• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Liiinis
    Carerra skrev 2014-09-25 09:56:05 följande:

Och där kom plötsligt mensen. Tror jag låser in mig och grinar en stund. Eftersom jag hade utslag på ÄL test 13 & 14 så innebär ju det här att jag har en luteal fas på 10-11 dagar. Innebär det här ett problem kanske? Så less man blir..

Men nej :( jag tror att jag har ganska kort lutealfas jag med så har läst lite om det och vad jag har hittat så ska under 10 dagar kunna påverka chanserna men tror att det kan vara svårt att sätta en så tvär gräns. Men det går att få hjälp med att förlänga lutealfasen.

Skickar en kram till dig och hoppas på bättre lycka nästa gång!
  • Lizzie09
    VioloLaviose skrev 2014-09-25 10:02:24 följande:
    Exakt samma som du! :)

Vi har inte så många som är våldsamma just nu men de bor ju där i livets slutskede och om ett år när vi förhopngisnci är någorlunda gravidstora så kan det tillkommit nya boende som är mer aggressiva givetvis.

Det ÄR verkligen tungt ibland även med hjälpmedel... Men jag vill gärna jobba så länge som möjligt liksom, går på timmar :/
    Ja precis! Likadant här, går också på timmar :) Och som du säger så vill man ju gärna jobba på länge som möjligt, för ekonomins skull :)
  • gabriellap

Håller helt med dig :) känns lite som att vissa inte kan glädjas åt andra i denna tråd vilket känns riktigt dumt .det finns miljontals produkter i detta land och det kommer alltid finnas fel på vissa av sakerna , vet inte hur många gånger jag fått skugga på cb eller där resterna fastnat men inte slutar jag köpa dom för det. Tycker att vissa borde ha trevligare ton här annars har man knget här att göra. Jag misstror inte dig med en graviditet iaf , det är solklart att du är gravid så lycka till :)

Manelma skrev 2014-09-25 06:53:07 följande:

Varna absolut. Men kanske inte helt förstöra glädjen med ett plus för någon som fått det med testlagrets test. Jag förstår er alla men tänk er själva känslan när ni äntligen plussar & det första man ska göra är misstro det för att massa personer skriver om samma sak.

Klart man tänker till lite om varför folk fått positiva test mitt i cyklerna, men jag kommet inte bojkotta ett företag pg av ett par tester som visat fel. Tycker att det är jätte bra att dom skickat det för expertis! Men förstår även dom. Menar bara att det inte bara behöver handla om det när någon visar ett plus! Förmodligen handlar det om så litet antal tester att det går under vanliga felmariginal men nu har det spridit sig skräck om att varje plus på nån av testlagrets test förmodligen är fake. Vilket inte är fallet.

• knaappeen

Just ja, glömde berätta att ja lätt killen kissa på en sticka från testlagret, visade bara kontrollstrecket annars helt blankt

• VioloLaviose
    Lizzie09 skrev 2014-09-25 10:24:25 följande:
    Ja precis! Likadant här, går också på timmar :) Och som du säger så vill man ju gärna jobba på länge som möjligt, för ekonomins skull :)
    Jaså ? Åh vad roligt med en "likasinnad" haha :)

Alltså jag tror ju definitivt att mina kolleger tar riskbördan vid allt vårdarbete givetvis, och jag tror dessutom att framförallt flera tanter skulle älska att ha en gravid personal . Men jag vet ju att det blir sjukt påfrestande för bäckenet att lyfta och dra tungt när jag är gravid... :/ känns lite onödigt att stirra upp sig innan man ens plussat men man vill ju förbereda sig mentalt liksom..

Har ni många sängliggande?
  • gabriellap

Nu får du ge dig!

NILE90 skrev 2014-09-25 07:17:16 följande:

Varför ens ta den risken att köpa tester därifrån om det nu finns många tester som visar fel? Jag hade undvikit testlagret bara för att slippa få ett falskt positivt rakt upp i ansiktet under en redan så pass känslig period i livet...

• NILE90
    knaappeen skrev 2014-09-25 10:27:42 följande:

Just ja, glömde berätta att ja lätt killen kissa på en sticka från testlagret, visade bara kontrollstrecket annars helt blankt

Men då låter det ju ännu bättre! Då har du väl haft tur som fått av de "lyckade" stickorna. Grattis! :D 
  • Nhv

Hej! Hoppar in här. Har de lite småjobbigt nu.. Är bim +1, och är 4de försöket. Saken är att ja är i Grekland och kommer hem på måndag natt så ja kan inte testa mig fören dess. Ja är här ensam med min mamma och hon får inte veta nått. Hon vill oxå att ja dricker vin typ varje kväll. Lite paniiiik! Visst, mensen kanske är sen av nån anledning. Men vill ju inte dricka vin om de nu skulle vara nått. Någon som har något o säga?? Känner att ja inte har nån o prata med.

• Nhv

Hej! Hoppar in här. Har de lite småjobbigt nu.. Är bim +1, och är 4de försöket. Saken är att ja är i Grekland och kommer hem på måndag natt så ja kan inte testa mig fören dess. Ja är här ensam med min mamma och hon får inte veta nått. Hon vill oxå att ja dricker vin typ varje kväll. Lite paniiiik! Visst, mensen kanske är sen av nån anledning. Men vill ju inte dricka vin om de nu skulle vara nått. Någon som har något o säga?? Känner att ja inte har nån o prata med.

• VioloLaviose
    knaappeen skrev 2014-09-25 10:27:42 följande:

Ååååh vad spännande! Har du varit iväg och fixat digitalt ?
Svar på tråden BIM September 2014