• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • happylife
    knaappeen skrev 2015-10-28 20:29:16 följande:

Mitt värde för sköldkörteln har legat över 3 fram till månaden innan jag blev gravid då jag fick högre dos i sänkte värdet till 0.08 o huxflux så blev det en liten .

Vid mitt MA så var värdet på runt 5 så tror verkligen det var anledningen till att den lille inte ville stanna.

Enl min läkare kan man uppåt 5 som normalvärde? Jag hade 2.2 de sa han va bra? Om de är TSH vi pratar om?
  • SRMmamma87
    miamarina84 skrev 2015-10-28 19:52:19 följande:

14 gången nu gjord, mensen snart över igen... Skit dagar har det varit nu när man inser att man snart försökt i 1,5 år. Blir så ledsen o kram till er som försökt längre. Omprov på min sköldkörtel sks göras på fredag då den låg på gränsen till normal. Hoppas det är ENDA felet....

<3 Du har ju hängt här i tråden ett tag nu, vill du inte stå med i BIM-listan? Skriv i så fall din info, så lägger jag till dig.
  • Lizzie09
    FruA78 skrev 2015-10-28 18:34:12 följande:

Känner som dig Lizze det är en riktig skitdag idag. Vår hund som är 14 år är sjuk och vi får se om vi måste ta bort honom :( och nu fick jag värsta mensvärken redan på äl + 11 och jag som brukar få den på äl +15. Känns verkligen jättejobbigt om vi inte lyckas nu med hjälp. Vet inte hur jag ska orka med det här längre det börjar kännas mer och mer hopplöst vi ska lyckas. Ber om ursäkt för negativt inlägg.

Åh, det är så jobbigt när ens älskade djur blir dåliga :( Mina föräldrar har precis fått ta bort sin 13-åriga hund och det är bland det tuffaste jag gått igenom, saknar henne så himla mycket :( Håller tummarna att er piggar på sig igen och får vara med er ett tag till!
    Kan ju vara växtvärk, håller tummarna hårt för det också! :)
    Du behöver inte be om ursäkt, vi finns här när det är tufft också <3 Själv har jag fortfarande inte fått mensen, men den kommer säkert inatt. Har en konstig brännande värk i livmodern så har trott att den varit på gång hela dagen. Hatar att vänta på allt!
  • SRMmamma87

Min mens dröjer också, ända gången få jag är 100% att jag inte är gravid och verkligen VILL att den kommer igång så vi får starta med Pergotime :-/

• knaappeen
    happylife skrev 2015-10-28 20:48:13 följande:

Enl min läkare kan man uppåt 5 som normalvärde? Jag hade 2.2 de sa han va bra? Om de är TSH vi pratar om?

Är det en vanlig "husläkare"? Enligt fertilitetsläkare så är allt under 2 bra. Vanliga läkare säger att 2-3 är bra. Min läkare ringde o sa att der var lågt o att jag skulle ändra dosen, berättade att jag var gravid då sa han helt plötsligt :Ja men ojdå då kan du ligga kvar på denna dos och komma tillbaka i slutet av 1a trimestern och kolla då den går upp ibland.
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • eagle87
    Nostalgity skrev 2015-10-28 16:24:43 följande:
    Den 7e okt.
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
    Ja menade vilken cykeldag efter aborten??
  • eagle87
    tillklaras skrev 2015-10-28 18:07:26 följande:

Jag tänkte idag, att jag har en förpackning Pergotime (enkel kur) som jag inte kommer att använda.

I morgon är det inskrivning för kejsarsnitt och på måndag kejsarsnitt för våra tvillingar.

Jag vet mycket väl att man inte får sälja receptbelagda läkemedel, men jag tänkte att någon av er kanske har regelbundna ul vid äl och kan kolla så ni inte producerar för många ägg på Pergo.

Om någon av er vill ha dem så säg till, så skickar jag!

Gud va tiden går fort :))
    Tog du pergotime när du blev gravid me tvillingarna??
  • Nostalgity
    eagle87 skrev 2015-10-29 09:33:32 följande:

Ja menade vilken cykeldag efter aborten??

Blev dag 13

Om man räknar aborten som "mensens första dag"
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Lizzie09

SRMmamma, har din mens kommit igång än? Jag kände mig säker på att min skulle komma inatt, men icke. Du har inte testat dig?

• SRMmamma87
    Lizzie09 skrev 2015-10-29 10:01:53 följande:

SRMmamma, har din mens kommit igång än? Jag kände mig säker på att min skulle komma inatt, men icke. Du har inte testat dig?

Är väldigt svullen, men ännu inget. Hoppas den kommer senare idag. Klart det ska strula nu liksom...Vi hade inte samlag en enda gång förra månaden pga mediciner så det är noll ide att testa.