BIM September 2014
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
ÄL kan absolut variera från månad till
Månad. Ser ut som du ska ha ÄL snart!
Nostalgity - tiden mellan ägglossning och bim kallas för lutealfasen och kan variera mellan 10-16 dagar. Är lutealfasen mindre än 10 dagar kan det bero på progesteronbrist och då kan man kontakta gyn för mer information.
Jag testade en gång per dag men märkte att jag fick starkare utslag på em än vad jag fick på fm. Jag själv tycker att kl 12 är en lagom tid (då man ej ska ta ältest med morgonurin) ev när man kommer hem från jobbet.
Hur lång menscykel har du? :)
Emmissara - åh, härliga nyheter! Hoppas ni kommer någon vart i er "utredning" :)
Pyret - har du oregelbunden menscykel? Trodde du hade en ganska exakt cykel men jag kan ha misstagit mig.. I vilket fall så hoppas jag ändå för din skull.
Angående det att spermierna lever länge i kvinnan krävs ju att spermierna är OK, dvs rörliga och hela. Det krävs ju även att kvinnan är i sin fertila period annars dör spermierna rätt snabbt.
Men man har ju läst lite löst om de som haft sex en vecka innan äl och det har funkat. Jag själv förstår inte hur det är möjligt om tappen är stängd och om man inte har fertilt sekret. :s
Nostalgity - tiden mellan ägglossning och bim kallas för lutealfasen och kan variera mellan 10-16 dagar. Är lutealfasen mindre än 10 dagar kan det bero på progesteronbrist och då kan man kontakta gyn för mer information.
Jag testade en gång per dag men märkte att jag fick starkare utslag på em än vad jag fick på fm. Jag själv tycker att kl 12 är en lagom tid (då man ej ska ta ältest med morgonurin) ev när man kommer hem från jobbet.
Emmissara - åh, härliga nyheter! Hoppas ni kommer någon vart i er "utredning" :)
aa, nu blev jag mycket gladare :) lite lättad också.
En annan sak, jag vill egentligen ta ett sådant där hemma test på mannens spermier, men ja vet inte riktigt hur ja ska framföra det, vill inte att han ska ta illa upp (han är inne i en period då han är väldigt nära på att gå in i väggen känns det som så jag försöker att göra livet lite lättare för honom). Men det skulle vara lugnande för mig att veta att det inte är något fel på honom.
Vad har ni andra för åsikter om det? alla åsikter välkomnas :)
Äl antingen idag eller igår, har haft jätte ont i livmodern idag :( Sambon jobbar natt och han har redan åkt till jobbet så blir nog inget denna gång.