• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Liiinis
    Carerra skrev 2014-09-25 07:09:26 följande:

Gick inte så bra att låta bli att testa :( BIM -4 idag. Tycker mig kunna se en skugga på CB men det är nog bara inbillning. Brukar man få skuggor på CB?

Haha! Gick lika bra för mig att låta bli :P men jag har köpt ett paket med äl-test och grav-test så jag har en massa gravtest att slösa med, hoppas ju att jag inte kommer behöva testa mer efter den här månaden ;) idag blev det dock väldigt blankt :( och den där träningsvärkskänslan som jag tyckte mig ha igår är som bortblåst men jag hoppas fortfarande :) Lycka till med nästa test! :)
  • Liiinis
    VioloLaviose skrev 2014-09-25 08:13:29 följande:

Skriver som en kratta idag Haha

Tjejer... Ni som jobbar inom vården ( eller omsorg typ med utåtagerande patieenter/boende som demenssjuka bland annat eller på psyk) och har varit gravida förr .. Hur länge kunde/fick ni jobba?

Jag jobbar inom LSS på ett korttids där vi har en del utåtagerande ungdomar. Har själv inga barn sedan tidigare men mina jobbarkompisar som har det har ansökt om havandeskapspenning och fått gå två månader innan bf. Vi har också låtit de gravida så gott det går undvika att vara med de mest utåtagerande ungdomarna. Jag oroar mig lite för den första tiden som gravid eftersom man inte vill berätta för jobbarkompisarna såfort man fått veta att man fått ett plus.
  • Carerra

Och där kom plötsligt mensen. Tror jag låser in mig och grinar en stund. Eftersom jag hade utslag på ÄL test 13 & 14 så innebär ju det här att jag har en luteal fas på 10-11 dagar. Innebär det här ett problem kanske? Så less man blir..

• VioloLaviose

Jag gillar womanlog just nu bäst men jag skulle iofs börja tempa om det inte tog sig denna månaden . Ska kika på den appen !

• VioloLaviose
    Lizzie09 skrev 2014-09-25 09:42:50 följande:
    Funderar också på detta.. Jobbar inom äldrevården med dementa där vissa kan vara rätt utåtagerande. Funderar också på hur länge man kommer Orka jobba där när man blir gravid, det är ju tungt både fysiskt och psykiskt. Vad jobbar du med?
    Exakt samma som du! :)

Vi har inte så många som är våldsamma just nu men de bor ju där i livets slutskede och om ett år när vi förhopngisnci är någorlunda gravidstora så kan det tillkommit nya boende som är mer aggressiva givetvis.

Det ÄR verkligen tungt ibland även med hjälpmedel... Men jag vill gärna jobba så länge som möjligt liksom, går på timmar :/
  • VioloLaviose
    Liiinis skrev 2014-09-25 09:51:01 följande:
    Jag jobbar inom LSS på ett korttids där vi har en del utåtagerande ungdomar. Har själv inga barn sedan tidigare men mina jobbarkompisar som har det har ansökt om havandeskapspenning och fått gå två månader innan bf. Vi har också låtit de gravida så gott det går undvika att vara med de mest utåtagerande ungdomarna. Jag oroar mig lite för den första tiden som gravid eftersom man inte vill berätta för jobbarkompisarna såfort man fått veta att man fått ett plus.
    Just o början krävs väldigt våld mot magen om det skulle hända fostret något så kag tror det är rätt lugnt. OBS! TROR! Vågar inte lova .
  • VioloLaviose
    VioloLaviose skrev 2014-09-25 10:03:54 följande:
    Just o början krävs väldigt våld mot magen om det skulle hända fostret något så kag tror det är rätt lugnt. OBS! TROR! Vågar inte lova .
    Just i början krävs väldigt hårt våld mot magen för att det skulle skada fostret menar jag. Tror jag. Det är ju så inbäddat och skyddat.. Men jg förstår hur du tänker.
  • Liiinis
    VioloLaviose skrev 2014-09-25 10:05:31 följande:

Just i början krävs väldigt hårt våld mot magen för att det skulle skada fostret menar jag. Tror jag. Det är ju så inbäddat och skyddat.. Men jg förstår hur du tänker.

Tack, skönt att höra! :) tänker också att det borde vara väl skyddat i början, värre sen när magen växer och bebisen ligger mer ytligt. Men man kan ju inte låta bli att oroa sig lite ändå. Vill ju verkligen inte att det ska hända något den dagen man äntligen lyckas bli gravid.
  • VioloLaviose

Och jag måste fråga er!!!

Ska iväg till Ullared och Gekås snart, typ dagen innan bim... Har några bekymmer då..

Tänkte testa mig på söndagen innan vi åker men så blir jag bekymrad. Om det är

Positivt vill jag ju köpa något litet till bebis (ja jag är en sådan som inte kan hålla mig haha) men mina reskompanjoner får absolut inte veta. Vad ska man säga?

Är det negativt tänkte jag köpa test där, de har ju twstlagrets (kollar ju givetvis lotnr) och det är ju ÄNNU svårare att bortförklara?

Vi åker sällan till Gekås och kommer antagligen inte åka dit innan nästa höst och då hoppas vi ju bebis har ankommit :o

• VioloLaviose
    Liiinis skrev 2014-09-25 10:10:10 följande:
    Tack, skönt att höra! :) tänker också att det borde vara väl skyddat i början, värre sen när magen växer och bebisen ligger mer ytligt. Men man kan ju inte låta bli att oroa sig lite ändå. Vill ju verkligen inte att det ska hända något den dagen man äntligen lyckas bli gravid.
    Åh nej nej absolut! Man beskyddar ju det lilla livet med alla medel trots att det är litet som ett knappnålshuvud :)
Svar på tråden BIM September 2014