• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Fjällsippa
    VioloLaviose skrev 2014-09-03 13:02:32 följande:

Har man förhöjd temp som gravid också eller det är bara under ägglossning?

Efter ägglossningen är tempen förhöjd och håller sig där till mens. Tempen dippar antingen dagen man får mens eller någon dag innan. Om du är däremot är gravid så fortsätter tempen att vara förhöjd.
  • Zora
    VioloLaviose skrev 2014-09-03 13:02:32 följande:

Har man förhöjd temp som gravid också eller det är bara under ägglossning?

Tempen blir högre efter ägglossningen skett och är sedan fortsatt hög till mensen kommer, därefter sjunker den. Är man gravid fortsätter tempen att vara hög.
  • Zora
    dahlia92 skrev 2014-09-03 13:00:14 följande:

Försöker lägga in bild men det funkar inte. :( Men hoppas att jag kan få lite hjälp ändå.

Är glad att jag började testa med äl-stickor igår för idag är det redan positivt. Även om appen i mobilen säger att jag ska ha äl i helgen. Bättre ju mindre jag behöver vänta så spelar ingen roll direkt.

Men om jag nu fick positivt idag, är äl+1 imorn då eller på fredag? Eller hur ska jag räkna? Och när blir mitt nya bim? Appen säger den 22a men det borde bli 17-18e nånting kanske?? Någon som har bättre koll får gärna hjälpa till hur jag ska räkna. :)

Fick du positivt idag sker Äl inom 12-48h (har jag för mig) Tror det där tidsspannet varierar från olika test så kolla vad det står i bruksanvisningen. Äl +1 är dagen efter ägglossningen skett, dvs för din del troligen fredag eller lördag.
  • Zora

Glömde säga att ditt nya Bim bör vara 14 dagar efter Tors el fredag (alltså efter ägglossningen) om du har 14 dagars luthealfas.

• Helenisen
    fruannie skrev 2014-09-03 12:46:53 följande:
    Bim och varken mens eller plus. Gahhh så irriterande. Kan man inte bara få det konstaterat att de inte tog sig, Hoppas mensen kommer idag så jag får bryta ihop o komma igen. Hatar detta. Var ju därför jag väntade till bim för att de inte skulle bli så här.

Samma här, BIM igår, negativt test, men ännu ingen mens. Frustrerad, arg, ledsen, glad - om vartannat. Dessutom är jag yr/vimmelkantig idag, onda, svullna, förstorade bröst, fattar ingenting.. Önskar bara nån kunde säga vad det är med mig - NU, inte vänta och se vad som händer. Dessutom tycker jag det luktar (!) mens/blod hela tiden, överallt här hemma.
  • ÄlskarMina
    Neiti75 skrev 2014-09-03 10:12:37 följande:

Kommer du ihåg när du plussade då?

Hoppas det går bra för er. :)

Tack! Det hoppas vi med. ;)

Jag vet att jag tog en sticka på BIM-4 som var blank. Sen tog jag en till sticka på BIM-2 som visade supersvagt, trodde den lurades med mig. Köpte då ett CB och tog på BIM-1 som visade gravid 1-2.  
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • dahlia92
    Zora skrev 2014-09-03 13:11:11 följande:
    Fick du positivt idag sker Äl inom 12-48h (har jag för mig) Tror det där tidsspannet varierar från olika test så kolla vad det står i bruksanvisningen. Äl +1 är dagen efter ägglossningen skett, dvs för din del troligen fredag eller lördag.
    Tack för svaret. :) Det står 24-48 timmar. Men läste en som skrev häromdagen här att man skulle sluta testa så fort man fått ett positivt test, alltså är det ju lite svårt att veta när äl+1 faktiskt är.

Men då har jag bim 18-19e skulle jag tro. Vill någon ändra mitt bim till 19e? Lika bra att vara på den säkra sidan..
  • Bebben84
    Lizzie09 skrev 2014-09-03 12:37:59 följande:
    Kul, jag har också BIM 11/9 :) Har ömma bröstvårtor och inbland ilningar i livmodern. Såg en film på lektionen idag (läser till undersköterska) om precis hur det går till när ett ägg blir befruktat och barnets utveckling i magen. Otroligt häftigt och spännande! Det gör ju att man längtar ännu mer!
    Jag känner ingenting förutom som träningsvärk, ej molvärk, i tjejmagen. Inte känt så innan. Men annars mår jag toppen :)
  • NILE90

BIM idag men ingen flod men en sjuk mensvärk. 

Tänk er när ni har varit ute och promenerat en hel dag, i dåliga skor, på hårt underlag och får jätteont i benen/benhinnorna när ni kommer hem och slänger i soffan. Så känns min mensvärk nu och inget i mitten av magen utan bara ner mot ljumskarna.

Är inne på dag 3 med sån ihållande mensvärk, ibland mer, ibland mindre men nu är det riktigt jobbigt. Testade mig sist i förrgår, på ÄL+12 och det var negativt. Så jag väntar ju att mensen kommer när som helst. Så ont som jag har nu brukar jag bara ha precis efter att mensen kommit och då håller det i sig i typ 1 dag, max. Nu är det ju dag 3 och ingen mens. 

Svar på tråden BIM September 2014