• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Wintersagah

Tack för alla fina ord! <3 Det får mig att må mycket bättre :)

Vad "skönt" ändå att veta att jag inte är ensam, Det Vackraste. För man läser ju att ett plus ÄR ett plus. Men tydligen så behöver det inte vara så nästa dag!! Man läser ju om folk som får negativt och sen positivt, inte tvärtom! Men nu vet jag iaf att jag kan bli gravid! :) Och ett missfall kan ju hända vem som helst.. Så det är bara att ta nya tag nu!! jag har inte fått nån blödning ännu, men har lite mensverk. Vet inte när blödningen har tänkt komma :S bim skulle varit imorgon.

kramar{#emotions_dlg.flower}

• Bebben84
    EmmaK1 skrev 2014-09-14 09:33:35 följande:
    Jag mår bra än så länge:) mådde inte illa en ända gång med sonen så hoppas att jag slipper denna gången med. Det jag känner mest är molvärk och stickningar i nedre regionerna:)
    Jag känner typ ingen molvärk alls.... :(
  • Gummsan

Har verkligen känt mig gravid dom sista dagarna. Har aldrig lyckats få streck på dom gröna testen men tyckte ja skymtade nått igår och i morse fick jag detta. Men nästa va blankt igen.

• Malinbarre
    snäckis skrev 2014-09-14 01:50:09 följande:

Ny här :)

Jag läste att du hade ilningar i ljumsken och jag har två kvällar i rad känt av något liknande. Kan det vara ett tecken på ÄL eller en graviditet? Vill ju egentligen inte analysera allt och sen bli så besviken men haft svårt för att sluta tänka på dessa "dragningar" som jag känt i ljumsken. Osäker på när jag har ÄL men har BIM kring den 20/9.

För min del denna gång så hoppas jag innerligt att det är för att ägglossningen är på g. Har kört med äl-test sedan 8:e dagen efter missfallet och nu är jag på dag 20 och ingen ägglossning än. Men som du läste igår så börjar äl-symtom komma. Ilningarna känns från ljumskarna till underlivet. Hur känns dina? Har du haft äl? Sen ska jag säga att ilningar be det här sättet har också inneburit graviditet dom senaste två graviditerna detta halvår :)
  • SecretlyMe

Okej.. Den var inte sen denna månad då? Då kan det bli att man blöder lite längre.

lnzmra skrev 2014-09-14 00:19:05 följande:

Den brukar vara 4 dagar men var 6 dagar denna månad

• SecretlyMe

Dag 14, ältest stiger i styrka så den är på G :) känner av ägglossningen oxå med fortsatt molande. Så inte mycket som händer ännu ;)

Malinbarre skrev 2014-09-14 00:27:47 följande:

Samma här!! Blir irriterad på min kropp hehe, jag är nu på dag 19 och än har jag inte fått utslag på nått äl-test. Trodde det skulle bli idag faktiskt men tydligen inte. Hoppas på imorgon istället! Men något är på gång iallafall, ökad sekret, ont över äggstockarna och ilningar i ljumskarna. Har också börjat få ont i brösten. Själv? :)

• kasovi
    FiiaN skrev 2014-09-14 09:03:07 följande:

Jahapp där kom röda veckan i natt, bim+7 eller 8 kanske man ska säga. Men men, skönt med ett svar! Nu kan man börja om. Men hur räknar man nu då? Har ju tidigare haft en cykel på 21 dagar, och nu när jag kollade min app så blir denna cykel 29 dagar. Ska man räkna på 29 då? Har i alla fall köpt äl-test, så får se om dom funkar...

Vad tråkigt och skönt på samma gång. Jag skulle nästan bli glad om min mens kom nu faktiskt... Glömde tempa igår, men från att ha legat mellan 36.8 och 37.0 grader så har tempen idag sjunkit till 36.4 där den brukar ligga... så mensen är väl på väg.
  • SecretlyMe

Jag förstår din känsla och tycker att det du säger stämmer - är man många "tappas" man lätt bort. Och det är inte kul att behöva slåss om uppmärksamhet men man får försöka komma ihåg att man inte ignoreras medvetet.

Jag är ledsen för att mensen kom.. Hur mår du nu? Vad var det som hände att du blev så arg just denna gång?

Milie skrev 2014-09-14 00:34:02 följande:

Nej, jag vet att tanken alltid varit god i den här tråden. Det är bara det att jag varit helt i upplösningstillstånd i snart två dygn och hatat allt och alla samt tyckt extremt synd om mig själv. Det var inte förrän ikväll det började släppa. Jag har varit helt skogstokig men tack och lov undvikit att skrivit så mycket här. Det hela triggades så klart av att mensen kom igår morse och det första jag gjorde var att skriva här.

Det blir en rätt speciell situation då jag liksom bara har sambon och den här tråden att ventilera med. Men när jag ser mer stabilt på saker och ting så vet jag ju att det är så en tråd med många medlemmar fungerar. Jag missar ju folk titt som tätt också då det kommit 50 inlägg på en halv dag.

• SecretlyMe

Jag kan tänka mig oron, vännen.

Men du väntar inte ett missfall, du väntar barn <3

Bebben84 skrev 2014-09-14 05:26:57 följande:

Haha den bästa perioden ;)

Jag mår ok. Lite illamående och yr ibland. Sjukt andfådd också. Och trött. Men inget som inte är hanterbart. Däremot är den här oron att något ska vara fel eller gå fel HEMSK! Jag har ju ingen direkt växvärk tex och det får mig att balla ur totalt :O. Vad hände med mig liksom? Jag var så lugn och cool när vi höll på att försöka. Nu är jag ett nervöst vrak som bara tänker dumma tankar. Ska på VUL 1 okt i alla fall för att se att hjärtat slår. Tills dess är jag lite försiktig med att drömma mig bort...

• EmmaK1
    Bebben84 skrev 2014-09-14 09:43:36 följande:

Jag känner typ ingen molvärk alls.... :(

Vad skönt:) det gjorde jag inte med sonen heller och det va inga problem så du behöver inte oroa dig:) jag har beställt hem gravtest så att jag kan ha lite koll, som du skrev innan så blir man ju orolig vid allra minsta grej som händer!
Svar på tråden BIM September 2014