BIM September 2014
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
Äl antingen idag eller igår, har haft jätte ont i livmodern idag :( Sambon jobbar natt och han har redan åkt till jobbet så blir nog inget denna gång.
Jag har oregelbunden...ena månaden kan den va på 25 dagar, för att nästa månad vara 30 dagar. Senast så var den 26 dagar
Varför ska man inte testa morgonurin?
Äl antingen idag eller igår, har haft jätte ont i livmodern idag :( Sambon jobbar natt och han har redan åkt till jobbet så blir nog inget denna gång.
Tack för ett jättebra svar, det hjälpe mig verkligen :D <3 Jag får se om det passar att börja prata om det lite ikväll, isf så skriver jag om hur det gick imorgon :D
Men visst det finns ju inga garantier det kan vara ett positivt test men som sagt att de är slöa men de kan också vara negativt men de som finns är jätte aktiva.
men som du säger man kanske blir tagen på mer allvar av sjukvården om man fått negativt hemma. Vill inte behöva försöka en massa om det är fel på oss båda och det bara kommer ta massa onödig tid, om du förstår vad jag menar?
Då har du ägglossningen tidigt eller ibland lite senare helt enkelt :) tiden mellan mens och ägglossning kan variera men lutealfasen är som sagt konstant.
Jag är lite osäker på varför, jag läste det bl a i min bruksanvisning. Men har som sagt fått erfara svaga test med morgonurin men starka utslag på em/kväll.
När man fått pos test. Vilken dag är allra bäst, att ha sex på då? Samma dag som pos test lr dagen efter?
Helt säker är jag väl inte, använder inga tester. Men brukar ha ont när jag har ägglossning. Men inte som i dag, får hoppas att ägget inte hunnit släppt så får vi försöka ha sex i morgon kväll när jag kommer hem från jobbet :) <3
Är du säker på äl? Jag kan få ont i livmodern flera dagar innan ägglossningen, sedan när den sker känner jag typ nada förutom massa flytningar (ibland inga alls, förutom när jag känner efter).
Då har du ägglossningen tidigt eller ibland lite senare helt enkelt :) tiden mellan mens och ägglossning kan variera men lutealfasen är som sagt konstant.
Både före, under och efter ägglossning rekommenderas. Enligt en metod kör de varannan dag f.r.o.m dag 10 fram till positivt test. Vid positivt test har de sex tre dagar på raken, pausar en dag och sen sex igen.
Efter positivt test släpper ägget inom 12-48h. Det sägs väldigt olika kring det, men räkna med att det åtminstone tar 24h innan ägget släpper :)