• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SRMmamma87
    SecretlyMe skrev 2015-11-14 10:58:54 följande:

Ingen aning, men tror det. För om kontrast skulle göras före koksaltlösning så borde jag oxå fått det isåfall. Men jag gjorde bara koksaltlösning, så det är nog samma sak men det används nog olika på olika kliniker.

Stämmer bra tror jag.
  • Lizzie09
    FruA78 skrev 2015-11-13 20:19:09 följande:
    Tack Lizzie! Hoppas att din dröm är sann att du snart är gravid <3
    Tack snälla du <3
  • miamarina84
    SecretlyMe skrev 2015-11-14 10:58:54 följande:

Ingen aning, men tror det. För om kontrast skulle göras före koksaltlösning så borde jag oxå fått det isåfall. Men jag gjorde bara koksaltlösning, så det är nog samma sak men det används nog olika på olika kliniker.

Jag ska iaf få kontrast. Men tycker själv att det verkar mest logiskt att man först tar kontrast o ser man ett stopp så då går man vidare med koksaltlösning. Men alla gör väl olika. Tänker inte fråga dig hur det känns, fy jag bävar för den dagen :(
  • miamarina84

Då man försökt bli gravid i ca 14 månader o varken fått missfall eller liknade är jag så glad över att igår tog progesteron spruta på vårdcentralen för att kolla hormonet i min kropp (mellan äl o bim). Så får se varför äggen bara rinner rakt igenom mig... Kanske har det med hormonet att göra, kanske inte? Har nämligen läst att har man för lite eller låg dos så sätter sig inte ägget.

• SecretlyMe
    miamarina84 skrev 2015-11-14 13:40:54 följande:

Jag ska iaf få kontrast. Men tycker själv att det verkar mest logiskt att man först tar kontrast o ser man ett stopp så då går man vidare med koksaltlösning. Men alla gör väl olika. Tänker inte fråga dig hur det känns, fy jag bävar för den dagen :(

Nej men det är inte så ; vad de använder vid spolning spelar ingen roll, de har samma funktion - för att se om det finns stopp i äggledarna. Koksaltlösning rensar inte, ej heller kontrast. De båda används för att hitta stopp :)

Du behöver inte oroa dig, jag var oxå extremt rädd och orolig för att jag lyssnat för mycket på andra. Kändes som mensvärk, och jag var inte sängliggande eller kräktes som många andra beskrivit det som. Det beror på hur tålig man är för smärta :)
  • SecretlyMe
    miamarina84 skrev 2015-11-14 13:46:24 följande:

Då man försökt bli gravid i ca 14 månader o varken fått missfall eller liknade är jag så glad över att igår tog progesteron spruta på vårdcentralen för att kolla hormonet i min kropp (mellan äl o bim). Så får se varför äggen bara rinner rakt igenom mig... Kanske har det med hormonet att göra, kanske inte? Har nämligen läst att har man för lite eller låg dos så sätter sig inte ägget.

Vi är på försök 19 så förstår vad du menar.

Progesteronprov tas i mitten av menscykeln och kontrollerar att du haft ägglossning. Har du lågt med progesteron så ägglossar du inte.

Tror inte äggen "rinner rakt igenom", det finns många andra faktorer. Tipsar dig om att titta på The Great Sperm Race på Youtube, så får du se vad mycket som ska klicka för en graviditet :) Men misströsta inte, skulle det finnas andra faktorer vid barnlöshet så finns hjälp att få :)
  • eagle87
    SRMmamma87 skrev 2015-11-13 20:54:29 följande:

Är så ledsen  

Det känns som om det ena efter det andra hindrar oss från att ha ett samliv. Först låg mannens pappa på sjukhus och då var han inte riktigt på humör, nästa månad var vi tvungna att avstå pga mediciner, denna månad... tja... mannen ligger i badrummet och spyr pga. ätit en kyckling som inte var riktigt tillagad. Det kanske inte är menat att vi ska få en chans ens att bli föräldrar. Känns som pergotime och alla biverkningar verkligen varit förgäves. Vill skrika och kasta saker och gråta, men gör ingeting. Säger ingenting. Får ondare och ondare i själen. Jag hatar det här så jävla mycket. Är arg på min man, fast det inte är hans fel. Är arg på hela grejen. Så fruktansvärt uppgiven och ledsen. Nu går jag nog sönder snart.

Hej vännen. Hur mår du idag?? Hur blev de? Fick ni till de? När fick du glad gubbe O när hade ni sex? Jag minns ett par gånger tidigare i år när jag åt letrozol. O sen tjafsa vi runt äl O typ kändes så jövla jobbigt.

Vill bara skicka en styrke kram O säga att vi är här för dig. Ja känner mig redan mentalt utmattad denna cykel är i väntan på bim. 13 dagar kvar O håller på bli knäpp. Känns svårare nu när jag vet att det finns en chans
  • SRMmamma87
    eagle87 skrev 2015-11-14 23:03:57 följande:

Hej vännen. Hur mår du idag?? Hur blev de? Fick ni till de? När fick du glad gubbe O när hade ni sex? Jag minns ett par gånger tidigare i år när jag åt letrozol. O sen tjafsa vi runt äl O typ kändes så jövla jobbigt.

Vill bara skicka en styrke kram O säga att vi är här för dig. Ja känner mig redan mentalt utmattad denna cykel är i väntan på bim. 13 dagar kvar O håller på bli knäpp. Känns svårare nu när jag vet att det finns en chans

Tack för dina ord, de värmer <3

Har varit en jobbig och tung dag. Vi är båda ledsna, men försöker hålla modet uppe. Blir konstigt. Mannen har mått dåligt och haft ont i magen pga matförgiftningen. Frustrerande för båda. Fick endast en dag med glad gubbe (?) och det var igår fredag. Haft riktiga ÄL smärtor idag dock, starkare än vanligt. Fick till det en enda gång i torsdags morse. Känns verkligen inte som vi gjort allt vi kunnat, men och andra sidan så har det ju inte fungerat när vi haft sex hela tiden heller......
  • Nostalgity

Hej tjejer . Enligt era erfarenheter... brukar äl varit, är lr skall komma..när man får sådär ont och molande runt äggstockarna? 
    Fick även en vit flytning i samband med det.. men det var igår. Har lite ont på höger sida nu ikväll... dock inget sex än =)

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • SRMmamma87
    Nostalgity skrev 2015-11-16 20:40:32 följande:

Hej tjejer . Enligt era erfarenheter... brukar äl varit, är lr skall komma..när man får sådär ont och molande runt äggstockarna? 

Fick även en vit flytning i samband med det.. men det var igår. Har lite ont på höger sida nu ikväll... dock inget sex än =)

Hmm... Svår fråga. Jag skulle säga är eller på g??