• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-02-17 21:19:11 följande:

Vill bara flika in, på tal om lutealfasen, att även om jag också läst överallt att den ska vara lika lång så kan jag själv inte lita på det. Min har varierat från allt mellan 8 och 15 dagar.

Då låter det mer som att du har progesteronbrist.
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-02-17 21:24:52 följande:

Vi har bara tillfälle att ha sex, en dag denna vecka. Så då kanske vi ska chansa på ca 4-10 timmar efter pos test?

Direkt vid positivt test skulle jag säga :) det tar ändå tid för spermierna att ta sig upp i livmodern och fram till där de väntar på/möter ägget.
  • SecretlyMe
    Reggi skrev 2015-02-17 21:13:57 följande:

Helt säker är jag väl inte, använder inga tester. Men brukar ha ont när jag har ägglossning. Men inte som i dag, får hoppas att ägget inte hunnit släppt så får vi försöka ha sex i morgon kväll när jag kommer hem från jobbet :) <3

Chansa på, hoppas det tar sig! :D
  • Emmissara
    SecretlyMe skrev 2015-02-17 20:52:54 följande:
    Varsågod :) <3

Jag förstår vad du menar. Jag är rädd att vi inte är fertila "tillräckligt" och behöver hjälp. Och jag är ännu mer rädd för att han inte ska ha spermier alls/ att jag inte har någon bra kvalité på mina ägg och att vi aldrig ska kunna få biologiska barn. Man läser enormt mycket skräckhistorier på FL...
    åå, aa jag vet precis hur du känner och det var väl typ så jag kände när jag fick mitt lilla besked, jag tänker det värsta direkt :/ 
    Men i eftermiddag har jag mått bättre, är lite positivare så hoppas på det bästa nu, vill ha en utredning och blodprov är ju iaf en start :D 
  • Pyret 85
    SecretlyMe skrev 2015-02-17 19:15:57 följande:

Pyret - har du oregelbunden menscykel? Trodde du hade en ganska exakt cykel men jag kan ha misstagit mig.. I vilket fall så hoppas jag ändå för din skull.

Angående det att spermierna lever länge i kvinnan krävs ju att spermierna är OK, dvs rörliga och hela. Det krävs ju även att kvinnan är i sin fertila period annars dör spermierna rätt snabbt.

Men man har ju läst lite löst om de som haft sex en vecka innan äl och det har funkat. Jag själv förstår inte hur det är möjligt om tappen är stängd och om man inte har fertilt sekret. :s

Helt regelbunden är den inte. Men brukar ha ÄL på dag 20-21. Men svårt att veta exakt nu när jag inte testat med stickor.

För övrigt så kom mensen nu.
  • Lizzie09

Idag kom mensen också, 2 dagar för tidigt och med en jävla mensvärk, så nu är det bara en omgång med mens kvar innan vi börjar försöka aktivt igen! :)

• Nostalgity
    SecretlyMe skrev 2015-02-17 22:02:26 följande:

Direkt vid positivt test skulle jag säga :) det tar ändå tid för spermierna att ta sig upp i livmodern och fram till där de väntar på/möter ägget.

Kör på att ta ett test idag vid lunchtid... Hoppade över imorse. Har 4 test kvar, så jag kan ju testa två ggr per dag eftersom min äl uppenbarligen är på g. Kanske appen stämmer denna månad ändå då? Den visar en blomma på fredag...o får jag pos idag lr imorgon, så borde de va på fredag typ?
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • eagle87

Smiley idag på cb rosa redan på dag 10??

Hoppas inte jag släpper för små ägg nu :(

• Milie
    eagle87 skrev 2015-02-18 10:19:36 följande:

Smiley idag på cb rosa redan på dag 10??

Hoppas inte jag släpper för små ägg nu :(

Det tror jag inte. Det är nog läkemedlet som gjort vad det ska och ökat på ägglossningsprocessen. 
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-02-18 10:03:19 följande:

Kör på att ta ett test idag vid lunchtid... Hoppade över imorse. Har 4 test kvar, så jag kan ju testa två ggr per dag eftersom min äl uppenbarligen är på g. Kanske appen stämmer denna månad ändå då? Den visar en blomma på fredag...o får jag pos idag lr imorgon, så borde de va på fredag typ?

Positivt test indikerar på äl ungefär inom 24-48h :) så hoppas isåfall att appen stämmer :D
Svar på tråden BIM September 2014