• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Special K

Alltså jag blir galen! Är på äl + 11 idag och fick ett negativt test imorses. Har sen igår känts precis som det gör innan jag får mens.. Typ lite nedstämd, lite molvärk.. Saken är att jag har haft jätte känsliga bröst sen äl + 6 vilket jag aldrig har annars! De känns tunga, det sticker osv! Är väl antagligen kroppen som spelar mig ett spratt! :(

• Special K

Fy för den :( kram på dig

Millannn skrev 2014-09-24 08:28:25 följande:

Idag kom mensen, 3 dagar för sent :/

• knaappeen

ÄL+14 BIM+5 här,haft känsliga bröst sen igår och lätt illamående iaf i 1 vecka.

Ska testa ikväll igen när jag fått hem mina tester

• SecretlyMe

Oj, är din lutealfas bara 9 dagar..? Hoppas testet visar plus!

knaappeen skrev 2014-09-24 08:35:38 följande:

ÄL+14 BIM+5 här,haft känsliga bröst sen igår och lätt illamående iaf i 1 vecka.

Ska testa ikväll igen när jag fått hem mina tester

• Ellonbellon

Gah. Brösten sticker. Jag mår småilla. Fler ådror på brösten. Mannen tycker brösten känns större (en ganska säker källa).
    Lite liknande mensvärksmärtor till och från i flera dagar. Huvudvärk vissa dagar, trött på em och kvällar.

Två veckor sedan jag fick maximal fertilitet på äl-test men testade neg. i morse. Vet att chansen inte är ute eller något men... jag vet inte. Humöret svänger mer än vanligt. Sticker i blygdläpparna ibland, är det vanligt??

Livmodertappen är sjukt långt ner och ganska mjuk, man känner en grop men inte ett hål.  Kände på den lite imorse och då fick jag som hugg i tjejmagen.

Vet inte vad jag ska tro denna månad. Tror mensen skulle komma imorgon eller på fredag, men har så oregelbunden så kanske på söndag.

Har dessutom haft "Ffeber" i en vecka, en dag 37.3, de flesta dagar 37.5 och idag 37.6. Brukar aldrig ha så hög temp utan att vara sjuk.

Skulle inte känna efter denna månad men eftersom brösten också gör väldigt ont är det svårt. Men de gör mindre ont på kvällarna/nätterna och mer ont mitt på dagen...
    Någon som känner igen?

• Nostalgity

Det har avtagit nu på morgon iaf, några gamla droppar men inget mer.

Minns att i min första graviditet så blödde jag vid varje samlag och det sa bm att det är för att jag har en väldigt känslig livmodertapp.

Får väl hoppas detta är ett graviditettecken och inget annat

Milie skrev 2014-09-24 06:14:37 följande:

Antingen kom mensen tidigt eller så blöder du kanske från något mer ytligt kärl utanför livmodern. Det sistnämnda borde väl i vanliga fall gå över direkt eller ganska snabbt i alla fall. Svårt att säga egentligen. Har det ökat, avtagit eller slutat helt nu?

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • knaappeen

10 dagar är den, varierat mellan 10-11 har en kort cykel på 23 dagar.

SecretlyMe skrev 2014-09-24 08:37:45 följande:

Oj, är din lutealfas bara 9 dagar..? Hoppas testet visar plus!

• SecretlyMe

Vet inte så mycket i det du skriver, men att du känner hugg i tjejmagen när du petar på tappen är vanligt. Man "retar" ju tappen och då reagerar den. Min systers bim pillade på hennes tapp när de försökte få igång förlossningen.

Tempen, tar du den samma tid varje morgon utan att ha klivit upp?

Tappen, för mig, är mjuk innan mens, och långt ner. Innan dess beter den sig som en jojjo. De övriga symtomen låter ju lovande men då gravtestet säger neg vet jag inte :/ jag hoppas att hcg't inte varit mätbart ännu men blir det inom de närmaste dagarna :)

Ellonbellon skrev 2014-09-24 09:22:45 följande:

Gah. Brösten sticker. Jag mår småilla. Fler ådror på brösten. Mannen tycker brösten känns större (en ganska säker källa).

Lite liknande mensvärksmärtor till och från i flera dagar. Huvudvärk vissa dagar, trött på em och kvällar.

Två veckor sedan jag fick maximal fertilitet på äl-test men testade neg. i morse. Vet att chansen inte är ute eller något men... jag vet inte. Humöret svänger mer än vanligt. Sticker i blygdläpparna ibland, är det vanligt??

Livmodertappen är sjukt långt ner och ganska mjuk, man känner en grop men inte ett hål.  Kände på den lite imorse och då fick jag som hugg i tjejmagen.

Vet inte vad jag ska tro denna månad. Tror mensen skulle komma imorgon eller på fredag, men har så oregelbunden så kanske på söndag.

Har dessutom haft "Ffeber" i en vecka, en dag 37.3, de flesta dagar 37.5 och idag 37.6. Brukar aldrig ha så hög temp utan att vara sjuk.

Skulle inte känna efter denna månad men eftersom brösten också gör väldigt ont är det svårt. Men de gör mindre ont på kvällarna/nätterna och mer ont mitt på dagen...

Någon som känner igen?

• Ellonbellon

Jag har aldrig känt på tappen tidigare i samband med mens, så vet inte hur den  brukar bete sig. Jag tror jag är en låghormonare över huvudtaget eftersom jag aldrig får starkt utslag på älstickor, men funkar bra med digitalt.

Tempen tar jag samma tid varje morgon, ja. Men börjar bil lite förkyld, så kanske har med det at göra, känns bara konstigt att den varit "hög" i en vecka, stiger idag och det bara beror på en förkylning.

Vi får väl se! Tror mensen kommer på fredag eller i helgen, så det visar sig väl. Synd att man inte kan behärska sig och bara vänta...

• Malinbarre
    knaappeen skrev 2014-09-24 09:58:05 följande:

10 dagar är den, varierat mellan 10-11 har en kort cykel på 23 dagar.

Mitt tips är att du börjar med progesteron mellan äl-mens för att förlänga din lutealfas! :) underlättar för dig att bli gravid :)
Svar på tråden BIM September 2014