrev 2015-10-30 12:46:52 följande:
    Jag har googlat sönder internet på detta med tsh och läst trådar.

Verkar som att högst 2 är optimalt om man ska bli gravid... Men allmänläkare sätter gränsen vid 4. Sjukt!
    Har googlat jag också nu och hittat att man har något sänkt fertilitet om man har tsh över 2,5.. Usch, fick nästan en panikattack när jag läste om allt detta.. Tog steget förut idag och kontaktade gyn för hjälp, så ska ha telefonkontakt med dom på måndag, så då får jag ta upp detta om tsh:t.. Hoppas verkligen att dom kommer kunna hjälpa oss..
  • happylife
    knaappeen skrev 2015-10-30 12:57:37 följande:

Det är väldigt individuellt , vissa mår bäst på 2 vissa under 2 men över 1 osv.

Ok tack. Borde jag pusha på att få prova medicin för att sänka mitt tsh som är 2.2?

Är som sagt sjukt trött o orkeslös å har letat förklaring många år...
  • happylife
    Lizzie09 skrev 2015-10-30 13:33:58 följande:

Har googlat jag också nu och hittat att man har något sänkt fertilitet om man har tsh över 2,5.. Usch, fick nästan en panikattack när jag läste om allt detta.. Tog steget förut idag och kontaktade gyn för hjälp, så ska ha telefonkontakt med dom på måndag, så då får jag ta upp detta om tsh:t.. Hoppas verkligen att dom kommer kunna hjälpa oss..

Ok <3 har ni försökt länge?
  • Nostalgity

Tjena tjejer.

Nyss hemkommen från gyn.

Det som är kvar från graviditeten har växt 3 mm sen i förrgår och är nu uppe på 11mm? Han såg ingen ny graviditet och hcg har sjunkit från 117 till 82...allt säger emot sig själv...testerna, hcg, vul. Vi beslöt oss ändå för att ta utdrivningstabletter och få ut allt. Hjälper inte det så ska jag på onsdag få komma upp, skrivas in och skrapas.

Känner mig inte så jätteledsen då jag inte hade räknat med en graviditet såhär tidigt inpå, så vi får detta avklarat o sen börjar jag med äl tester igen nästa vecka

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12