• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • lnzmra
    SecretlyMe skrev 2014-09-13 23:57:52 följande:

Sköra slemhinnor kanske? Har hänt mig nån gång, men inte varit "nån fara" så att säga. :)

Okej, aldrig haft så här förr..

Mensen va otroligt lång denna gång med..
  • SecretlyMe

Hur mycket längre blev den?

lnzmra skrev 2014-09-14 00:10:30 följande:

Okej, aldrig haft så här förr..

Mensen va otroligt lång denna gång med..

• SecretlyMe

Försöker bli gravid här ;) inte äl än. Har bim 29/9. Hur går det för dig? :)

Malinbarre skrev 2014-09-14 00:04:26 följande:

Hur mår ni och hur går det för er som är gravida? :)

• lnzmra
    SecretlyMe skrev 2014-09-14 00:17:04 följande:

Hur mycket längre blev den?

Den brukar vara 4 dagar men var 6 dagar denna månad
  • Malinbarre
    SecretlyMe skrev 2014-09-14 00:18:29 följande:

Försöker bli gravid här ;) inte äl än. Har bim 29/9. Hur går det för dig? :)

Samma här!! Blir irriterad på min kropp hehe, jag är nu på dag 19 och än har jag inte fått utslag på nått äl-test. Trodde det skulle bli idag faktiskt men tydligen inte. Hoppas på imorgon istället! Men något är på gång iallafall, ökad sekret, ont över äggstockarna och ilningar i ljumskarna. Har också börjat få ont i brösten. Själv? :)
  • Millannn

Hej allihopa! Jag läste om livmodertappen och skulle vilja veta lite mer! Vad är vanligast när man är gravid? Hur ska den vara liksom? Jag kände alldeles nyss och den var väl typ 5 cm in och mjuk, och spetsig typ som min tumme, har jag träffat rätt då? Tacksam för svar :)

• Milie
    SecretlyMe skrev 2014-09-13 23:38:03 följande:

Ååh, säg inte så :( vill inte att nån ska känna sig utanför. Som jag skrivit innan, vissa inlägg svarar jag inte på för då innehåller det frågor jag inte kan svara på. Och ibland vet jag inte vad jag ska säga :/ jag ignorerar inte någon, för vill inte själv bli ignorerad..

Nej, jag vet att tanken alltid varit god i den här tråden. Det är bara det att jag varit helt i upplösningstillstånd i snart två dygn och hatat allt och alla samt tyckt extremt synd om mig själv. Det var inte förrän ikväll det började släppa. Jag har varit helt skogstokig men tack och lov undvikit att skrivit så mycket här. Det hela triggades så klart av att mensen kom igår morse och det första jag gjorde var att skriva här.

Det blir en rätt speciell situation då jag liksom bara har sambon och den här tråden att ventilera med. Men när jag ser mer stabilt på saker och ting så vet jag ju att det är så en tråd med många medlemmar fungerar. Jag missar ju folk titt som tätt också då det kommit 50 inlägg på en halv dag.
  • eagle87

Vill bara skriva av mig lite o få råd. Min mans syster som jag ogillar o har dålig relation med fick en son för 2 veckor sen. Min man som har ganska stor barnlängtan är typ helt besatt av hennes bebis, vill gå hem till henne varje dag, pratar ständigt om bebisen, hon diskuterar amning med honom. Medans jag typ helt nerbruten för att jag aldrig blir gravid. De gör så ont att se han med bebisen o veta att jag kanske aldrig kan ge honom de. Känns som hon tagit min plats, de va ju han o ja som skulle vara familj o nu är han bara me dem. Jag har bara träffat hennes bebis en gång o orkar inte träffa dem mer nu för att de känns bara för jobbigt. Hon tror att jag e avundsjuk o jag e väll det. Har försökt förklara till min man hur ja känner o han förstår för stunden men sen glömmer han bort o blir som vanligt. Han bad mig om hjälp att göra fint hemma hos dem för deras ankomst o ja gjorde de men de va så jobbigt o bygga vagnen o vika alla bebis kläder som va nytvättade. Ja ordnade hennes babyshower o de va oxå super jobbigt. Har nån något råd?

• Milie
    eagle87 skrev 2014-09-14 01:15:17 följande:

Vill bara skriva av mig lite o få råd. Min mans syster som jag ogillar o har dålig relation med fick en son för 2 veckor sen. Min man som har ganska stor barnlängtan är typ helt besatt av hennes bebis, vill gå hem till henne varje dag, pratar ständigt om bebisen, hon diskuterar amning med honom. Medans jag typ helt nerbruten för att jag aldrig blir gravid. De gör så ont att se han med bebisen o veta att jag kanske aldrig kan ge honom de. Känns som hon tagit min plats, de va ju han o ja som skulle vara familj o nu är han bara me dem. Jag har bara träffat hennes bebis en gång o orkar inte träffa dem mer nu för att de känns bara för jobbigt. Hon tror att jag e avundsjuk o jag e väll det. Har försökt förklara till min man hur ja känner o han förstår för stunden men sen glömmer han bort o blir som vanligt. Han bad mig om hjälp att göra fint hemma hos dem för deras ankomst o ja gjorde de men de va så jobbigt o bygga vagnen o vika alla bebis kläder som va nytvättade. Ja ordnade hennes babyshower o de va oxå super jobbigt. Har nån något råd?

Ugf, vilken jobbig situation. Jag förstår hur det kan bli på tok. Han med sin barnlängtan också får han en systerson och sen ni som försöker och försöker.. Jag har tyvärr inget råd att ge mer än att fortsätta prata med honom. Även om han är jätteglad för sin systerson så tror jag absolut inte att han kan ersätta eller ens komma i närheten av ett eget barn. Det kan han väl lika lite som hans syster kan ersätta hans flickvän. Inte alls, med andra ord. Du är ju förövrigt övermänskligt snäll med henne och hennes familj som fixar och grejar. Du gör ju så mycket mer än vad som egentligen känns rimligt i din situation.

Har som sagt inga konkreta råd, ville mest bara visa att jag läser och bryr mig.
  • snäckis
    Malinbarre skrev 2014-09-14 00:27:47 följande:

Samma här!! Blir irriterad på min kropp hehe, jag är nu på dag 19 och än har jag inte fått utslag på nått äl-test. Trodde det skulle bli idag faktiskt men tydligen inte. Hoppas på imorgon istället! Men något är på gång iallafall, ökad sekret, ont över äggstockarna och ilningar i ljumskarna. Har också börjat få ont i brösten. Själv? :)

Ny här :)

Jag läste att du hade ilningar i ljumsken och jag har två kvällar i rad känt av något liknande. Kan det vara ett tecken på ÄL eller en graviditet? Vill ju egentligen inte analysera allt och sen bli så besviken men haft svårt för att sluta tänka på dessa "dragningar" som jag känt i ljumsken. Osäker på när jag har ÄL men har BIM kring den 20/9.
Svar på tråden BIM September 2014