• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Liiinis
    VioloLaviose skrev 2014-09-25 11:22:59 följande:

:)

Oj du det har jag ingen aning om ifall den kan! Är inte så haj på vilken del som är lutealfasen heller, är det mellan mens o äl eller äl och mens?

Påverkar det ens chanser om man har kort/lång? (Någon annan som kan svara kanske ? Hehe)

Åh då håller vi tummarna! Har du några symtom?

Du jag har den eviga väntan mot bim, 12 dagar kvar. Hade äl i tisdags :/ sååååå drygt

Lutealfasen är mellan äl och mens. Jag har läst att om lutealfasen är färre än 10 dagar så kan det vara så att även om ägget blivit befruktat så kanske det inte hinner fästa helt utan kan stötas ut iaf. Men jag vet inte hur pass mycket det påverkar.

Jag har inte speciellt mycket symtom, har haft molvärk som jag egentligen mer tror beror på inbillning/önsketänkande. Igår kväll kändes det dock lite mer som träningsvärk precis som jag hade när jag blev gravid i juli men idag känns det knappt alls. Kroppen jäklas verkligen med en när man går och väntar såhär.

Oh, va segt! =/ Tänk va bra det hade varit om man kunde fått reda på direkt efter äl om det tog sig eller ej :) den här väntan är så påfrestande! Hoppas tiden går fort för dig!
  • carolinheiner
    gabriellap skrev 2014-09-25 11:34:51 följande:

Jaha så nu är det personangrepp ni kommit till i detta steget , så du försöker antyda att jag inte kommer bli gravid denna månad ?

Har ja aldrig sagt men du får väl ta de som du vill.. Kan ju förklara mig att ja menade att NILE90 har gått över till okt å ja e gravid de va de ja menade att du kanske har mer rätt att vara i tråden än oss med tanke på att du har BIM i sept...
  • NILE90
    VioloLaviose skrev 2014-09-25 11:29:51 följande:
    Aha! Men då undrar jag OCH liinis ifall lutealfasen kan rubbas ? :)
    De flesta säger att den inte kan det, att den alltid är konstant. Men min har varit någon dag hit och dit men oftast är den på 13 dagar. Men jag skulle inte säga att det är onormalt att den rubbas 1 dag fram eller tillbaka :) 
  • gabriellap

Ett försök till att rädda det du skrev , funkar inte riktigt . Så ännu en gång släpp detta och ta dagisnivån någon annan stans och grattis till graviditeten förresten

carolinheiner skrev 2014-09-25 11:37:41 följande:

Har ja aldrig sagt men du får väl ta de som du vill.. Kan ju förklara mig att ja menade att NILE90 har gått över till okt å ja e gravid de va de ja menade att du kanske har mer rätt att vara i tråden än oss med tanke på att du har BIM i sept...

• NILE90
    gabriellap skrev 2014-09-25 11:34:51 följande:

Jaha så nu är det personangrepp ni kommit till i detta steget , så du försöker antyda att jag inte kommer bli gravid denna månad ?

Herregud! Det är ju inte vi som gör en höna av en fjäder. 
  • gabriellap

Sitter ni ihop eller ? Släpp det !!

NILE90 skrev 2014-09-25 11:39:35 följande:

Herregud! Det är ju inte vi som gör en höna av en fjäder. 

• Lizzie09
    VioloLaviose skrev 2014-09-25 11:02:33 följande:
    Åh men visst är det helt underbart att arbeta

Med äldre? Ffa dementa då! Trodde jag skulle tycka det var jobbigt men nej verkligen underbart oftast!

Ja då förstår jag hur du längtar :) måste vara helt fantastiskt att vänta första barnet, det är 10 år Sedan jag var nygravid med mitt första :) så man glömmer haha :p

Oj har ni 17 på avdelningen? Vi har 9 :o vi är två på 3 stycken varav en har turner. Inga liftar (än).

Bor i södra Sverige (vågar inte vara mer ingående än så just nu haha,

man vet aldrig cen som ser vad man skriver och kan lista ut vem man är ahha). du då?
    Ja det är det verkligen! Läser till undersköterska samtidigt som jag jobbar och var lite nervös för vad jag skulle tycka om äldreomsorgen innan (har som mål att jobba på sjukhus), men det är allt som oftast jättemysigt! :)

Ja jag är såå förväntansfull! Har längtat efter barn länge (har en syster med 4 barn och har arbetat på förskola), så det känns rätt overkligt att vi äntligen försöker skaffa ett eget barn nu, tror inte riktigt att det har sjunkit in helt än faktiskt :) Hur många barn har du? :)

Ja det är 17 på hela avdelningen, men den är som uppdelad i två sidor, så det är 8 på ena och 9 på andra samt 3 i personal på bägge sidor :)

Tänker precis lika när det kommer med vart man bor, man vet ju inte vilka som hänger här i tråden, det kanske finns någon man känner ;) Jag bor i sydöstra Sverige!
  • VioloLaviose
    Liiinis skrev 2014-09-25 11:36:55 följande:
    Lutealfasen är mellan äl och mens. Jag har läst att om lutealfasen är färre än 10 dagar så kan det vara så att även om ägget blivit befruktat så kanske det inte hinner fästa helt utan kan stötas ut iaf. Men jag vet inte hur pass mycket det påverkar.

Jag har inte speciellt mycket symtom, har haft molvärk som jag egentligen mer tror beror på inbillning/önsketänkande. Igår kväll kändes det dock lite mer som träningsvärk precis som jag hade när jag blev gravid i juli men idag känns det knappt alls. Kroppen jäklas verkligen med en när man går och väntar såhär.

Oh, va segt! =/ Tänk va bra det hade varit om man kunde fått reda på direkt efter äl om det tog sig eller ej :) den här väntan är så påfrestande! Hoppas tiden går fort för dig!
    Aha!! Ja jo man känner ju efter minsta lilla. Helt sjukt verkligen hur låst man blir i tankeni barnskaffartider
  • Lizzie09

Hörni tjejer, snälla lugna er lite nu :) Det börjar nog bli dags att lägga ner stridsyxan :)

• Liiinis
    VioloLaviose skrev 2014-09-25 11:41:55 följande:

Aha!! Ja jo man känner ju efter minsta lilla. Helt sjukt verkligen hur låst man blir i tankeni barnskaffartider

Verkligen! Och inte tänker man mindre på det när man kikar in här titt som tätt för att se hur det går för alla andra :)
Svar på tråden BIM September 2014