• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Malinbarre
    Carerra skrev 2014-09-25 09:56:05 följande:

Och där kom plötsligt mensen. Tror jag låser in mig och grinar en stund. Eftersom jag hade utslag på ÄL test 13 & 14 så innebär ju det här att jag har en luteal fas på 10-11 dagar. Innebär det här ett problem kanske? Så less man blir..

Jag vet inte om det var dig eller någon annan jag tipsade till, tipsar igen isåfall! :) om jag var du så skulle jag köpa progesteron och börja med det mellan äl-mens :)
  • NILE90
    gabriellap skrev 2014-09-25 10:43:29 följande:

Tycker du ska lämna tråden eller bete dig .. Man ja ju undra vad du väljer

Passar det inte att bli upplyst om så viktiga saker som felaktiga test så är det väl ändå inte jag som ska gå. Jag kan hantera sanningen. Jag förnekar inte den som en annan. 
  • Liiinis
    VioloLaviose skrev 2014-09-25 10:12:37 följande:

Och jag måste fråga er!!!

Ska iväg till Ullared och Gekås snart, typ dagen innan bim... Har några bekymmer då..

Tänkte testa mig på söndagen innan vi åker men så blir jag bekymrad. Om det är

Positivt vill jag ju köpa något litet till bebis (ja jag är en sådan som inte kan hålla mig haha) men mina reskompanjoner får absolut inte veta. Vad ska man säga?

Är det negativt tänkte jag köpa test där, de har ju twstlagrets (kollar ju givetvis lotnr) och det är ju ÄNNU svårare att bortförklara?

Vi åker sällan till Gekås och kommer antagligen inte åka dit innan nästa höst och då hoppas vi ju bebis har ankommit :o

Haha! Jag har varit i samma sits med testen på gekås :) stog där och kikade lite diskret på vad som fanns, var påväg att ta några stycken och gömma längst ner i en korg men vågade inte :P tillslut tog jag en flaska med klorhexidin som stod jämte för att det inte skulle se allt för konstigt ut att jag stått där en lång stund :P

Om du ska försöka köpa i smyg så tänk på att inte ställa dig i samma kassa som de som är med dig ;) lättare att gömma testen i vagnen än på rullbandet ;)

Vill du köpa bebisgrejer så kan du kanske låtsas att det är en present till någon annan som precis fått barn :)

Lycka till! :)
  • Nhv
    VioloLaviose skrev 2014-09-25 10:35:36 följande:

Oj vilken sits :/ smutta på vinet bara. Säg du har huvudvärk?

Rent Krasst så händer inget med fostret(som inte ens är ett foster än tror jag utan embryo) men jag Förstår verkligen att du inte vill dricka :(

Hoppas någon annan har ett bra tips

Ja jag får säga nå sånt. Hoppas verkligen att de är något denna gång! Speciellt nu när ja ändå måste stå ut med o komma på lögner :P Hon vet även att ja egentligen skulle ha min mens igår, så vet inte om hon på något vis kan ana nått. Hoppas inte.. Vill inte att hon vet nått än på ett tag.
  • Lizzie09
    VioloLaviose skrev 2014-09-25 10:28:41 följande:
    Jaså ? Åh vad roligt med en "likasinnad" haha :)

Alltså jag tror ju definitivt att mina kolleger tar riskbördan vid allt vårdarbete givetvis, och jag tror dessutom att framförallt flera tanter skulle älska att ha en gravid personal . Men jag vet ju att det blir sjukt påfrestande för bäckenet att lyfta och dra tungt när jag är gravid... :/ känns lite onödigt att stirra upp sig innan man ens plussat men man vill ju förbereda sig mentalt liksom..

Har ni många sängliggande?
    Ja verkligen :D

Ja det tror jag också, de skulle nog "offra sig" för den som är gravid för att vara på den säkra sidan. Som du säger så skulle nog tanterna verkligen gilla det! Har en dam på jobbet som varje dag frågar mig hur många barn jag har, man hoppas ju på att snart kunna säga att första är påväg! ;)

Javisst, det är ju sådant som man funderar på och som är skönt att kunna prata om redan innan :)

På den avdelningen jag jobbar nu är det 6 av 17 som behöver två i personal och som tas upp med lift. Hur många har ni?

