BIM September 2014
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
Millie. När jag läste vad du skrev var jag tvungen att skriva. När en människa är rädd, såinihellvette rädd att förlora det absolut viktigaste de har, sitt barn, blir man inte alltid stark och modig. Istället kan man bli rädd, få ångest över precis allt och förhålla sig irrationellt. Jag vet precis hur detta känns, och har fått hålla i min lilla son då han var döende. Det finns mycket ilska i rädsla och sorg, som gärna spiller ut över allt och alla, därför att situationen är så okontrollerbar och overklig. Så mitt heta tips är att inte skriva så som nedan citat. Det kommer aldrig landa där du vill ha det.
Facebookmänniskorna är ju här också, så jag förstår inte varför du måste anklaga folk för påhopp. Jag vet inte om du läste vad jag skrev till dig då du gick ur gruppen, men ibland är inte det bästa stödet att folk bara håller med och eggar dig i din panik och mordiska hat över otrevliga läkare. Vissa gjorde bedömningen att det krävdes lite tough love. Det finns inte någon i gruppen som vill dig annat än väl.
De ja vill ha ut av att skriva är att få ur mig tankar å känslor. När ja är där nere i hålet så blir ja apatisk å stänger ner runt omkring mig å vill bara skriva av mig.. Ibland snubblar man över någon som kanske har varit med om samma eller som i detta fallet förlorat ett barn å VET vad man går igenom å kan kanske ge råd om hur man ska klara av att överleva. Eller bara en känsla av att man vet att här kan ja skriva när ja vill å folk stöttar mig.. Om de e bara en liten mening som kramar om.. Eller <3.. Ja blir hörd. Ibland tänker man inte normalt när man hamnar i en stress period som är som en berg och dalbana.. Å då kanske de e de ända som behövs. Ett snällt ord..
De ja vill ha ut av att skriva är att få ur mig tankar å känslor. När ja är där nere i hålet så blir ja apatisk å stänger ner runt omkring mig å vill bara skriva av mig.. Ibland snubblar man över någon som kanske har varit med om samma eller som i detta fallet förlorat ett barn å VET vad man går igenom å kan kanske ge råd om hur man ska klara av att överleva. Eller bara en känsla av att man vet att här kan ja skriva när ja vill å folk stöttar mig.. Om de e bara en liten mening som kramar om.. Eller <3.. Ja blir hörd. Ibland tänker man inte normalt när man hamnar i en stress period som är som en berg och dalbana.. Å då kanske de e de ända som behövs. Ett snällt ord..
De är mycket upp å ner hela tiden varje dag. Å såklart när man gått igenom de en gång med dödlig utgång så e de de man ser. Sen är de jätte jobbigt när man bara får reda på en del av sanningen så att säga. Nu under dagen har vi fått prata med läkaren som har förklarat jätte mycket om hur de är.. Att vissa dagar kanske de e lite vatten å kanske i morgon är de mer.. Ingen kan svara hur de kommer att se ut.. Så länge infektionen håller sig borta å han är opåverkad som han är nu så kan vi gå långt. Har även pratat med neo å kurator. Ska samtala med kurator varje dag nu. Å de känns bra. Å neo har svarat på sambons frågor om eventuella problem han kan få beroende på när han föds. De vi vet med säkerhet är att ja inte kommer att gå till v 40. Men varje dag är en bonus. Å varje vecka är som att vinna på lotto.
Kortisonet är inne nu.. Så de känns bra.
Jadå just nu e ja positiv å ser framåt. En dag i taget. Än finns de inget som säger förlossning. Ja tar in allt dom säger å de känns som vi får mer å mer stöd ifrån personalen å läkarna. Speciellt när både kuratorn läkaren på avd plus neo säger att behöver vi prata mer så bara säg till bm så kommer ja å pratar. Ja känner ett stort stöd från er. Å hoppas ni känner desamma från mig när ni behöver pepp å stöd!