• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • FiiaN

Jahapp där kom röda veckan i natt, bim+7 eller 8 kanske man ska säga. Men men, skönt med ett svar! Nu kan man börja om. Men hur räknar man nu då? Har ju tidigare haft en cykel på 21 dagar, och nu när jag kollade min app så blir denna cykel 29 dagar. Ska man räkna på 29 då? Har i alla fall köpt äl-test, så får se om dom funkar...

• Bebben84
    NILE90 skrev 2014-09-14 07:35:10 följande:
    Här mår vi bara bra. Mitt uppe i mysperioden här med. Räknar med ÄL på ons eller tors. Tempar och har mig varje morgon, hittade flera analysfunktioner (ingår i prova på VIP typ) i appen FertilityFriend som jag tror jag vara till stor nytta. Om inte annat så är det ju intressant. Enligt alla de där analyserna så hade jag "high" chans att bli gravid förra cykeln och "good" cyklarna innan, baserat på när man har haft ÄL och haft sex. ÄL sker oftast på dag 15 och jag har en lutealfas på 13 dagar. Finns en massa massa mer analyser, är helt frälst. Haha.
    Så du är också i bästa perioden ;)

Oh spännande med analyser :). Jag har faktiskt bestämt att detta är sista BIM-listan du är med på! Nu vill jag ha dig på bf-listan :)
  • Pyret 85
    FiiaN skrev 2014-09-14 09:03:07 följande:

Jahapp där kom röda veckan i natt, bim+7 eller 8 kanske man ska säga. Men men, skönt med ett svar! Nu kan man börja om. Men hur räknar man nu då? Har ju tidigare haft en cykel på 21 dagar, och nu när jag kollade min app så blir denna cykel 29 dagar. Ska man räkna på 29 då? Har i alla fall köpt äl-test, så får se om dom funkar...

Åh så tråkigt! Men då var nog ÄL senare än du trott!
  • Det vackraste

Ja det var så jag tänkte också att ser han det, och det syns på ul, så kanske han inte ger dig clomid. :/ Ser han att du inte gjort det och har långt kvar så kanske du kan få både progesteron att ta för att framkalla tidigare mens och klomifen. :) Det brukar de med pco få utan problem.

Men är det samma dr som kollat spermierna? Be om att få analysen med de fullständiga resultaten, låt gärna en annan fertdr uttala sig om den också.

eagle87 skrev 2014-09-13 23:34:37 följande:

Aa har lämnat blodprov o min man spermieprov. Mitt blodprov visade att ja inte haft äl då de va cykeldag 21 o ja ägglossade först dag 33 den månaden. Jag är nu på dag 1 o kommer vara på dag 19 när vi har läkarbesök o om jag tar äl bör jag ägglossa på dag 16-17, så vill bara ge oss en sista chans att lyckas på naturlig väg. För om jag inte tar rosenrot så kanske ja får lång cykel igen kanske behöver ta ngt o framkalla mens Osen clomid som jag hoppas få utskrivet. Men jag år rädd att om han nu ser att jag ägglossat att han inte ger rått diagnos o inte skriver ut clomid. Trots att jag förklarar att äl förmodligen beror rosenrot. Läkare e ju skeptiska till naturmedecin.

• FiiaN
    Pyret 85 skrev 2014-09-14 09:07:29 följande:
    Åh så tråkigt! Men då var nog ÄL senare än du trott!
    Ja jätte :/ Ja den är väl kanske det, på min app står det att jag har äl den 29e. Så får väl kanske börja testa med stickor runt den tiden? :)
  • heyorange
    Vickylee skrev 2014-09-13 18:29:25 följande:

Hallå tjejer! Jag fick ju hugg och stickningar långt ner i magen igår under några minuter och sen släppte det. Idag på äl+8 fick jag en brun flytning när jag torkade mig. Vad tror ni, kan det vara nidblödning??

Ja det låter det ju verkligen som!
  • Pyret 85
    NILE90 skrev 2014-09-14 08:52:59 följande:
    Jag fattade inte heller något av den, tills igår morse när jag hade tråkigt och hittade en massa kul. :) tycker det är lättare att använda den på datorn än på telefonen dock.

Jo jag var i BIM juli också, tyvärr blev det ju inget då heller. Håller tummarna för att det här är sista gången jag behöver skriva in mig på en BIM-lista :)
    ok får väl ge det en chans nästa månad.

Jag håller tummarna att det inte blir fler BIM-listor för dig!
  • Pyret 85
    FiiaN skrev 2014-09-14 09:17:23 följande:
    Ja jätte :/ Ja den är väl kanske det, på min app står det att jag har äl den 29e. Så får väl kanske börja testa med stickor runt den tiden? :)
    Det beror på hur lång cykel du har. Har du 28 dagars cykel ska du börja testa på dag 11 t.ex.
  • Baby2014

Hejsan!

Här skulle jag vilja vara med, har följt er ett tag i väntan på äl. Idag fick jag äntligen utslag på CB! :)

31år Första försöket, 5:e barnet. BIM 25/9

• EmmaK1
    Malinbarre skrev 2014-09-14 00:04:26 följande:

Hur mår ni och hur går det för er som är gravida? :)

Jag mår bra än så länge:) mådde inte illa en ända gång med sonen så hoppas att jag slipper denna gången med. Det jag känner mest är molvärk och stickningar i nedre regionerna:)
Svar på tråden BIM September 2014