I vilken del av landet bor du? :)
  • gabriellap

Ofta när man tar ett grav test så tar man ju ett nytt några dagar efter för att sedan kanske ta cb digital.. Så man tar ju ofta inte ett enda test .. Och du upplyser inte en gång du kör på hela vägen ut! Alla har nog fattat vid detta laget eftersom du inte bara nämt detta en enda gång ! Släpp detta eller starta en egen tråd som du kan sitta och reflektera i . Hela denna tråd ska väl inte handla om vad du tycker eller!

NILE90 skrev 2014-09-25 10:46:35 följande:

Nej min upplysning kanske inte är trevlig, men det är sanningen. Ska vi stå och blunda för sanningen istället för att vara ärliga mot varandra?! Då är det väl bra mycket bättre att testa med ett annat märke en gång till och förhoppningsvis få plus än bara lita på att första testet stämmer, när det första testet gett flera felaktiga plus. 

Vad bra för dig att du inte deppat ner dig över ett falskt plus. Men alla är inte som dig, tyvärr! 

Det var av ren medmänsklighet som jag upplyste om att batch 140803 gett många falska plus. Sen får man göra vad man vill med den informationen. Det är du och en annan som förstorat upp det hela genom att påstå att vi som bara vill väl är såna som inte kan vara glada för andras skull. 

• NILE90
    Nhv skrev 2014-09-25 10:51:34 följande:
    Ja jag får säga nå sånt. Hoppas verkligen att de är något denna gång! Speciellt nu när ja ändå måste stå ut med o komma på lögner :P Hon vet även att ja egentligen skulle ha min mens igår, så vet inte om hon på något vis kan ana nått. Hoppas inte.. Vill inte att hon vet nått än på ett tag.
    Om hon vet om att du skulle ha din mens igår så kan du ju säga att du fått den och har sån fruktansvärd mensvärk att du mår illa och inte är sugen på vin? 
  • VioloLaviose
    Liiinis skrev 2014-09-25 10:49:27 följande:
    Haha! Jag har varit i samma sits med testen på gekås :) stog där och kikade lite diskret på vad som fanns, var påväg att ta några stycken och gömma längst ner i en korg men vågade inte :P tillslut tog jag en flaska med klorhexidin som stod jämte för att det inte skulle se allt för konstigt ut att jag stått där en lång stund :P

Om du ska försöka köpa i smyg så tänk på att inte ställa dig i samma kassa som de som är med dig ;) lättare att gömma testen i vagnen än på rullbandet ;)

Vill du köpa bebisgrejer så kan du kanske låtsas att det är en present till någon annan som precis fått barn :)

Lycka till! :)
    Hahaha men guuuud.... Alltså det är min moder och mina systrar som jag är riktigt tajt med, de ser också rakt igenom mig om jag ljuger. Haha så har jag inte en enda vän som ska ha barn. Eller jo en. Åh jag kan ha henne som syndabock!!

Skitbra idé att ställa sig i en annan kö!

Köpte du något alls den gången?
  • Liiinis
    Malinbarre skrev 2014-09-25 10:47:59 följande:

Jag vet inte om det var dig eller någon annan jag tipsade till, tipsar igen isåfall! :) om jag var du så skulle jag köpa progesteron och börja med det mellan äl-mens :)

Vart köper man det? Behöver man recept eller rådfråga läkare innan man provar själv om man märker att man har kort lutealfas?
  • NILE90
    VioloLaviose skrev 2014-09-25 10:57:03 följande:
    Hahaha men guuuud.... Alltså det är min moder och mina systrar som jag är riktigt tajt med, de ser också rakt igenom mig om jag ljuger. Haha så har jag inte en enda vän som ska ha barn. Eller jo en. Åh jag kan ha henne som syndabock!!

Skitbra idé att ställa sig i en annan kö!

Köpte du något alls den gången?
    Gå till kassan före dom, annars kan det ju hända att dom hänger på dig när du helt plötsligt byter kassa. Haha ;) 
Svar på tråden BIM September 2014