• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • NILE90
    fruannie skrev 2014-09-03 15:29:39 följande:

Är det någon som vet hur pass vanligt de är att plussa först efter bim? Känner mig lite kluven i mitt hopp. Läser man lite så händer de ju verkar de som men frågan är ju om det är en liten skara som plussar sent eller om de är rätt vanligt? Ska ställa in mig på mens iaf har den inte kommit på söndag blir de ett test till men inte innan dess. Det känns ju nästan som en käftsmäll att få ett negativt test på bim när mensen inte dykt upp.

Kan ju hända att du hade ÄL senare än vad du trodde. 

Men jag har samma problem. Har sjuk mensvärk sen 3 dagar tillbaka och brukar bara ha det i samband med att mensen kommit, och ingen mens än heller. Testade i förrgår och då var det negativt så jag är inställd på att mensen kommer i natt typ. 

• NILE90
    fruannie skrev 2014-09-03 15:29:39 följande:

Är det någon som vet hur pass vanligt de är att plussa först efter bim? Känner mig lite kluven i mitt hopp. Läser man lite så händer de ju verkar de som men frågan är ju om det är en liten skara som plussar sent eller om de är rätt vanligt? Ska ställa in mig på mens iaf har den inte kommit på söndag blir de ett test till men inte innan dess. Det känns ju nästan som en käftsmäll att få ett negativt test på bim när mensen inte dykt upp.

NILE90 skrev 2014-09-03 15:33:44 följande:

Men jag har samma problem. Har sjuk mensvärk sen 3 dagar tillbaka och brukar bara ha det i samband med att mensen kommit, och ingen mens än heller. Testade i förrgår och då var det negativt så jag är inställd på att mensen kommer i natt typ. 

Det jobbiga nu är ju att smärtan är längre ned mot ljumskarna än vad den brukar vara, och vandrar typ fram och tillbaka från höger till vänster. Blir ju rädd att det är något negativt som finns där nere i magen istället. 

• fruannie

Jag vet inte fick utslag på ältest 19:e o sen bara tom ring 20:e. Med sjujäkla smärta natten mellan 19-20 ska väl tilläggas. Så var inte de äl vet jag inte.

Det molar lite fram o tillbaka har gjort sen någon vecka tillbaka, men är väl bara att vänta in syndafloden.
  • fruannie
    NILE90 skrev 2014-09-03 15:40:06 följande:

Det jobbiga nu är ju att smärtan är längre ned mot ljumskarna än vad den brukar vara, och vandrar typ fram och tillbaka från höger till vänster. Blir ju rädd att det är något negativt som finns där nere i magen istället. 

Har du testat idag? Såg att du med hade bim idag.
  • NILE90
    fruannie skrev 2014-09-03 16:33:57 följande:

Har du testat idag? Såg att du med hade bim idag.

Nej har inte testat idag. Känns ändå bara onödigt när jag testade negativt för två dagar sen. Så räknar ju blint med att mensen kommer när som helst.
  • goaround
    Neiti75 skrev 2014-09-03 07:41:50 följande:

Jag hade positiva ägglossningstester den 15 & 16 augusti. Den 17:e var det väldigt svagt streck. Så jag är relativt säker på att jag hade ägglossning eftersom jag kände av starka symptom den 15 & 16 också.

Ska jag ändå räkna på 28 dagar?

vet inte om din cykel e regelbunden, men jag fick också positivt ägglossningstest dag 14 i cykeln, hade positivt i 2 dagar sen negativt, ändå fick jag min mens 10 dagar sent! det betydde attt jag inte hade ägglossning när jag trodde utan hade ägglossning dag 25 i cykeln istället,  SÅ ja man kan få positivt ägglossningstest utan att ägget verkligen släpper... tyvärr. 
  • Liiinis
    flugsvampis skrev 2014-09-02 12:21:29 följande:

Håller helt med om att det känns som en evighet nu då man försöker få koll på hela menscykeln. men väldigt intressant med!

Jag jobbar heltid som kyrkvaktmästare. Trivs gott med det men ska bli härligt när man får vara hemma o mammaledig ;)

Hur tänker ni andra som har kroppsjobb: kommer ni "lata" er mer när ni blir gravida för att spara på kroppen? Jag känner att det hade varit gott att bli gravid snart så jag slipper vara höggravid under sommaren då jag går mycket med röjsåg o häcksax odyl.

Nu kommer jag här och tar upp inlägg som är flera sidor tillbaka men alla är ju så väldigt flitiga på att skriva här så missar man en dag så rullar sidorna på :) men jag fastnade just för det du skrev om att ha jobb som är fysiska. Jag jobbar på ett korttids för personer med funktionsnedsättning/utvecklingsstörning vilket i sig är ett ganska fysiskt arbete ibland men det jag oroar mig för är att vi även har endel personer som är fysiskt utåtagerande och kan slå/sparka på oss som personal. Den dagen jag blir gravid och berättar om det på jobbet så kommer jag förhoppningsvis så gott det går att "slippa" jobba med dessa utåtagerande personerna men jag vill helst inte berätta på jobbet om en ev graviditet förrens det har gått några veckor. Är det någon som vet ifall ett foster lätt tar skada om man skulle få ett slag eller bli puttad i magen under de första veckorna? Eller ligger den så väl skyddad då så att det borde gå bra?

Tänker ganska mycket på det här och det blir lite knepigt eftersom vi helst inte vill berätta för någon än att vi försöker skaffa barn.
  • Liiinis
    Bebben84 skrev 2014-09-02 20:53:43 följande:

Jag går också och kissar hela tiden men skulle aldrig ta det som ett tecken då jag har jordens minsta kissblåsa haha :). Känner inget annat än en dragande känsla ner mot ljumskarna. Inte molvärk utan mer som lätt träningsvärk. Jättesvårt att förklara men har aldrig känt det innan. Mår för övrigt väldigt bra, vilket jag aldrig gjort innan mellan ÄL och BIM så bara det gör mig sjukt glad :). Hade ju ett helvete förra månaden. Så just nu njuter jag :)

Jag förstår precis hur du menar med "träningsvärken" :) jag kände så när jag blev gravid i juli fast mitt kändes mer uppåt än ner mot ljumskarna men samma diffusa träningsvärkskänsla :) håller tummarna för att det är ett positivt tecken för dig! :) och hoppas på att jag får känna samma känsla igen om några veckor :)
  • Bebben84
    Liiinis skrev 2014-09-03 16:59:24 följande:
    Jag förstår precis hur du menar med "träningsvärken" :) jag kände så när jag blev gravid i juli fast mitt kändes mer uppåt än ner mot ljumskarna men samma diffusa träningsvärkskänsla :) håller tummarna för att det är ett positivt tecken för dig! :) och hoppas på att jag får känna samma känsla igen om några veckor :)
    Tack söta du :)

Hoppas verkligen att det betyder något bra :). Fast är rätt chill med förhoppningarna. Vågar inte tolka några "tecken" längre :)

Men håller tummarna för oss!
Svar på tråden BIM September 2014