• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Wintersagah

Måste bara skriva av mig av det tråkiga som har hänt. Jag plussade ju väldigt tydligt i förrgår på en sticka från testlagret (bim-3). Min sambo fick en present med babysaker och vart överlycklig för att jag var gravid. Men efter jag plussat så försvann mina graviditetstecken och när jag testade mig igår så blev det negativt på både en sticka och på clearblue. Jag grät hela morgonen innan jobbet och sen var det ju inte så kul att jobba eller berätta för min sambo! Idag testade jag med två stickor och det var negativt. :/ Så nu väntar jag på mens (tidigt mf?). Vill inte skrämma er men kanske kan vara bra att veta om eftersom det händer att det blir tidigt mf. :/ Så man har koll på att HCGt stiger dagarna efter plusset! lycka till nu till alla Hjärta

• Bebben84
    SecretlyMe skrev 2014-09-13 23:39:07 följande:

Mitt upp i mysperioden haha :) inget positivt ältest men det kommer nog till veckan. Hur mår du?

Haha den bästa perioden ;)

Jag mår ok. Lite illamående och yr ibland. Sjukt andfådd också. Och trött. Men inget som inte är hanterbart. Däremot är den här oron att något ska vara fel eller gå fel HEMSK! Jag har ju ingen direkt växvärk tex och det får mig att balla ur totalt :O. Vad hände med mig liksom? Jag var så lugn och cool när vi höll på att försöka. Nu är jag ett nervöst vrak som bara tänker dumma tankar. Ska på VUL 1 okt i alla fall för att se att hjärtat slår. Tills dess är jag lite försiktig med att drömma mig bort...
  • Bebben84
    Millannn skrev 2014-09-14 00:29:16 följande:

Hej allihopa! Jag läste om livmodertappen och skulle vilja veta lite mer! Vad är vanligast när man är gravid? Hur ska den vara liksom? Jag kände alldeles nyss och den var väl typ 5 cm in och mjuk, och spetsig typ som min tumme, har jag träffat rätt då? Tacksam för svar :)

Jag höll på med det där att kolla tappen men det stämde ju aldrig så mitt råd är att inte hålla på att känna på den alls :)
  • Bebben84
    Wintersagah skrev 2014-09-14 05:09:15 följande:

Måste bara skriva av mig av det tråkiga som har hänt. Jag plussade ju väldigt tydligt i förrgår på en sticka från testlagret (bim-3). Min sambo fick en present med babysaker och vart överlycklig för att jag var gravid. Men efter jag plussat så försvann mina graviditetstecken och när jag testade mig igår så blev det negativt på både en sticka och på clearblue. Jag grät hela morgonen innan jobbet och sen var det ju inte så kul att jobba eller berätta för min sambo! Idag testade jag med två stickor och det var negativt. :/ Så nu väntar jag på mens (tidigt mf?). Vill inte skrämma er men kanske kan vara bra att veta om eftersom det händer att det blir tidigt mf. :/ Så man har koll på att HCGt stiger dagarna efter plusset! lycka till nu till alla Hjärta

Nej fy :(. Finner inga ord :(. Det där är min mardröm just nu :(. Inga ord kan trösta dig så jag skickar en kram istället <3
  • Pyret 85
    Wintersagah skrev 2014-09-14 05:09:15 följande:

Usch vad tråkigt! Skickar en kram! Men du blöder inte eller så?
  • Pyret 85
    Milie skrev 2014-09-13 23:08:23 följande:
    Haha, ja väldigt onödigt. Lika onödigt som hur jag skrikit på sambon och smällt i dörrar mest hela dagen. Om du läste allt jag skrev så hade du sett att jag la till att det till störst del berodde på mig själv.
    Ber om ursäkt att jag tog åt mig. Tog åt mig för att jag vet att jag missat många inlägg. Brukar ha typ 200 inlägg att läsa ikapp efter en jobbedag och det är inte alltid jag läser allt.
  • Pyret 85
    Manelma skrev 2014-09-13 23:08:11 följande:
    Vi har BIM samma dag va? Känner inte särskilt mkt heller ännu, lite ömhet i brösten på dagen. Men går in på ÄL +5 imorgon så ännu kan man nog inte känna nåt särskilt. Även om spermie o ägg möttes är det för tidigt för implantation ännu. :)
    Jo vi har BIM samma dag. Jag är på ÄL+6 idag.
  • Bärz

Hej alla! Jag är 25 år och ar ett kid sen tidigare! Det är fösta gången vi prickat in äl-plus, den 8:e, tre dagar senare fick jag en blödning som var liten men färsk.

Den slutade under dagen, nu inväntar jag nästa helg för att testa, enligt min mensapp ska jag ha BIM om 4 dagar, men känns ju säkrare att vänta 7, då jag haft mycket mellanblödningar och strul sen jag tog ut pstaven i maj.

Ojojoj 4 dagar! :D heja alla!

• NILE90
    Bebben84 skrev 2014-09-13 22:35:39 följande:

SecretlyMe och NILE90, hur mår ni? :)

Här mår vi bara bra. Mitt uppe i mysperioden här med. Räknar med ÄL på ons eller tors. Tempar och har mig varje morgon, hittade flera analysfunktioner (ingår i prova på VIP typ) i appen FertilityFriend som jag tror jag vara till stor nytta. Om inte annat så är det ju intressant. Enligt alla de där analyserna så hade jag "high" chans att bli gravid förra cykeln och "good" cyklarna innan, baserat på när man har haft ÄL och haft sex. ÄL sker oftast på dag 15 och jag har en lutealfas på 13 dagar. Finns en massa massa mer analyser, är helt frälst. Haha.
Svar på tråden BIM September 2014