• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Bebben84
    Pyret 85 skrev 2014-11-01 16:41:26 följande:
    Jag bor utanför lund.
    Trist att det ska vara så :/. Jag har gjort 2 privata VUL och ett vanligt ul genom min bm. Hade blivit helt knäpp om jag inte gjort dom. Men erbjuds du kub då?
  • Pyret 85
    Bebben84 skrev 2014-11-01 16:48:09 följande:
    Trist att det ska vara så :/. Jag har gjort 2 privata VUL och ett vanligt ul genom min bm. Hade blivit helt knäpp om jag inte gjort dom. Men erbjuds du kub då?
    Nej KUB erbjuds man om man är över 33 och det är jag inte.
  • Bebben84
    Pyret 85 skrev 2014-11-01 17:03:45 följande:
    Nej KUB erbjuds man om man är över 33 och det är jag inte.
    Men jösses så olika det är beroende på vart man bor! Jag är 30 och min sambo 26, och vi blev erbjudna kub. Orättvist!
  • Milie

För oss måste man vara 35 för att få KUB-testet bekostat. Jag önskar inte att det vore samma i hela landet för det hade nog inneburit åldersgräns i hela landet. Det är ju bra att det i alla fall sakta men säkert sänks åldrar och på vissa ställen släpps helt. Man kan ju tycka att man (något krasst) tjänar på att riskgraviditeter avbryts som de kan göra om man får veta att något är fel.

Jag är bara 27 år så jag kommer bekosta KUB-testet själv. Jag tror NUPP-delen är 10:e december. Känns som tre hundra år bort ungefär, heh.

• EmmaK1
    Bebben84 skrev 2014-11-01 16:39:00 följande:
    Wow vad häftigt att han kom exakt :)

Usch, trist med cellbiopsin. Gjorde själv en konisering i mars. Hoppas allt går toppen och att du får se den lilla/e. Ischias är inte kul! Har haft det också! Om det inte släpper så kontakta en sjukgymnast pronto!

Ska du göra kub?
    nee jag ska inte göra kub tror inte man får göra det om man inte är runt eller över 35 år här. Bor i Borås.

Får bara ont när jag jobbar när jag lyfter 20-30 kg lådor så får försöka undvika att göra det så gott det går. 

skulle du göra kub nu i veckan eller när var det? Får man fråga varför du ska göra det eller får alla möjlighet att göra det? :) 
  • EmmJo

Jag har försökt hänga med lite nu och då i tråden! Grattis till er som plussat och ni andra fortsätt hålla hoppet uppe, ni kommer få ett plus ??

Jag går snart in i vecka 14 redan och har svårt att dölja magen just nu, den är i mina ögon lika stor som jag var med sonen i vecka 20. Mår bra bortsätt från nästintill ständig huvudvärk och täppt i näsan..

Vårt bf är än så länge 10 maj men får se när vi gör ul om det blir justerat. Vilket jag tror

• Bebben84
    EmmaK1 skrev 2014-11-01 17:25:47 följande:
    nee jag ska inte göra kub tror inte man får göra det om man inte är runt eller över 35 år här. Bor i Borås.

Får bara ont när jag jobbar när jag lyfter 20-30 kg lådor så får försöka undvika att göra det så gott det går. 

skulle du göra kub nu i veckan eller när var det? Får man fråga varför du ska göra det eller får alla möjlighet att göra det? :) 
    Jag ska göra det för att jag dels blev erbjuden men min bm tycker att jag ska göra det för att slippa gå runt orolig.
  • EmmaK1
    Bebben84 skrev 2014-11-01 19:43:45 följande:

Jag ska göra det för att jag dels blev erbjuden men min bm tycker att jag ska göra det för att slippa gå runt orolig.

Ja det är väll jättebra om man får möjligheten att göra det:)
Svar på tråden BIM September 2014