• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Milie
    Pyret 85 skrev 2014-09-13 22:34:34 följande:

Fast det är väl inte någon som ignorerar någon medvetet?? Inte för mig iaf. Jag bad Fian skriva sitt inlägg igen så att jag kunde skriva in henne på listan. sen har jag varit upptagen. 

Jag iaf, ignorerar ingen medvetet. så rätt onödigt att bli irriterad på tråden tycker jag.

Haha, ja väldigt onödigt. Lika onödigt som hur jag skrikit på sambon och smällt i dörrar mest hela dagen. Om du läste allt jag skrev så hade du sett att jag la till att det till störst del berodde på mig själv.
  • eagle87
    Malinbarre skrev 2014-09-13 19:52:41 följande:
    Mitt största tips är (har oregelbunden) är att köra med ägglossningstest (då lite dyrare så som CB dubbel) och CB:s glidmedel, jsg har blivit gravid två gånger senaste halvåret och vi har kört på varannan dag fram tills ägglossning och när jsg har fått positovt på äl test så har vi kört tre dagar i rad. Inga extra tabletter mer än extra folsyra och vitaminer typ mitt val gravid/kvinna. Jag tror att det är bättre inför utredningen att inte ha massa annat i kroppen. Men det är bara en wannabe barnmorskas tips! :)
    Hej tack för rådet.. Har aldrig provat cbs glidmedel men har provat cbs lila äl test. Är bara så jävla trött på de här o vill att de ska ta sig o vill gå all in sista försöket innan utredning o därför ta rosenrot då vet jag att jag får äl i tid... Tror du att de gör ngt att man har naturläkemedel i kroppen? Ja vill ju ha rätt diagnos o rätt medecin om de inte tar sig denna gång. Men samtidigt skulle ja bli överlycklig om vi fixa de själva... Ja har blivit diagnoserad med pco förrut i Sve men sen har ja haft regelbunden mens i några år o mina äggstockar har sett bra ut.. Men sen nu i våras när vi börja försöka så krångla de igen o me hjälp av rosenrot blev de bättre men vart dåligt igen när ja sluta.....
  • eagle87
    Det vackraste skrev 2014-09-13 20:29:09 följande:
    Är det en fullständig utredning nu? Har ni lämnat spermieprov någon annanstans? När ska ni dit? Ja du gör ju som du vill smile1.gif jag hade nog också velat ta rr då för att få tidig äl osv. Om ni redan vet att du har pco så spelar det väl heller inte så stor roll. Kör på med rr och ta lite inositol och arginin till er båda också! ;)
    Aa har lämnat blodprov o min man spermieprov. Mitt blodprov visade att ja inte haft äl då de va cykeldag 21 o ja ägglossade först dag 33 den månaden. Jag är nu på dag 1 o kommer vara på dag 19 när vi har läkarbesök o om jag tar äl bör jag ägglossa på dag 16-17, så vill bara ge oss en sista chans att lyckas på naturlig väg. För om jag inte tar rosenrot så kanske ja får lång cykel igen kanske behöver ta ngt o framkalla mens Osen clomid som jag hoppas få utskrivet. Men jag år rädd att om han nu ser att jag ägglossat att han inte ger rått diagnos o inte skriver ut clomid. Trots att jag förklarar att äl förmodligen beror rosenrot. Läkare e ju skeptiska till naturmedecin.
  • SecretlyMe

Ååh, säg inte så :( vill inte att nån ska känna sig utanför. Som jag skrivit innan, vissa inlägg svarar jag inte på för då innehåller det frågor jag inte kan svara på. Och ibland vet jag inte vad jag ska säga :/ jag ignorerar inte någon, för vill inte själv bli ignorerad..

Milie skrev 2014-09-13 21:59:06 följande:

Jag tolkade det inte som irriterat. Men jag skulle samtidigt inte klandra dig för om det var tänkt att tolkas så. Jag har varit sjukt irriterad på den här tråden det senaste dygnet, men jag har inte sagt något. Tror det kan bero mest på mig själv. Jag är inte riktigt på humör för att bli ignorerad om man säger så. Hehe. Fast det börjar ordna upp sig nu.

• SecretlyMe

Mitt upp i mysperioden haha :) inget positivt ältest men det kommer nog till veckan. Hur mår du?

Bebben84 skrev 2014-09-13 22:35:39 följande:

SecretlyMe och NILE90, hur mår ni? :)

• lnzmra

Min mens tog slut igår, inget på hela dagen men på kvällen idag så hade jag "färskt" blod när jag torka mig, tog en binda men nu är det borta, inte alls ont.

Vad kan det bero på?

• SecretlyMe

Sköra slemhinnor kanske? Har hänt mig nån gång, men inte varit "nån fara" så att säga. :)

lnzmra skrev 2014-09-13 23:54:50 följande:

Min mens tog slut igår, inget på hela dagen men på kvällen idag så hade jag "färskt" blod när jag torka mig, tog en binda men nu är det borta, inte alls ont.

Vad kan det bero på?

• Malinbarre
    eagle87 skrev 2014-09-13 23:29:19 följande:

Hej tack för rådet.. Har aldrig provat cbs glidmedel men har provat cbs lila äl test. Är bara så jävla trött på de här o vill att de ska ta sig o vill gå all in sista försöket innan utredning o därför ta rosenrot då vet jag att jag får äl i tid... Tror du att de gör ngt att man har naturläkemedel i kroppen? Ja vill ju ha rätt diagnos o rätt medecin om de inte tar sig denna gång. Men samtidigt skulle ja bli överlycklig om vi fixa de själva... Ja har blivit diagnoserad med pco förrut i Sve men sen har ja haft regelbunden mens i några år o mina äggstockar har sett bra ut.. Men sen nu i våras när vi börja försöka så krångla de igen o me hjälp av rosenrot blev de bättre men vart dåligt igen när ja sluta.....

Ne, det ska nog egentligen inte förstöra något i din utredning, jag kan inte så mycket om rosenrot men jag tror inte att vi alla ska exprimentera så mycket med våra kroppar :) men jag vet inte, kanske du kan fråga en Gyn? Jag hoppas att allt löser sig för er! Håller tummar och tår!
Svar på tråden BIM September 2014